Στις 31 Μαρτίου 2017 παραδίδεται η Κορίνθου-Πατρών
Δεκατέσσερις μήνες μας χωρίζουν από την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου - Πατρών, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.
Η πρώτη πληρωμή του 2016 από το Υπουργείο Υποδομών στην Ολυμπία Οδό είναι γεγονός. Με απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ με ημερομηνία 25.1.2016 δόθηκε εντολή πληρωμής 8.203.191,46 ευρώ για την πληρωμή του 14ου λογαριασμού της 11ης τμηματικής καταβολής της 3ης δόσης της Χρηματοδοτικής Συμβολής του Δημοσίου.
Όπως αναφέρει το ypodomes, με αυτό τον τρόπο ξεκινά με τον καλύτερο τρόπο η χρονιά για την κατασκευή η οποία βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο. Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα δόθηκε το έτοιμο τμήμα οδοστρώματος στην περιοχή του Ζευγολατιού για να ετοιμαστεί ο βόρειος (δεξιός) κλάδος του νέου αυτοκινητοδρόμου σε ένα χρονικό διάστημα 3 μηνών.
Τα σενάρια απόδοσης του τμήματος Κόρινθος-Κιάτο συνεχίζουν να υφίστανται όμως οι τελικές αποφάσεις για τα έτοιμα τμήματα του αυτοκινητόδρομου θα ληφθούν την Άνοιξη - αποφάσεις που θα καθορίσουν ποιες και πότε θα είναι αυτές. Σε κάθε περίπτωση η λαιμητόμος της 31ης Μαρτίου 2017 υπάρχει και λειτουργεί πλέον ως αντίστροφη μέτρηση καθώς από τότε μας χωρίζουν μόλις 14 μήνες.
Τα υπόλοιπα που θα μείνουν μετά την λειτουργική απόδοση του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα θα είναι 4-5 σημεία που έχουν επαφή με το σιδηρόδρομο και που θα αποδοθούν μερικούς μήνες αργότερα, χωρίς όμως να εμποδίζουν τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου. Το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα μήκους 120χλμ θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου. Σε όλο το μήκος θα διαθέτει 2 λωρίδες + λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, ενώ θα υπάρχει διαχωριστικό ασφαλείας στο μέσον.
Σε όλο το μήκος θα υπάρχουν ανισόπεδοι κόμβοι για την είσοδο-έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο και σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ). Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του οδικού άξονα η χρονοαπόσταση των 120χλμ μεταξύ Πάτρας και Κορίνθου θα διανύεται σε 1 ώρα ενώ μεταξύ Πάτρας και Αθήνας σε λιγότερο από 2 ώρες.
Ο αυτοκινητόδρομος θα τελειώνει στον κόμβο Μιντιλίογλου, μετά την Περιμετρική Πάτρας, σημείο από όπου θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, έργο που δημοπρατείται αυτή την εποχή με πολλαπλές εργολαβίες.