Εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Αργοστολίου σε σεμινάριο στην Ισλανδία

Το 2ο ΓΕΛ Αργοστολίου υλοποιεί σχέδιο σχολικής ανάπτυξης Erasmus+ /Δράση ΚΑ1-Μαθησιακή Κινητικότητα προσωπικού σχολικής Εκπαίδευσης με τίτλο: «Εστιάζουμε στο προσωπικό διευρύνοντας ορίζοντες». Στα πλαίσια του σχεδίου αυτού οι εκπαιδευτικοί Κοσμάτος Ιωάννης, Ποζίδου Χρυσάνθη και Κωστή Αντωνία συμμετείχαν σε επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο « Iceland landscape and legends» στην Ισλανδία.
Με αφορμή τη μελέτη των ισλανδικών επών (sagas) το σεμινάριο είχε πολλαπλούς στόχους. Αφενός να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες τον πολιτισμό, την ιστορία και το μοναδικής ομορφιάς περιβάλλον της Ισλανδίας και αφετέρου να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να υλοποιούν ανάλογες διαθεματικές δράσεις στην τάξη τους. Συμμετείχαν συνολικά 20 εκπαιδευτικοί από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν μουσεία της χώρας όπου με τη βοήθεια πανεπιστημιακών εμβάθυναν περισσότερο στο περιεχόμενο των Ισλανδικών επών. Επίσης ξεναγήθηκαν στους τόπους όπου διαδραματίστηκαν τα γεγονότα που εξιστορούνται στα επικά αυτά έργα. Με τη διαδικασία των αλληλεπιδραστικών τεχνικών όπως η μελέτη περίπτωσης, η δραματοποίηση, οι ομαδικές εργασίες και τα παιχνίδια ρόλων, η μαθησιακή διαδικασία έγινε περισσότερο ενδιαφέρουσα και αποτελεσματική.
Στα πλαίσια της επιμόρφωσης δόθηκε η ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς με διαφορετικές κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές αναφορές να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας, αλληλεγγύης και ομαδικού πνεύματος και να ανταλλάξουν ιδέες, εμπειρίες και καλές πρακτικές σχετικά με τη διδασκαλία και τα εκπαιδευτικά συστήματα των ευρωπαϊκών χωρών. Οι συμμετέχοντες ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που αφορούν περιβαλλοντική εκπαίδευση και την οικολογική συνείδηση. Εμπλούτισαν τις εμπειρίες και τις γνώσεις τους στην ιστορία, τη γεωγραφία και την οικολογία. Απόκτησαν γνώσεις και εμπειρία στην εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων όπως η δραματοποίηση, η διδασκαλία εκτός τάξης και η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας. Παράλληλα απόκτησαν πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά.
Θεωρούμε ότι η εμπειρία αυτή αποτελεί το έναυσμα για να κτιστεί το συνεργατικό πνεύμα μεταξύ της εκπαιδευτικής κοινότητας τόσο σε τοπικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Αναμένουμε ότι οι μαθητές μας θα ωφεληθούν από τη δράση αυτή μέσω της εφαρμογής των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που παρουσιάστηκαν και της δημιουργικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας.