Αποκάλυψη: Τα πάντα για το νέο Renault Clio
Δυναμική επανεμφάνιση στην κατηγορία των σουπερμίνι κάνει η Renault με την τέταρτη γενιά του Clio. Με ξεχωριστή σχεδίαση, ανώτερη ποιότητα κατασκευής και με νέους δυνατούς και οικονομικούς κινητήρες, το Clio κοιτάζει στα μάτια τον ισχυρό ανταγωνισμό. «Όπως οι μύες, έτσι οι καμπύλες του νέου Clio εκπέμπουν δυναμισμό. Όπως στην περίπτωση του πρωτότυπου DeZir», σχολίασε ο Laurens van den Acker, αντιπρόεδρος της Renault και επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος. Το νέο Clio θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά με 5θυρο αμάξωμα και είναι το πρώτο μοντέλο της Renault που θα εξοπλιστεί με τον 3κύλινδρο turbo TCe 90. Ο κινητήρας των 900 cc αποδίδει 90 PS στις 5.000 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή των 13,8 kgm εμφανίζεται στις 2.500 rpm. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αντικαθιστά τον TCe 100 και καταναλώνει 4,3 lt./100 km σε μεικτό κύκλο, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 99 g/km.
Αργότερα, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 θα κυκλοφορήσει και η έκδοση TCe 120, με τον νέο 1.2 turbo, απόδοσης 120 PS και 19,4 kgm ροπής από τις 1.750 rpm. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας θα συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η Renault δεν ανακοίνωσε την κατανάλωση και τους ρύπους του, καθώς δεν έχει ακόμη ομολογκαριστεί.
Θα υπάρχει βέβαια και έκδοση diesel του νέου Clio, με τον 1.5 dCi να αποδίδει για την περίσταση 90 PS και να παρουσιάζει μέγιστη ροπή 22,4 kgm από τις 1.750 rpm. Με τη συνδρομή και του συστήματος start/stop θα καταναλώνει σε μεικτό κύκλο μόλις 3,2 lt/100 km, με τις εκπομπές CO2 να είναι 83 g/km. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 θα συνδυαστεί και με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Το Clio αναμφισβήτητα εντυπωσιάζει με την εμφάνισή του, ειδικά στο εμπρός μέρος. Εκεί κυριαρχεί το μεγάλο σήμα της Renault στο κέντρο της μάσκας, η οποία εκτείνεται μέχρι τα φωτιστικά σώματα. Τα φώτα ημέρας LED βρίσκονται στη μάσκα του νέου Clio, ενώ οι κυκλικοί προβολείς ομίχλης έχουν βρει τη θέση τους στον προφυλακτήρα. Η σιλουέτα παραπέμπει εσφαλμένα σε τρίθυρο αμάξωμα, καθώς με τα γνωστά τρικ οι σχεδιαστές καταφέρνουν να... εξαφανίσουν τις πίσω πόρτες. Το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, τα μικρά πίσω παράθυρα, οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών στην τρίτη κολώνα θυμίζουν coupe. Το πίσω μέρος είναι σαφώς πιο συντηρητικό και λιγότερο καινοτόμο, όμως και εκεί λεπτομέρειες όπως η μπάρα χρωμίου στη βάση της 5ης πόρτας και η αεροτομή χαρίζουν το κάτι... παραπάνω.
Μοντέρνα εικόνα εκπέμπει το εσωτερικό του νέου Clio, το οποίο θα μπορεί να προσωποποιηθεί (όπως και ορισμένα σημεία του αμαξώματος) ανάλογα με τις επιθυμίες του ιδιοκτήτη του. Η διχρωμία δίνει μία νεανική νότα, ενώ η χρήση χρωμίου – μεταξύ άλλων – στην κεντρική κονσόλα, στο τιμόνι και στο εσωτερικό των θυρών θυμίζει sport μοντέλο. Εντυπωσιακός είναι σε σχεδίαση ο πίνακας των οργάνων, με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις.
Ψηλά στην κεντρική κονσόλα, πάνω και από τους αεραγωγούς, δεσπόζει η μεγάλη (7 ιντσών) οθόνη αφής. Αποτελεί κομμάτι του προαιρετικού πακέτου R-Link και ελέγχεται και μέσω φωνητικών εντολών. Μάλιστα η κεντρική σελίδα μπορεί να διαμορφωθεί από το χρήστη της. Σε αυτήν απεικονίζεται το σύστημα πλοήγησης της TomTom, αλλά και οι λειτουργίες ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Το πρόγραμμα Driving eco² αναλύει τον τρόπο οδήγησης και παρέχει συμβουλές για μείωση της κατανάλωσης. Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις θα είναι το Bluetooth.
Στο νέο Clio θα υπάρχει λειτουργία ECO και με το πάτημα του διακόπτη θα διαμορφώνεται ανάλογα η απόδοση του κινητήρα, επιτρέποντας την μείωση της κατανάλωσης έως 10%. Προς αυτή την κατεύθυνση το γαλλικό σουπερμίνι εξοπλίζεται με ένδειξη αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο και αλλαγή χρωμάτων (πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί) ανάλογα με το στυλ οδήγησης.
Το νέο Clio θα κατασκευάζεται σε δύο γραμμές παραγωγής της Renault, στην πόλη Flins της Γαλλίας και στην Προύσα της Τουρκίας. Βασίζεται στην πλατφόρμα B του ομίλου Nissan-Renault και μελλοντικά θα δούμε έκδοση RS (με 1.6 turbo άνω των 200 PS), ίσως και δικίνητο crossover. Περισσότερες λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές καθώς θα πλησιάζουμε στην επίσημη πρώτη για το κοινό, στα τέλη Σεπτεμβρίου στο Παρίσι.
newsauto.gr