Διονύσης Τρωϊάνος: Σκέψεις και προτάσεις για τον σχεδιασμό του κυκλοφοριακού στο Αργοστόλι
Ζούμε σε ένα πανέμορφο νησί που προσφέρει μια ιδιαίτερα καλή ποιότητας ζωής και αρκετές οικονομικές δυνατότητες στους κατοίκους του.
Ποιο θα είναι όμως το μέλλον; Θα αφήσουμε την βάρκα να μας πάει ή θα το ορίσουμε εμείς;
Ο σχεδιασμός, πρέπει να έχει συγκεκριμένους στόχους, να είναι μακροχρόνιος και συνυφασμένος με όλες τις πτυχές της ζωή μας. Την υγεία, την παιδεία, την ανάπτυξη σε συνδυασμό με την ποιότητα ζωής, τον τουρισμό, την προστασία του περιβάλλοντος, τις υποδομές, τα κτίρια και πολλά άλλα.
Το πώς θα διαμορφωθούν οι παραπάνω στόχοι και με ποιόν τρόπο θα επιτευχθούν είναι συζήτηση για μια άλλη φορά.
Ένα τρανό παράδειγμα της κοντόφθαλμης και βραχυπρόθεσμης στρατηγικής του Δήμου μας είναι η κυκλοφοριακή μελέτη που παρουσιάστηκε στο δημοτικό συμβούλιο πριν από τρεις εβδομάδες περίπου.
Μία μελέτη τουλάχιστον 2 χρόνια καθυστερημένη με καμία πιθανότητα να εφαρμοστεί άμεσα. Πάμε για ένα ακόμη τραγικό καλοκαίρι!
Το κυκλοφοριακό και η στάθμευση στο Αργοστόλι έχει δύο σκέλη. Την εξυπηρέτηση των δημοτών ολοχρονικά και την τουριστική κίνηση το καλοκαίρι. Σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση των πολιτών ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί είναι η ελεγχόμενη στάθμευση. Το ξέρουμε γιατί έχει δουλέψει στο παρελθόν.
Χωρίς να θέλω να ακυρώσω τις προτάσεις του μελετητή γιατί κάποιες από αυτές είναι σε θετική κατεύθυνση, το να δημιουργούμε παρκινγκ στο παλιό παιδικό νοσοκομείο ή στην ναυτική σχολή δεν εξυπηρετεί κάποιον, που θέλει να κάνει τα ψώνια του στην αγορά ή θέλει να πιει ένα καφέ στο λιθόστρωτο ή στην παραλία. Ούτε μες το καλοκαίρι βοηθάει να προσκαλείς 400 επιπλέον αυτοκίνητα να παρκάρουν στο κέντρο της πόλης.
Η σύγχρονη αντίληψη στον σχεδιασμό του κυκλοφοριακού μιας σύγχρονης πόλης είναι να περιορίσεις την κυκλοφορία και όχι να την αυξήσεις.
Η λύση είναι να δημιουργήσεις parking στην είσοδο της πόλης και εναλλακτικούς τρόπους μεταφοράς από και προς το κέντρο της.
Πιθανές εναλλακτικές χώρων στάθμευσης που πρέπει να διερευνηθούν:
- Στην είσοδο του σταδίου.
- Νέος χώρος στάθμευσης και επέκταση του υφιστάμενου στο χώρο του Κλειστού.
- Επέκταση του πάρκινγκ στο χώρο πίσω από το Σταμούλη.
- Δημιουργία νέου στην πίσω πλευρά της γεωργικής σχολής
- Συνεργασία με το Ιόνιο πανεπιστήμιο για παραχώρηση τμήματος του υφιστάμενου χώρου στάθμευσης το καλοκαίρι στο δήμο.
- Δημιουργία πάρκινγκ στην απέναντι πλευρά της γέφυρας.
Για την σύνδεση με το κέντρο της πόλης απαιτούνται:
- Συχνή δημοτική συγκοινωνία.
- Διαμόρφωση ποδηλατοδρόμων για ποδήλατα και οχήματα μικροκινητικότητας (πατίνια κ.α.) Οι ποδηλατοδρόμοι πρέπει να γίνουν επί του οδοστρώματος και όχι επί των πεζόδρομων όπως προτείνει η μελέτη.
- Κίνητρα για ιδιώτες που θα νοικιάζουν ποδήλατα πατίνια και άλλα μέσα για να δραστηριοποιηθούν στους χώρους αυτούς.
- Χώροι στάθμευσης για ποδήλατα σε καίρια σημεία της πόλης.
Σε συνδυασμό και με τις παρεμβάσεις στους εσωτερικούς δρόμους της πόλης που προτείνει ο μελετητής, τα παραπάνω μπορούν να δώσουν πραγματική λύση στο κυκλοφοριακό.
Για να υλοποιηθούν όμως όλα αυτά χρειάζεται πρόθεση, οργάνωση και στρατηγική και δυστυχώς αυτή την στιγμή δεν βλέπω τίποτα από αυτά τα τρία…
Διονύσης Τρωϊάνος
Δημοτικός Σύμβουλος Δ. Αργοστολίου
Κεφαλονια Νησί για Όλους