Μαρίνα Γαλιατσάτου : Tο δύσκολο καλοκαίρι...
Αρθρο της Μαρίνας Γαλιατσάτου Ήδη διανύουμε τα μέσα της φετινής τουριστικής σεζόν και τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους συναδέλφους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων είναι αρκετά απαισιόδοξα. Πολλά καταλύματα δεν έχουν κρατήσεις και ελπίζουν μόνο στη ζήτηση της τελευταίας στιγμής. Γενικά, τα κύρια χαρακτηριστικά θεωρώ ότι είναι τα ακόλουθα: Οι τιμές είναι αρκετά χαμηλότερες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια Tο διάστημα που ζητάν είναι μικρότερο Ο εσωτερικός τουρισμός, δηλαδή οι Έλληνες είναι στο χαμηλότερο επίπεδο όλων των εποχών Πτώση του αριθμού των Άγγλων τουριστών Στα θετικά κατατάσσω
- τα δρομολόγια από την «Raynair» κάθε Δευτέρα και Παρασκευή που συνδέουν το νησί μας με την Ιταλία.
- Τη μικρή άνοδο από άλλες Ευρωπαϊκές και κυρίως Βαλκανικές χώρες
Η προσπάθεια όλων μας καλό θα ήταν να επικεντρωθεί στους τομείς της προβολής του προορισμού «Κεφαλονιά» στις κοντινές μας χώρες, δηλαδή από εκεί όπου οι δυνητικοί μας πελάτες μπορούν να έρθουν με το χαμηλότερο κόστος. Είναι προφανές ότι όλοι αναζητούν τις οικονομικότερες ευκαιρίες. Σίγουρα υπάρχουν πελάτες και πρέπει να τους προσελκύσουμε!
Το επόμενο βήμα είναι βελτίωση των μέσων μεταφοράς , συγκεκριμένα τα πλοία και ίσως περισσότερες πτήσεις χαμηλού κόστους. Από την εμπειρία μου παρατηρώ ότι οι πελάτες μας από την μια «παζαρεύουν» την τιμή αλλά από την άλλη έχουν ποιότητα. Πρόκειται για οικογένειες ή ζευγάρια που θέλουν να απολαύσουν ήρεμες διακοπές και δεν έχουν σχέση με το «φθηνό-τουρίστα» που προκαλεί προβλήματα, όπως σε κάποιες άλλες περιπτώσεις στα Νησιά.
Βέβαια, ανάγω σε αυτονόητο δεδομένο να κάνουμε και εμείς με τη σειρά μας ότι καλύτερο μπορούμε για τα καταλύματα μας. Θα προσθέσω και τη βοήθεια από τη Δημοτική Αρχή για θέματα εσωτερικά του Νησιού μας.
Σ' αυτές τις δύσκολες παγκόσμιες συγκυρίες είναι πολυτέλεια ακόμη και να γκρινιάζουμε, γιατί απλά αναλώνουμε τις δυνάμεις μας και δεν μπορούμε να σκεφτούμε για να βρούμε τις λύσεις.
Προτείνω ως αντίδοτο την ενίσχυση του ομαδικού πνεύματος και την ανάπτυξη της αλληλεγγύης. Δεν βλέπω μαγικές λύσεις πουθενά, μόνο σκληρή δουλειά.... Δεν πιστεύω ότι ο τουρίστας θα «πέσει» στα δίκτυα μας έτσι εύκολα, γιατί ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και ξεπερνάει τα όρια της Κεφαλονιάς αλλά και της Ελλάδας.
Μαρίνα Γαλιατσάτου
Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών και επιχειρηματιών τουριστικών καταλυμάτων Λειβαθούς