Τι συμβαίνει με το υδατοδρόμιο της Κεφαλονιάς ; Ο Νίκος Χαραλάμπους της Hellenic Seaplanes απαντά στον COSMOS 96,5
Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 και στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα», φιλοξενήθηκε o Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νίκος Χαραλάμπους για τις νέες εξελίξεις που αφορούν στις αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων.
«Ξεκίνησα από το 2013, 9 χρόνια πριν.» Ανέφερε ο κ. Χαραλάμπους αποτυπώνοντας τα γραφειοκρατικά προβλήματα, που αποτελούσαν τροχοπέδη στην λειτουργία των υδροπλάνων. «Το Ιόνιο ήταν πάντα στόχος μας να πετάξουμε, γιατί το Ιόνιο έχει και τις συνθήκες και το επιχειρησιακό περιβάλλον το οποίο θα μπορούσε να έχει συνεχόμενη λειτουργία το υδροπλάνο, καθώς και πάρα πολλές ομορφιές, τις οποίες θα μπορούσαμε και με την ανάδειξη τους με το εναέριο μέσο του υδροπλάνου, αλλά και με την προσέλκυση νέων επισκεπτών επειδή υπάρχει το υδροπλάνο, να αναδείξουμε τη χώρα μας.
Αυτό που εμφανίστηκε ως νέο δεδομένο πλέον στο θέμα των ιονίων Νήσων , είναι βασικά ότι πλέον ακυρώθηκε η προγραμματική σύμβαση που υπήρχε με την Περιφέρεια και εκφράσαμε το ενδιαφέρον μας, για ακόμη μία φορά, να συμμετέχουμε στην ανάπτυξη των υδατοδρομίων στα νησιά του Ιονίου, με ιδιωτικά κεφάλαια.
Δηλαδή αποφεύγοντας όλες τις διαδικασίες, οι οποίες είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι είναι χρονοβόρες μέσω του δημόσιου τομέα. Δηλαδή, αναλαμβάνει η Περιφέρεια να αδειοδοτήσει και να κατασκευάσει τα υδατοδρόμια , που το χαιρετίζουμε και θα θέλαμε όλα τα υδατοδρόμια να τα κατασκευάσει και να τα αδειοδοτήσει η εκάστοτε Περιφέρεια , η το Δημόσιο. Έτσι δεν θα χρειαζόταν να εκταμιεύσουμε και περισσότερα χρήματα πέραν των αεροσκαφών, αλλά βλέπουμε ,με αποδείξεις, ότι υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες και διαφορετικές περιπτώσεις σε κάθε Περιφέρεια, σε κάθε δημόσιο τομέα .
Η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας κάνει ενστάσεις και σέρνει σε δικαστήρια την νέα Περιφερειακή Αρχή, με αποτέλεσμα να καθυστερούν και να την πληρώνουν οι αναπτυξιακές πρωτοβουλίες που είχαν ξεκινήσει ανά καιρούς, είτε με την προηγούμενη είτε με την νέα περιφερειακή Αρχή.»
Ο κ. Χαραλάμπους αναφερόμενος στις πολυετείς προσπάθειες της εταιρείας που εκπροσωπεί ανέφερε ότι είχε προτείνει με ίδια έξοδα της εταιρείας του να κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του υδατοδρομείου στην Κεφαλονιά, όμως η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή, είχε το σκεπτικό, ήταν και πολιτική της τότε κυβέρνησης, να γίνονται τα πάντα και να δημιουργούνται από το κράτος και διανέμονται στους πολίτες.
«Τώρα πλέον αυτό δεν υπάρχει, φυσικά δεν σταμάτησε να κοστίζει σε χρόνο και σε καθυστέρηση σ αυτό το συγκεκριμένο έργο που έχει ξεκινήσει. Η Τήνος ,η Πάτμος, όπως και η Σίφνος έχουν ολοκληρώσει σε κατασκευή και εντός των επόμενων μηνών θα μπουν σε λειτουργία. Η λογική η δική μας είναι όπου υπάρχει ενδιαφέρον από ιδιώτες επενδυτές να επενδύσουν και όπου δεν υπάρχει, τότε να παρέμβει το κράτος, τότε να μπει το κεφάλαιο του δημοσίου χρήματος και να αναπτύξει αντίστοιχα έργα. Όντως υπάρχουν περιοχές που δεν τον ενδιαφέρουν τον επενδυτή να επενδύσει , μικρά νησιά που δεν υπάρχει ιδιαίτερη κινητικότητα κ.λπ.
Αυτά τα χρήματα που επενδύουν τώρα σε νησιά τα οποία έχουν ενδιαφέρον, ας τα επενδύσουν στην διασύνδεση των μικρών νησιών , ας τα επενδύσουν ακόμη και στην επιδότηση γραμμών στα μικρά νησιά ,είτε σε περιοχές στις οποίες δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τους ιδιώτες. Έτσι θα υπάρχει ένας ισοσκελισμός δαπανών και από τη μεριά του ιδιώτη και από τη μεριά του Δημοσίου.»
Όσον αφορά την Κεφαλονιά και το στάδιο στο οποίο βρίσκεται σε σχέση με τα υδροπλάνα, ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε ότι το 2015 ανάθεσε η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή σε μία ιδιωτική εταιρεία να αδειοδοτήσει τα αεροδρόμια, τα οποία δεν έχουν ακόμα αδειοδοτηθεί. « Είναι μια διαδικασία που είχε συνέχεια προβλήματα. Το 2019 η νέα Περιφερειακή Αρχή, αναλαμβάνει την ευθύνη και την πρωτοβουλία να τα κατασκευάσει και να τα αδειοδοτήσει. Δεν έχει ακόμη αδειοδοτηθεί, ούτε έχει κατασκευαστεί κάτι, γιατί η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή μπλόκαρε με δικαστικές διαμάχες την νέα Περιφερειακή Αρχή, με αποτέλεσμα, περάσανε 3 χρόνια και δεν έχει γίνει τίποτα.»
Ο κ. Χαραλάμπους σημείωσε ότι αν υπήρχε από το 2015 ένας διαγωνισμός που να έδινε την δυνατότητα σε ιδιώτες επενδυτές να καταθέσουν το ενδιαφέρον τους για τα νησιά που επιθυμούσαν να επενδύσουν και να κατασκευάσουν υδατοδρόμια, θα ήταν πιο γρήγορη η διαδικασία.
Όσον αφορά το νέο Θεσμικό Πλαίσιο, ανέφερε ότι βελτιώνει τις διαδικασίες πολύ πιο γρήγορα , εγκρίνει τις περιβαλλοντικές διαδικασίες πιο γρήγορα, μεγαλώνει το πλαίσιο και το πεδίο εφαρμογής του νόμου για υδατοδρόμια, μπορούν να μπουν και σημεία για υδατοδρόμια που δε υπήρχε η δυνατότητα πιο πριν, σε αλιευτικά καταφύγια, σε παραλιακά σημεία που ανήκουν στην ΕΤΑ , σε σημεία που υπάρχει τουριστική ανάπτυξη. Όλο αυτό μαζί με τις λειτουργικές διαδικασίες όπως είναι ο ανεφοδιασμός καυσίμων κ.λπ. βελτιώνει συνεχώς το πλαίσιο και για τις εταιρείες αλλά και για τον κόσμο που αναμένει εδώ και καιρό να δει μια αεροπορική διασύνδεση με το δικό του λιμάνι , η με τη δική του λίμνη.
Τέλος ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε ότι έχει μιλήσει με τον Δήμαρχο Αργοστολίου , τον οποίο χαρακτήρισε ως πολύ δραστήριο και ο οποίος φέρει έντονο το ενδιαφέρον να βρεθεί μια λύση και αντελήφθη ότι θα λάβει μέτρα άμεσα έτσι ώστε να μπει και η Κεφαλονιά και η Ιθάκη σε διαδικασία ανάπτυξης και γρήγορης δημιουργίας υδατοδρομίου. « Ήταν αρκετά πειστικός όσον αφορά τη συζήτηση που είχαμε και θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα έχει και η Ιθάκη και η Κεφαλονιά υδατοδρόμιο. Η πρόθεση του είναι να ξεμπλοκάρει η όλη διαδικασία. Συζητήσαμε και για το θέμα της μαρίνας Αργοστολίου που είναι σε φάση αδράνειας προς το παρόν και εκεί από ότι αντιλήφθηκα ο δήμαρχος κάνει κινήσεις για να επανέλθουν οι συνθήκες έτσι ώστε να μπορέσουν και οι ιδιώτες αλλά και ο Δημόσιος μηχανισμός να βελτιώσει τις συνθήκες του λιμανιού και της μαρίνας.
Αναμένω κι εγώ να δω πως μπορούμε να εμπλακούμε ,είτε ως ιδιώτες οι οποίοι θα επενδύσουν, είτε ως ιδιώτες οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν κάτι το οποίο θα φτιαχτεί.»
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.