Με βαθμό από 1 έως 10 η αξιολόγηση του Δημοσίου: Ποιοι πολίτες θα συμμετέχουν

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 24 Απριλίου 2025 12:20

Με βαθμό από 1 έως 10 η αξιολόγηση του Δημοσίου: Ποιοι πολίτες θα συμμετέχουν

Αξιολόγηση του Δημοσίου από τους πολίτες μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας φέρνει το υπουργείο Εσωτερικών: Πώς και πότε θα βαθμολογούν, ποια θα είναι η τρίτη μορφή αξιολόγησης που έρχεται από το φθινόπωρο.

Την έναρξη της αξιολόγησης του Δημοσίου από τους πολίτες προανήγγειλε ο υπουργός Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στην ΕΡΤ.

Όπως ανέφερε, πρόκειται για ένα νέο σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιολογούν με ασφάλεια και διαφάνεια τις υπηρεσίες του Δημοσίου μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας, βαθμολογώντας από το 1 έως το 10, ενώ παράλληλα θα μπορούν να προσθέτουν και παρατηρήσεις σε δύο ειδικά πεδία – ένα γενικό και ένα για προτάσεις βελτίωσης.

Ποιοι θα μπορούν να κάνουν αξιολόγηση, δύο οι ομάδες των ερωτήσεων

Όπως εξήγησε ο υπουργός, «καλώς εχόντων των πραγμάτων» η σχετική πλατφόρμα θα ανοίξει την επόμενη Τρίτη, και σε αυτή θα έχουν πρόσβαση σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, κάτοικοι της Ελλάδας.

Μέσα από την πλατφόρμα θα μπορούν «να απαντήσουν σε περίπου 40 – 50 ερωτήσεις, αξιολογώντας μια σειρά υπηρεσιών είτε της κεντρικής κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα είναι ο ΕΦΚΑ, η ΔΥΠΑ, η ΑΑΔΕ, τις ψηφιακές υπηρεσίες αυτών των φορέων, οι υπηρεσίες του gov.gr, όπως είναι η υπεύθυνη δήλωση για παράδειγμα, ή ακόμα και τα αθλητικά εισιτήρια των αγώνων και μια σειρά περίπου 30 – 35 αρμοδιοτήτων της αυτοδιοίκησης, είτε περιφερειακής είτε τοπικής, όπως είναι η καθαριότητα, το πράσινο, η κατάσταση των παιδικών χαρών».

Ο υπουργός τόνισε πως θα υπάρξει επίσημη ενημέρωση σχετικά με την ακριβή ηλεκτρονική διεύθυνση στην οποία θα φιλοξενείται η πλατφόρμα στο gov.gr, ενώ η είσοδος θα γίνεται με μοναδικούς κωδικούς, ώστε να εξασφαλίζεται η εγκυρότητα της κάθε συμμετοχής:

«Γιατί καταλαβαίνετε ότι είναι μία έρευνα που πρέπει να ξέρουμε ότι ο καθένας θα ψηφίσει μία φορά και όχι άπειρες φορές. Από εκεί και πέρα θα διαχωρίζονται οι απαντήσεις από το φυσικό πρόσωπο και θα συλλέγονται αθροιστικά και θα επεξεργάζονται σαν μία μεγάλη, να το πω έτσι, δημοσκόπηση που αφορά την καθημερινότητα».

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι προσβάσιμα στο κοινό, με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης να έχουν άμεση εικόνα της αξιολόγησης που λαμβάνουν.

«Ιδίως για τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για να εστιάσουν εκεί που έχουν εντοπίσει οι πολίτες τα προβλήματα... Οποιοσδήποτε ενδιαφέρεται θα μπορεί να τα επεξεργαστεί και μόνος του, αλλά θα υπάρχει και μια πλήρης παρουσίαση όλων των ευρημάτων της έρευνας, ακόμα και σε μεγάλες αστικές περιοχές, όπως το λεκανοπέδιο της Αττικής, ακόμα και σε επίπεδο ταχυδρομικό κώδικα».

Δύο φορές τον χρόνο η αξιολόγηση των πολιτών

Η αξιολόγηση θα διενεργείται δύο φορές τον χρόνο. Σύμφωνα με τον Θοδωρή Λιβάνιο, «θα είναι γύρω στις δύο εβδομάδες που θα είναι ανοιχτή η πλατφόρμα, προκειμένου μετά τις επόμενες 10 μέρες να γίνει επεξεργασία των στοιχείων... δύο φορές το χρόνο οι πολίτες θα μπορούν να τα αξιολογούν και αυτό θα μας δώσει και συγκριτικά στοιχεία. Α

»Αν για παράδειγμα μια υπηρεσία με άριστα το 10 παίρνει 5,3 και το επόμενο εξάμηνο παίρνει 5,7, σημαίνει ότι έχουν γίνει βελτιωτικές κινήσεις».

Αναφορικά με τον στόχο της πρωτοβουλίας, ο υπουργός επισήμανε πως θα μπορούμε να δούμε για ποιο λόγο δεν είναι ικανοποιητική η βαθμολογία που δίνουν οι χρήστες της υπηρεσίας: «Άρα λοιπόν, εγώ μπορώ να αξιολογήσω ως κεντρικό κράτος, ως δημοτική αρχή, ως περιφερειακή αρχή, τις βαθμολογίες, να εστιάσω εκεί που υπάρχουν προβλήματα και να μπορέσω να φροντίσω να κάνω όλες τις απαραίτητες δράσεις».

Πότε θα μπορεί ο πολίτης να αξιολογεί επιτόπου την εξυπηρέτησή του

Αξίζει να σημειωθεί ο Θ. Λιβάνιος ανακοίνωσε, τέλος, και την εισαγωγή μιας τρίτης μορφής αξιολόγησης που θα ξεκινήσει από το φθινόπωρο και θα αφορά την εμπειρία εξυπηρέτησης σε τοπικές δημόσιες υπηρεσίες:

«Αν για παράδειγμα λοιπόν, πάω σε ένα ΚΕΠ, εξυπηρετηθώ, θα πάρω από τον υπάλληλο του ΚΕΠ ένα χαρτάκι με ένα QR code, το οποίο και αυτό θα μου ανοίξει μία πλατφόρμα για να μπορέσω να αξιολογήσω τη συγκεκριμένη υπηρεσία που έλαβα. Εκεί θα μας δώσει και τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε πλέον και διαδικασίες, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό».

dnews.gr




336 X 280

00 inkefalonia general ad 300X250