Κρίσιμη ημέρα για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων
Σήμερα κληρώνει η αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας αφού στις 7 το βράδυ αναμένεται να υλοποιηθεί η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές. Ο νικητής θα αναλάβει την εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για περίπου 40 έτη, ενώ θα αναλάβει και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών τους, με το ύψος των επενδύσεων να φτάνει τα 200 με τα 250 εκατ. ευρώ.
Οπως γράφει και οι Καθημερινή δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να υποβάλλουν τέσσερα επενδυτικά σχήματα:
- Η επενδυτική εταιρεία Advent International
- Η αργεντίνικη Corpration America σε συνεργασία με τον όμιλο Μυτιληναίου (METKA)
- Η γερμανική Fraport σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου
- Η γαλλική Vinci σε συνεργασία με την ελληνικό όμιλο Ελλάκτωρ
Και οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι έχουν ισχυρή παρουσία στην αγορά διαχείρισης αερολιμένων. Η Fraport διαχειρίζεται δέκα αεροδρόμια σε ολόκληρο τον πλανήτη, μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, η Vinci διαχειρίζεται περίπου 15 αεροδρόμια στην Ευρώπη και την Ασία, ενώ περίπου 50 αεροδρόμια διαχειρίζεται η Corporation America στη Λατινική Αμερική. Τέλος, η επενδυτική Advent έχει εξαγοράσει το αεροδρόμιο της Κόστα Ρίκα.
Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν 37 περιφερειακά αεροδρόμια, εξαιρουμένου του αεροδρομίου Ηρακλείου, το οποίο θα κλείσει μόλις κατασκευαστεί το αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης. Από αυτά, το ΤΑΙΠΕΔ αρχικά επιχείρησε να αξιοποιήσει 14 έως 21 αεροδρόμια, χωρίζοντάς τα μάλιστα σε δύο περίπου ισοδύναμες ομάδες.
- Ποια αεροδρόμια περιλαμβάνονται
Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με option για την Αλεξανδρούπολη, τον Αραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο. Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με option και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.