Γιώργος Μεσσάρης: Οδηγώντας στη ζούγκλα…
Διαβάζω και θλίβομαι αλλά δεν εκπλήσσομαι:
«Αυξητικά κινήθηκε και το 2022 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, καθώς και των παθόντων, νεκρών και τραυματιών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας.
»Μετά τη σημαντική μείωση των τροχαίων το 2020 λόγω των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας που είχαν τεθεί σε ισχύ, ακολούθησε αύξηση του αριθμού τους την επόμενη χρονιά η οποία συνεχίστηκε και το 2022. Πλέον, φαίνεται ότι έχει περάσει η επίδραση της πανδημίας με τα ατυχήματα να είναι λίγο περισσότερα σε σχέση με την προπανδημική περίοδο αλλά οι νεκροί και οι βαριά τραυματίες είναι λιγότεροι.
»Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2022, σε όλη τη χώρα καταγράφηκαν 11.199 τροχαία ατυχήματα, αριθμός αυξημένος κατά 7,1% σε σχέση με το 2021 όταν είχαν καταγραφεί 10.454. Οι νεκροί έφτασαν τους 635, 1,8% περισσότεροι σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (624). Οι βαριά τραυματίες ήταν 636 (από 610 το 2021, 4,3% περισσότεροι) και οι ελαφρά τραυματίες 12.553 (από 11.746, άνοδος 6,9%)».
Πέραν λοιπόν από τις μικρές διακυμάνσεις, οι νεκροί και οι τραυματίες από τα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα είναι πολλοί, πάρα πολλοί, αν συγκρίνουμε τους ελληνικούς αριθμούς με τα στατιστικά στοιχεία άλλων ευρωπαϊκών χωρών.
Για παράδειγμα ο μέσος αριθμός νεκρών από τροχαία στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 46 ανά εκατομμύριο κατοίκων ενώ στην Ελλάδα είναι 58, δηλαδή 28% περισσότεροι.
Η Κύπρος βρίσκεται σε αρκετά καλύτερη θέση από την Ελλάδα αφού οι νεκροί από τα τροχαία είναι 42 ανά εκατομμύριο κατοίκων. Με άλλα λόγια είναι 9,5% κάτω του Ευρωπαϊκού μέσου.
Το αρνητικό ρεκόρ κατέχει η Ρουμανία με 86 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων ενώ η Σουηδία είναι πρωταθλήτρια στην οδική ασφάλεια με μόλις 21 νεκρούς ανά εκατομμύριο!
Το ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση δεν είναι τυχαίο.
Κάνουμε πρωταθλητισμό στη παραβατικότητα που ζει και βασιλεύει αφού η αστυνόμευση είναι ελλιπής έως ανύπαρκτη.
Δεν είναι επίσης τυχαίο που σε άλλες προηγμένες κοινωνικά χώρες τα τροχαία θύματα είναι πολύ λιγότερα. Σε αυτές τις χώρες επιβάλλεται δια… ροπάλου ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας!
Στο Ελλάντα η συντριπτική πλειοψηφία οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών δεν δίνουν παρά για τη δική τους ζωή, πώς λοιπόν θα σεβαστούν τη δική σου.
- Τρέχουν δαιμονισμένα, παραβιάζοντας το όριο ταχύτητας κατά δεκάδες χιλιόμετρα την ώρα.
- Σε προσπερνούν αντικανονικά από δεξιά.
- Οδηγούν και μιλούν στο κινητό ενώ στο άλλο χέρι κρατούν το φραπεδάκι τους.
- Ένα μεγάλο ποσοστό τους έχουν άγνοια ακόμα και των βασικών σημάτων τροχαίας.
- Δεν βάζουν τη ζώνη ασφάλειας ή κρατάνε το κράνος στο χέρι.
- Βγαίνουν μπροστά σου, χωρίς να ανάψουν το φλας.
- Παρκάρουν όπου θέλουν και όπως θέλουν μειώνοντας πολλές φορές την ορατότητα άλλων οδηγών.
- Κάνουν, τέλος πάντων, ότι θέλουν και όποιος σωθεί, σώθηκε!
Για να μη πολυλογώ, επικρατεί χάος στους ελληνικούς δρόμους. Είναι σαν να οδηγείς καμπριολέ μέσα στη ζούγκλα. Σίγουρα θα σε φάνε τα θηρία! Και η κατάσταση θα παραμένει η ίδια όσο η πολιτεία δεν δίνει εντολή αυστηρής εφαρμογής του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τα δάκρυα των κυβερνόντων μετά από κάθε θανατηφόρο τροχαίο είναι απλά κροκοδείλια…
Γιώργος Μεσσάρης
Το γράφημα δείχνει τους θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων στις χώρες της Ευρώπης. Μέσος ευρωπαϊκός όρος 46. Στην Ελλάδα 58!
- Οποιοδήποτε σχόλιό σας μπορείτε να το στείλετε στο ΜΜΕ που φιλοξενεί το δημοσίευμα ή στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση και εγώ θα το μεταβιβάσω: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
- Οι τελευταίες παραγωγές ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ του Γιώργου Μεσσάρη: 1: «Σκιές Του Χθες» - Ένα οδοιπορικό στα εγκαταλελειμμένα χωριά της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης. Στα ελληνικά με αγγλικούς υπότιτλους. Διατίθεται σε μέμορι στικ. 2: ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ ΚΑΙ ΙΘΑΚΗ – ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΓΟΥΣ. Διατίθεται σε DVD σε τέσσερις γλώσσες. Για να τα αποκτήσετε επικοινωνήσετε με τον ίδιο στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.