Κινητοποίηση απο τους υπαλλήλους της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς και Ιθακης
Εξω από το κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας στο Αργοστόλι.
To μεσημέρι της Πέμπτης, οι υπάλληλοι της Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς και Ιθακης, πραγματοποίησαν κινητοποίηση έξω από το κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας στο Αργοστόλι.
Τα ζητήματα που έθεσαν ήταν πολλά με κυρίαρχο αυτό της υποστελέχωσης.
Στη συγκέντρωση η πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς και Ιθάκης Σοφία Μισαηλιδου, αναφέρθηκε στα προβλήματα των εργαζομένων και την υποστελέχωση τονίζοντας πως η τελευταία πρόσληψη εργαζομένου στην Περιφερειακή Ενότητα ήταν το 2014!
Eνώ η Διονύσια Κακονυκτη Μελος του Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακής Ενότητας Κεφαλονιάς και Ιθακης, αναφέρθηκε στα προβλήματα της στέγασης που αντιμετωπίζουν όσοι υπάλληλοι έρχονται στην Κεφαλονιά από άλλες περιοχές της Ελλάδας και το δύσκολο της διαβίωσης λόγω ακρίβειας των δημόσιων υπαλλήλων σε μια τουριστική περιοχή.
Στην συγκέντρωση δηλώσεις ο Δημήτρης Μαντζουράτος εκ μέρους του Ν.Τ. της ΑΔΕΔΥ στο νομό Κεφαλονιάς και Ιθάκης, εκφράζοντας την υποστήριξη τους στον αγώνα τους. ‘’Δεν γίνεται να είναι υποστελεχομένοι και να εντέλλονται να τηρήσουν χρονοδιαγράμματα. Είναι επίσης προκλητικό να μην είναι καλυμμένοι όσον αφορά την αστική ευθύνη που προκύπτει από πολιτική ανεπάρκεια και οι πολιτικές ευθύνες να μετατρέπονται σε υπηρεσιακές ευθύνες'' τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μαντζουράτος. Στην κινητοποίηση το παρών έδωσε και ο Περιφερειακός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Ιονίων Νήσων Νίκος Γκισγκίνης.
Όπως τονίστηκε, θα θέσουν τα αιτήματά τους στη νέα Περιφερειακή Αρχή, με την προσδοκία αυτή την φορά να εισακουστούν.
Γιώργος Χαλαβαζής
Η εισήγηση και τα αιτήματα των Υπαλλήλων της Περιφερειακής Ενότητας
Την τελευταία δεκαετία, οι υπηρεσίες μας αποδυναμώνονται σταδιακά και σταθερά, έχει απομείνει το 1/3 του προσωπικού περίπου. Παρά τη μείωση αυτή, οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών όχι μόνο διατηρήθηκαν, αλλά προστέθηκαν και πολλές περισσότερες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι έχει μείνει ένας οδηγός, ο οποίος καλείται να εξυπηρετήσει όλες τις υπηρεσίες, ενώ έχει νομοθετηθεί η κατ' εξαίρεση παροχή έγκρισης οδήγησης των υπηρεσιακών αυτοκινήτων από υπαλλήλους άλλων ειδικοτήτων και έτσι συνάδελφοι, προκειμένου να εκτελούν τα εκτός έδρας καθήκοντά τους, αναγκάζονται να κάνουν παράλληλα και τους οδηγούς!
Ελάχιστες προσλήψεις εγκρίνονται, περίπου δύο με τρεις ανά Περιφερειακή Ενότητα το έτος, με ειδικότητες που δεν ανταποκρίνονται στα αιτήματα των υπηρεσιών, ενώ καθυστερούν να ολοκληρωθούν (ελάχιστος χρόνος ολοκλήρωσης δύο με τρία έτη). Είναι δε πολύ δύσκολο να παραμείνουν στα νησιά όσοι έρχονται από την ηπειρωτική Ελλάδα και συχνά με κάποιο τρόπο μετατίθενται και αποχωρούν.
Υπάρχουν ελλείψεις σε σημαντικές ειδικότητες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα και τεράστιες καθυστερήσεις σε υποθέσεις πολιτών όπως πχ η έλλειψη κοινωνικής λειτουργού στην Δ/νση Υγείας καθώς και Γεωπόνου και Κτηνίατρου στην Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας.
Μεγάλες καθυστερήσεις παρουσιάζονται και στη Δ/νση Μεταφορών με μόλις πέντε υπαλλήλους στα τέσσερα τμήματα. Στις αρχές του 2022 μάλιστα το αρμόδιο Υπουργείο, έδωσε τη «λύση» της κατανομής, εξέτασης και διεκπεραίωσης αιτήσεων από τις αντίστοιχες υπηρεσίες των υπόλοιπων ΠΕ, φορτώνοντάς τες επιπλέον και επιτρέποντας τη λειτουργία των υπηρεσιών σε επίπεδο Περιφέρειας και όχι Περιφερειακής Ενότητας. Τελικά δεν εφαρμόστηκε μετά από αντιδράσεις των εργαζομένων. Για να μπαλώνονται καταστάσεις ανατίθενται παράτυπα σε πολλούς υπαλλήλους τα λεγόμενα «παράλληλα» καθήκοντα σε δύο και τρείς υπηρεσίες.
Σε κάθε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, που τα τελευταία χρόνια αντιμετωπίσαμε συνεχόμενα, σεισμό καθώς και έκτακτα καιρικά φαινόμενα, οι υπηρεσίες λειτουργούν οριακά. Η Πολιτική Προστασία έχει ένα μόλις άτομο προσωπικό!
Δεν υπάρχει κανένας εξοπλισμός, ούτε εργατοτεχνικό προσωπικό και όλα εκτελούνται μέσω εργολαβιών. Για τις τεχνικές υπηρεσίες, έχουμε επισημάνει επανειλημμένως τα τεράστια προβλήματα και τις ευθύνες που επωμίζονται οι υπάλληλοι, δεδομένου ότι έχουν φορτωθεί πλήθος ποινικών ευθυνών. Η Δικαιοσύνη ψάχνοντας υπαίτιους φορτώνει σε απλούς υπαλλήλους όλες τις παραλείψεις και την υποβάθμιση που έχουν υποστεί οι Τεχνικές Υπηρεσίες εδώ και πολλά χρόνια. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα ειδικά οχήματα, αλλά ούτε και οδηγοί. Δεν αποζημιώνονται οι υπάλληλοι άμεσα τα οδοιπορικά ενώ έχει αυξηθεί το ελάχιστο όριο αποζημίωσης σε 50 χιλιόμετρα, το οποίο δεν καλύπτει το νησί μας. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ανάγκη επισκευής σε σημείο του οδικού δικτύου, δεν υπάρχει καθόλου εργατοτεχνικό προσωπικό για να προβεί στην απαιτούμενη άμεση επισήμανση και επισκευή. Όλα ανατίθενται σε εργολάβους και σε κάθε περίπτωση που αυτοί προβαίνουν σε κήρυξη παύσης εργασιών ή μη ανταπόκρισης και τήρησης των όρων του διαγωνισμού, η υπηρεσία μένει ακάλυπτη. Η Περιφερειακή Αρχή αποστέλλει διάφορα έγγραφα μέσω των Θεματικών Αντιπεριφερειαρχών παραβλέποντας όλα τα παραπάνω, δίνοντας εντολές χωρίς κανένα ουσιαστικό εφόδιο, σε μια προφανή προσπάθεια να πετάξουν «το μπαλάκι» των δικών τους ευθυνών σε υπαλλήλους.
Καταθέτουμε συνοπτικά τα αιτήματα των εργαζομένων, όπως έχουν συζητηθεί και αποφασιστεί σε γενικές συνελεύσεις και ΔΣ και αφορούν το διεκδικητικό πλαίσιο της ΟΣΥΑΠΕ:
1. Άμεση αντιμετώπιση της τραγικής υποστελέχωσης των υπηρεσιών, με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων.
2. Εφαρμογή των ΣΣΕ που υπογράφηκε το 2018 από την ΟΣΥΑΠΕ, σε όλες τις υπηρεσίες .
3. Πλήρης κάλυψη των εξόδων μετακίνησης, όσων υπαλλήλων εκτελούν εξωτερική εκτός έδρας υπηρεσία. Χορήγηση πάγιων οδοιπορικών για τις εντός έδρας κινήσεις με απλοποίηση των δικαιολογητικών και των διαδικασιών.
4. Πλήρης εφαρμογή των όρων υγιεινής και ασφάλειας, προσλήψεις τεχνικού και γιατρού εργασίας με μόνιμη σχέση εργασίας. Να ολοκληρωθεί η διαδικασία αποτίμησης σε χρήμα των ΜΑΠ των ετών 2019, 2020, 2021, 2022 και 2023, που δεν χορηγήθηκαν στους δικαιούχους.
5. Εφαρμογή της νομικής κάλυψης σε όλους τους υπαλλήλους, που διώκονται κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας τους, με προπληρωμή δικηγόρου επιλογής τους. Ειδικά για τους συναδέλφους στις Τεχνικές υπηρεσίες νομική υποστήριξη, ώστε να εξασφαλίζεται η απαραίτητη βοήθεια στη σύνταξη εγγράφων εισηγήσεων σε ενστάσεις, αιτήσεις θεραπείας, προσφυγές εργολάβων κλπ. Ζητάμε να αλλάξει όλο το καθεστώς ποινικής ευθύνης των τεχνικών υπαλλήλων, για την εποπτεία των δρόμων και μέχρι τότε ζητάμε να καλούν οι Εισαγγελείς τους Περιφερειάρχες, που σύμφωνα με τον Καλλικράτη είναι οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών των Περιφερειών, οι οποίοι θα καταθέτουν για το αν υπάρχουν παραλείψεις των υπηρεσιών και των υπαλλήλων και θα εξηγούν τι έχουν κάνει για να εξαλειφθούν αυτές.
6. Εξοπλισμό των υπηρεσιών με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά μέσα και σύγχρονο τεχνικό και μηχανολογικό εξοπλισμό για όλες τις αναγκαίες εργασίες.
8. Επίδομα σίτισης - στέγασης σε όλους τους δικαιούχους, σύμφωνα με τη διάταξη του ν. 4483/2017 «Παροχή κινήτρων σε εργαζομένους Ο.Τ.Α. ορεινών και νησιωτικών περιοχών» και εφαρμογή της σχετικής απόφασης του Περιφερειακού Συμβούλιου της 31ης τακτικής συνεδρίασης τις 04.11.2023, ώστε να δοθούν κίνητρα στους υπαλλήλους να μένουν στις υπηρεσίες των νησιωτικών περιοχών όπου η δυσκολία εύρεσης στέγης και το τεράστιο κόστος των ενοικίων γίνεται αιτία άρνησης υπηρέτησης σε νησί και αποχώρησης των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων .
9. Άμεση πρόσληψη κοινωνικής Λειτουργού . Παρά τις κινητοποιήσεις από το 2018, τις συνεχείς ενέργειες του συλλόγου και τα συνεχή αιτήματα της εν λόγω Δ/νσης , αποτελεί εμπαιγμό η απουσία της ειδικότητας της κοινωνικής λειτουργού από τον προγραμματισμό ανθρώπινου δυναμικού έως σήμερα .
Η σταδιακή υποβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών στοχεύει στην ιδιωτικοποίησή τους.
Ζητούμε τη στελέχωση, τα μέσα και τον εξοπλισμό για υπηρεσίες ικανές να καλύπτουν τις ουσιαστικές αρμοδιότητές τους και όχι να λειτουργούν σαν παραμάγαζα των ιδιωτών - εργολάβων.
8-02-2024
ΤΟ ΔΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ