Ιόνιο: Επενδυτές από τον Καναδά και το Ντουμπάϊ ενδιαφέρονται για τα υδροπλάνα
Έντονο ενδιαφέρον καταγράφεται από επενδυτικούς ομίλους για την εμπλοκή τους στην υπόθεση επαναδρομολογήσης των υδροπλάνων σε Ιόνιο και Αιγαίο. Από ελληνικής πλευράς, ζωντανό παραμένει το ενδιαφέρον των εταιρειών Κ2 Smart Jets, Aviation Airways και της νεοσύστατης «Ελληνικά Υδατοδρόμια». Οι υποψήφιοι επενδυτές αναμένουν την άρση των γραφειοκρατικών εμποδίων και την απλοποίηση των διαδικασιών για την αδειοδότηση και λειτουργία των υδροπλάνων.
Πρόσωπα-κλειδιά στις διαπραγματεύσεις για την προσέλκυση ιδιωτών επενδυτών αποτελούν ο Ελληνοκαναδός Μιχάλης Πατέλης, ο οποίος ίδρυσε και λειτούργησε την πρώτη εταιρεία υδροπλάνων στην Ελλάδα (AirSea Lines), αλλά και ο νυν διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Αναστάσιος Γκόβας (διετέλεσε και αυτός ανώτατο στέλεχος της AirSea Lines).
Την Ελλάδα έχουν επισκεφθεί στελέχη της Seawings από το Ντουμπάι, ενώ διαρκείς είναι οι επαφές του κ. Πατέλη με τη Vancouver Harbour Flig-ht Center.
Επί του παρόντος, οι επενδύσεις για υδροπλάνα δεν αναμένονται εντυπωσιακές, δεδομένου του «ναυαγίου» που υπέστη η AirSea Lines, αλλά και της μικρής χωρητικότητας των υδροπλάνων.
Η Airsea Lines αποτέλεσε το πλέον φιλόδοξο επενδυτικό εγχείρημα, καθώς η επένδυση έφτασε στα 25 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία πραγματοποιούσε πτήσεις προς τα νησιά του Ιονίου από την Πάτρα και τα Γιάννενα, αλλά και την πόλη του Βόλου, ενώ εξυπηρετούσε και προορισμούς του εξωτερικού, όπως αναφέρει η "Ελευθεροτυπία". Τελικώς αποχώρησε από την αγορά το 2009 και αφού προηγουμένως, στα 4 χρόνια λειτουργίας της, διεξήγαγε 18.500 πτήσεις, μεταφέροντας 180.000 επιβάτες. Ανάλογο άδοξο τέλος είχε και η Argo Airways από τον Βόλο.
THE BEST