Σοφία Αράβου-Παπαδάτου: Πρόταση για αναβάθμιση και λειτουργία του ΕΠΑΛ

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 02 Νοεμβρίου 2022 11:55

«Πέτρα-λιθιά, γυναίκα και φραγκοσυκιά» Α.Σ. Από τη σειρά «Τα ανθεκτικά». Πρόπλασμα καρφίτσας και  τσόκερ, προς χύτευση, 2022

«Πέτρα-λιθιά, γυναίκα και φραγκοσυκιά» Α.Σ. Από τη σειρά «Τα ανθεκτικά». Πρόπλασμα καρφίτσας και τσόκερ, προς χύτευση, 2022

Πρόταση για αναβάθμιση και λειτουργία του ΕΠΑΛ

Διαβάζοντας το κείμενο παραίτησης του αν. καθηγητή των ΕΠΑΛ, (ΕΔΩ), αλλά και τα δύο άρθρα του πρώην διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ  Αργοστολίου, κ. Γεράσιμου Βασιλάτου, ενημερώνεται κανείς σφαιρικά . Δηλαδή,  τι ακριβώς συμβαίνει λειτουργικά και εκπαιδευτικά, τι είναι  αυτό που οδήγησε στην παραίτηση του αναπληρωτή καθηγητή από ανάρμοστη συμπεριφορά ομάδας σπουδαστών.

Τα άρθρα του π. διευθυντή, παρουσιάζουν την άλλη πλευρά, την ανυπαρξία υποδομών, την ακαταλληλότητα των κτιρίων μέσα σε 12 στρέμματα εγκαταλειμμένου δάσους στην Λάσση, την πιο τουριστική περιοχή του νησιού. Την ανύπαρκτη φύλαξη του χώρου του παλαιού οικοτροφείου, που στερείται ακόμα και μιας πόρτας εισόδου-εξόδου, με αποτέλεσμα να γίνεται το «μπάτε σκύλοι αλέστε»,(ΕΔΩ άρθρο 1).

Αναφέρει επιπλέον ότι οι καθηγητές δεν είναι εκπαιδευμένοι για την αντιμετώπιση κρίσεων μέσα στην τάξη και δεν υπάρχει κοινωνική υπηρεσία οικογενειακής στήριξης, αφού κάποια παιδιά που φοιτούν στα ΕΠΑΛ προέρχονται από οικογένειες με προβλήματα.

Σημειώνει όμως και αξιοσημείωτες δραστηριότητες  που δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητες, για το περιβάλλον, την υγεία  (ίσως συνεργασία με το ΔΙΕΚ που συστεγάζεται στο χώρο, για γλυκά και φαγητά «χωρίς ζάχαρη και αλάτι»), το θέατρο, τη μουσική (ίσως συνεργασία με τη Χορωδία και Μαντολινάτα Αργοστολίου, που επίσης συστεγάζεται) την αφαλάτωση του νερού, μέσα από βίντεο των φοιτητών. Ακόμα μιλάει και για την προοπτική εκπαίδευσης στον εναλλακτικό  τουρισμό , (ΕΔΩ άρθρο 2).

ΦΩΤΟ ΒΟΛΟΣ ΜΕ ΤΙΝΑ 1 79961104 2929698740383066 2960677156503420928 o

Γράφει η Σοφία Αράβου-Παπαδάτου

Η Κοινωνική Ψυχολογία, ερμηνεύει μεταξύ άλλων την επιθετική, βίαιη και παραβατική συμπεριφορά, όταν δημιουργούνται ομάδες-συμμορίες. Είναι η απο-εξατομίκευση που λειτουργεί και επιτρέπει στα χειρότερα ένστικτα του καθενός να αναδειχτούν. Σε μικρογραφία, η γνωστή σε όλους μας Ψυχολογία του Όχλου όταν μαζεύονται πάνω από 300 άτομα, φωνάζουν «Πέσε» στον άνθρωπο που απειλεί να πέσει από την ταράτσα κτιρίου. Είναι οι ίδιοι, σε μικρότερο αριθμό,  που προηγουμένως τον παρακαλούσαν να κατέβει.

Με όλα αυτά και με βάση  την πρόταση που διαβάσαμε, της Ομάδας Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Κεφαλονιάς και Ιθάκης, για τη δημιουργία εργαστηρίων Τέχνης και Πολιτισμού στα ΕΠΑΛ, (ΕΔΩ), θα προχωρήσω σε μια εξειδικευμένη πρόταση, βάσει εμπειρίας και αντίστοιχης γνώσης.

Η Ελλάδα διαθέτει μεταξύ άλλων,  τρεις κύριες «βιομηχανίες», τον Τουρισμό, τον Πολιτισμό και την παραγωγή Αλουμινίου. Η δημιουργία στα ΕΠΑΛ, εργαστηρίων σχεδιασμού και κατασκευής χυτού ψευδοκοσμήματος από ανοδιωμένο  πανάλαφρο αλουμίνιο, με εναλλακτική  επιμετάλλωσης αργύρου – χρυσού και με κολλήσεις λέϊζερ, θα ήταν διέξοδος από όλες τις απόψεις, όπως αναφέρεται στην προηγούμενη πρόταση.

Αναπαραστάσεις με έμπνευση στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, από την Τέχνη, την Ιστορία, τη Λογοτεχνία, το Φυσικό Πλούτο της Πέτρας και των Απολιθωμάτων (όχι ακριβή αντίγραφα με περιορισμούς πνευματικών δικαιωμάτων καλλιτεχνών εκτός αν παραχωρηθούν,  ή περιορισμούς δημόσιων υπηρεσιών όπως η Αρχαιολογική). Τα μικρά επιτραπέζια χυτήρια μετάλλου σημειωτέον, δεν έχουν περιβαλλοντικούς περιορισμούς σε κατοικημένες περιοχές.

Η συγκεκριμένη Εφαρμοσμένη Τέχνη στα ΕΠΑΛ, θα έδινε ένα αξιόλογο τουριστικό προϊόν, πέρα από τα συνήθη μαζικά σουβενίρ, κυρίως εισαγόμενα,  που θα ανέβαζε τη ζήτηση και την ποιότητα τους. Με ελεγχόμενη ποιότητα των υλικών, με κανόνες βιοϋλικών, χωρίς αλλεργιογόνα των μετάλλων που κυκλοφορούν στο μαζικό εμπόριο. Με αντίστοιχη πιστοποίηση και αυξανόμενη αξία, ως μικρογλυπτά.

Η δημιουργία του Μουσείου Γεράσιμου Σκλάβου στην Κεφαλονιά και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη και όχι μόνο, θα μπορούσαν να αποτελέσουν έμπνευση για αναβάθμιση και εμπλουτισμό του ΕΠΑΛ.

Ας προχωρήσει γρήγορα το έργο συνολικής αναβάθμισης  και είμαστε έτοιμοι να δωρίσουμε καλούπια, προπλάσματα, μικρογλυπτά, ακόμα και βιβλία για την αρχή μιας βιβλιοθήκης στο χώρο του ΕΠΑΛ.

Είμαστε κοντά στους φοιτητές και τους καθηγητές, όπως ζητάει ο κ. Γ. Βασιλάτος, να μην μείνουν μόνοι, στο έργο που ονειρεύονται για τον χώρο τους.

Είμαστε κοντά τους!