3 προσφορές για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων (και της Κεφαλονιάς)
Τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν σήμερα δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ.
Τα περιφερειακά αεροδρόμια χωρίζονται σε 2 ομάδες:
• Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και
• Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι κοινοπραξίες:
• Casa (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
• Fraport AG- Slentel Ltd
• Vinci Airports S.A.S. – Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.
Στελέχη του Ταμείου αναφέρουν πως η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση θα αναμορφώσει ριζικά την εικόνα των αεροδρομίων που αποτελούν τις πύλες εισόδου εκατομμυρίων επισκεπτών στη χώρα μας και στην ουσία τον καθρέφτη του τουριστικού προϊόν της Ελλάδας. Μέσα από την αξιοποίηση, σημειώνουν, θα υλοποιηθούν οι απαραίτητες επενδύσεις, που θα αναβαθμίσουν την ποιότητα των υποδομών και των υπηρεσιών στα αεροδρόμια συμβάλλοντας έτσι στην περαιτέρω ενίσχυση της τουριστικής κίνησης, προς όφελος της οικονομίας της χώρας και των τοπικών κοινωνιών.
Επισημαίνοντας πως δεν πωλούνται τα αεροδρόμια αλλά παραχωρείται η λειτουργία τους για 40 χρόνια μέσα από ένα αυστηρό πλαίσιο ελέγχου από την πολιτεία, τονίζουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ διαμόρφωσε ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους αναφορικά με τις χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους έως 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη πριν από την ολοκλήρωση των επενδύσεων και έως 20 ευρώ μετά.
Παράλληλα μέσα από τη σύμβαση οι επενδυτές δεσμεύονται να υλοποιήσουν επενδύσεις 200-250 εκατ. ευρώ τα πρώτα 4 χρόνια, επενδύσεις ιδιαίτερα απαραίτητες καθώς η ολοένα και αυξανόμενη κίνηση των αεροδρομίων της χώρας σε συνδυασμό με τις προβλέψεις για περαιτέρω άνοδο του τουρισμού απαιτούν τον εκσυγχρονισμό τους, ώστε τα περιφερειακά αεροδρόμια να είναι μελλοντικά σε θέση να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες και κατ’ επέκταση να υποδέχονται περισσότερους τουρίστες.
Να σημειωθεί ότι η διαμόρφωση της σύμβασης παραχώρησης αποτελεί αποτέλεσμα μιας ουσιαστικής και σοβαρής διαβούλευσης με τους φορείς της τουριστικής αγοράς και εκτιμάται ότι θα δώσει σημαντική ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας αφού οι τιμές που θα ισχύσουν μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεων θα είναι από τις πιο ανταγωνιστικές σε σχέση με αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου.
Από το Ταμείο επισημαίνουν τέλος πως ο μεγάλος αριθμός των υποψηφίων που έφθασε στην τελική φάση των διαγωνισμών επιβεβαιώνει την πρόσφατη εκτίμηση της Τρόικας στις συζητήσεις της με τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ ότι το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων «ανεβάζει στροφές».