Κονιδάρης: Πώς θα μπορούσαν να σωθούν 5000 δέντρα σε 8 μήνες και ταυτόχρονα να γλυτώσουν οι γονείς συνολικά 500.000 Ευρώ
Πώς θα μπορούσαν να σωθούν 5000 δέντρα σε 8 μήνες και ταυτόχρονα να γλυτώσουν οι γονείς συνολικά 500.000 Ευρώ σε έξοδα, με μία μόνο μικρή αλλαγή σε έγγραφο του δημοσίου χωρίς κόστος.
Όλοι οι γονείς των ανεμβολίαστων μαθητών κάνουν self-test στα παιδιά τους 2 φορές την εβδομάδα. Στη συνέχεια τυπώνουν την σχολική κάρτα μαθητή την οποία παίρνουν μαζί τους τα παιδιά στα σχολεία. Η διαδικασία αυτή, όπως φαίνεται, θα γίνεται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Ένας μαθητής λοιπόν χρειάζεται τουλάχιστον 2 εκτυπώσεις σελίδων Α4 κάθε εβδομάδα. Ας δούμε τι σημαίνει όμως αυτό για ολόκληρη τη σχολική χρονιά.
(Για ευκολία στρογγυλοποιώ όπου είναι εφικτό και συνήθως οι υπολογισμοί είναι συντηρητικοί, δηλαδή η πραγματικότητα είναι μάλλον χειρότερη)
Ο συλλογισμός είναι ο εξής:
Ο μαθητικός πληθυσμός της Ελλάδας είναι περίπου 1.300.000 μαθητές
Έστω ότι το 20% σε όλες τις βαθμίδες είναι εμβολιασμένοι και δεν χρειάζεται να κάνουν self-test
Απομένουν περίπου 1.000.000 μαθητές που χρειάζεται να τυπώνουν σχολική κάρτα
Τυπώνοντας 2 σχολικές κάρτες την εβδομάδα σημαίνει ότι τυπώνονται 2.000.000 φύλλα Α4 την εβδομάδα
Κάθε πακέτο χαρτιού Α4 έχει 500 φύλλα χαρτιού
Άρα χρησιμοποιούνται 2.000.000/500=4.000 πακέτα χαρτιού Α4 κάθε εβδομάδα για εκτύπωση σχολικής κάρτας
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, από 1 δέντρο φτιάχνονται περίπου 24 πακέτα χαρτιού Α4, άρα κόβονται περίπου 4.000/24=167 δέντρα την εβδομάδα για την εκτύπωση της σχολικής κάρτας
1 πακέτο χαρτιού με 500 φύλλα Α4 κοστίζει 4 Ευρώ
Έτσι, 4000 πακέτα απαιτούν 167 δέντρα και 4.000Χ4=16.000 Ευρώ για να αγοραστούν (χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα εκτύπωσης)
Το σχολικό έτος έχει περίπου 36 εβδομάδες
Έχουμε ήδη διανύσει 6 άρα μένουν ακόμα 30
Έστω ότι σήμερα άλλαζε η δομή της σχολικής κάρτας και γινόταν όπως φαίνεται στην εικόνα δεξιά. Η νέα δομή θα είχε 30 γραμμές σε πίνακα για επιβεβαίωση των self-test μπροστά (όπως φαίνεται στην εικόνα δεξιά) και άλλες 30 γραμμές στο πίσω μέρος του φύλλου. Με αυτή την αλλαγή και μόνο θα χρειαζόταν να τυπωθεί μόνο μία φορά (μπρος-πίσω) και θα μπορούσε να παραμείνει ίδια για ολόκληρη την σχολική χρονιά. Αυτό σημαίνει πως δεν θα χρειαζόταν να τυπωθεί νέο φύλλο χαρτιού για 29 εβδομάδες.
Θα γλυτώναμε δηλαδή:
29Χ167=4.843 δέντρα και
29Χ16.000=464.000 Ευρώ συνολικά, σε έξοδα για τους γονείς των μαθητών
Εννοείται πως η ηλεκτρονική δήλωση θα παρέμενε ως έχει.
Ένας άλλος τρόπος για να τα γλυτώσουμε όλα αυτά είναι να λειτουργήσει το edupass σε όλα τα σχολεία ώστε να μη χρειάζεται να τυπώνει ο μαθητής τη σχολική κάρτα, κάτι που όμως φαίνεται δύσκολο να γίνει σύντομα.
Οπωσδήποτε τα νούμερα θα αλλάξουν. Τα οφέλη όμως από μια μικρή αλλαγή σε ένα έγγραφο θα παραμείνουν σημαντικά τόσο για το περιβάλλον, όσο και για τα οικονομικά των πολιτών. Έστω και ένα δέντρο να σώζαμε με μια μικρή αλλαγή στη δομή ενός εγγράφου δεν θα άξιζε;
Μήπως, με οδηγό το παράδειγμα αυτό, θα μπορούσαμε να βρούμε και άλλες τέτοιες μικρές αλλαγές που θα μπορούσαν να έχουν σημαντικό άμεσο και θετικό αντίκτυπο στις ζωές μας