Σαντορινιός: Πώς θα λειτουργήσει το μεταφορικό ισοδύναμο για τα νησιά από την 1η Ιουλίου
ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Με το μεταφορικό ισοδύναμο, που θα εφαρμοστεί πιλοτικά από την 1η Ιουλίου οι νησιώτες θα επιδοτούνται για ένα μέρος του κόστους για ακτοπλοϊκές μετακινήσεις τους ενώ το ίδιο θα ισχύσει και τις επιχειρήσεις που διακινούν εμπορεύματα.
Σχετικές επισημάνσεις έκανε ο υφυπουργός Ναυτιλίας Νεκτάριος Σαντορινιός σε συνέντευξή του που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφέροντας ότι σε καμία περίπτωση η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου δεν αποτελεί αντιστάθμισμα στους αυξημένες συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά ενώ όπως είπε στόχος είναι το μέτρο να επεκταθεί σε όλα τα νησιά από το 2019.
Από την εφαρμογή του μέτρου δεν θα αλλάξει η τιμή του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, ενώ τα χρήματα, θα επιστρέφονται στον λογαριασμό του δικαιούχου, είτε αυτός είναι φυσικό πρόσωπο που μετακινείται, είτε είναι επιχείρηση που μετακινεί εμπορεύματα προς αυτά ή από αυτά. Υπάρχουν νησιά αυτή τη στιγμή που έχουν έντονη εξαγωγική δραστηριότητα.
Στις μεταφορές των νησιωτών θα πιστώνεται στον λογαριασμό του προσώπου το επιπλέον κόστος μεταφοράς που επιβαρύνθηκε για να μεταβεί στον προορισμό του. Κριτήριο για να πάρει κάποιος επιδότηση είναι να κάνει φορολογική δήλωση στο νησί που ανήκει. Το κάθε νησί θα έχει διαφορετικό ύψος επιδότησης.
Η εκκαθάριση στα εμπορεύματα θα γίνεται ανά τρίμηνο ενώ για τους επιβάτες σε πολύ συντομότερο χρονικό διάστημα.
Η φιλοσοφία του μέτρου, είναι το δικαίωμα του νησιώτη και του επιχειρηματία που βρίσκεται σε αυτά, να απολαμβάνει μεταφορικές υπηρεσίες με το ίδιο κόστος που απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας αλλά και άλλων περιοχών της υπόλοιπης ηπειρωτικής Ελλάδας.
Σκοπός, είναι το κόστος που αντιστοιχεί ανά επιβάτη και ανά εμπόρευμα με μέσα θαλάσσια μεταφοράς, να είναι ισοδύναμο για την ίδια απόσταση που κοστίζει η μετακίνηση με ΚΤΕΛ.
Οι νησιώτες θα απολαμβάνουν πλέον φθηνότερες ακτοπλοϊκές μεταφορές αλλά και προϊόντα και καύσιμα, καθώς το μεταφορικό κόστος θα είναι το ίδιο με αυτό που απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας και άλλων περιοχών της υπόλοιπης ηπειρωτικής Ελλάδας.
Το επιπλέον κόστος της επιβάρυνσης, είτε αφορά πρόσωπο είτε εμπόρευμα επιχείρησης, θα επιστρέφεται σε λογαριασμό, σε μορφή επιδότησης, ποσό που θα είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο.
Η πολιτική ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας έχει ζητήσει τη συνεργασία των νησιωτικών φορέων για την επιτυχή εφαρμογή του μέτρου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση των τιμών των προϊόντων, θα είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου κ Προστασίας του Καταναλωτή.
Όσες επιχειρήσεις απολαμβάνουν τα οφέλη του μέτρου αλλά εξακολουθούν να διατηρούν υψηλές τιμές επικαλούμενες το κόστος μεταφοράς θα χάνουν την επιδότηση.
Το μέτρο θα δουλέψει πιλοτικά σε μία ευρεία βάση και αφορά τα νησιά του βόρειου και ανατολικού Αιγαίου, τέσσερα νησιά των Κυκλάδων και τρία των Ιονίων.
Στην πρώτη φάση του μέτρου που είναι μόνο το δεύτερο εξάμηνο του 2018 θα απαιτηθούν σύμφωνα με την πρώτη εκτίμηση, περίπου 60 εκατ. λόγω του ότι θα μπουν και τα καύσιμα, ενώ τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ για το 2019.
iefimerida.gr