Διαμαρτυρία πρακτόρων προς τον πρωθυπουργό: Γιατί εξαιρούνται τα Ελληνικά νησιά από το άνοιγμα του θαλάσσιου τουρισμού ;
Οργισμένοι και αγανακτησμένοι οι επαγγελματείες του θαλάσσιου τουρισμού για την κατάφωρη παραβίαση της Συνταγματικά κατοχυρωμένης Αρχής της Ισότητας, όλων των Ελλήνων πολιτών έναντι του Νόμου, αφού το τελευταίο ΦΕΚ δεν περιλαμβάνει το άνοιγμα του yaching στα νησιά μας με αποτέλεσμα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, και δη τα μεγάλα θαλαμηγά πλοία των μεγιστάνων του παγκόσμιου οικονομικού γίγνεσθαι, βρίσκονται σε “χώρο καραντίνας’’.
Ακολουθεί η επιστολή στον πρωθυπουργό.
Αξιότιμε Πρωθυπουργέ και συναρμόδιοι Υπουργοί,
Μετά την δημοσίευση του σημερινού (02:00 π.μ.!!!) ΦΕΚ, το οποίο όλοι οι επαγγελματίες νησιώτες του θαλάσσιου τουρισμού περιμέναμε εναγωνίως θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την οργή και αγανάκτησή μας για τους φωτογραφικούς νόμους που ψηφίζετε, υπό την έννοια ότι ευνοείται μονίμως την Ηπειρωτική Ελλάδα εν αντιθέσει με τα σκληρά δοκιμαζόμενα νησιά μας. Ειλικρινά, αδυνατούμε να καταλάβουμε την κατάφωρη παραβίαση της Συνταγματικά κατοχυρωμένης Αρχής της Ισότητας, όλων των Ελλήνων πολιτών έναντι του Νόμου.Παρακολουθούμε το άνοιγμα της αγοράς, όπως η Κυβέρνησή σας υλοποιεί εδώ και 25 ημέρες (καφετέριες, beach bar, εστιατόρια, night club κτλ., και από σήμερα ακόμα και τους οίκους ανοχής!!!), τα οποία όπως διαπιστώνουμε καθημερινά από τα δελτία ειδήσεων και social media, αποτελούν εν τοις πράγμασοι την βασική πηγή εξάπλωσης του ιού, εάν δεν τηρούνται αυστηρά τα πρωτόκολλα, όπως έχουν καθοριστεί από τους ειδικούς λοιμωξιολόγους (ΕΟΔΥ).
Εν αντιθέσει με τις προαναφερόμενες επιχειρήσεις και δραστηριότητες, στον χώρο του yachting και του θαλάσσιου τουρισμού με τον οποίο ασχολούμαστε, τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, και δη τα μεγάλα θαλαμηγά πλοία των μεγιστάνων του παγκόσμιου οικονομικού γίγνεσθαι, βρίσκονται σε “χώρο καραντίνας’’ εκ των πραγμάτων, λόγω της φύσης των συγκεκριμένων πλοίων, με τεράστιους χώρους ενδιαίτησης (σαλόνια, καμπίνες, κουζίνες, τουαλέτες κλπ), δηλαδή ως αυτοτελείς και αυθύπαρκτες μονάδες, οι οποίες δεν έχουν καμία εξάρτηση από την χώρα ελλιμενισμού τους, πλην της θέσης ελλιμενισμού σε κάποιο λιμάνι ή μαρίνα η οποία και είναι και ελεγχόμενη. Συνεπώς τα συγκεκριμένα πλοία, αποτελούν την ασφαλέστερη μορφή τουρισμού για την χώρα μας, και κάθε χώρα, εν μέσω πανδημίας.Απορούμε λοιπόν εύλογα, και αναρωτιόμαστε, μολονότι είχε ήδη ανακοινωθεί από τα πλέον επίσημα χείλη των αρμόδιων Υπουργών, ότι ανοίγουν όλα τα λιμάνια της χώρας, από σήμερα Δευτέρα 15/6/2020. Τί ή καλύτερα ποιον εξυπηρετεί τελικά η εξαίρεση των νησιών μας από τις διατάξεις για τον θαλάσσιο τουρισμό, και τι είδους παιχνίδι "παίζεται" εις βάρος των Ελληνικών νησιών και ειδικά των ακριτικών νησιών, για τα οποία δήθεν όλοι κόπτονται για την ευημερία τους;
Υπάρχει άλλωστε και προηγούμενο εξαίρεσης των νησιών μας σε σχέση με την Ηπειρωτική Ελλάδα, ως προς το άνοιγμα των λιμανιών της χώρας, και συγκεκριμένα 15/5 για την Ηπειρωτική Ελλάδα και 13/6 (μετά από δύο παρατάσεις), για τα λιμάνια των νησιών μας. Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη, παύει να είναι σύμπτωση, λέει ο θυμόσοφος Λαός μας. Είναι δικαιολογημένη η απορία μας και η αγανάκτησή μας, διότι διαπιστώνουμε για 2η φορά εντός μηνός, ότι οι νησιώτες και δη οι ακρίτες, αντιμετωπιζόμαστε από την ίδια μας την Κυβέρνηση, ως παιδιά ενός κατώτατου Θεού.
Σημειωτέων, ότι αναφερόμαστε στα Ιδιωτικά πλοία αναψυχής και μόνο, διότι τα επαγγελματικά, που αναφέρετε σε κάθε ΦΕΚ που εκδίδετε και δεν κατανοούμε γιατί, δεν ενδιαφέρονται για κατάπλου στη χώρα μας διότι έτσι και αλλιώς απαγορεύεται να παραλάβουν επιβάτες από την ελληνική επικράτεια (καμποτάζ) και συνεπώς ουδόλως τους απασχολεί αυτήν την χρονική συγκυρία.
Οι ήξεις αφήξεις ανακοινώσεις, και η άμεση, μετά λίγων ωρών κατάργηση αυτών μέσω των ΦΕΚ, καταδεικνύουν μια μη οργανωμένη - συντονισμένη κίνηση της κυβέρνησής σας, η οποία μας ζημιώνει ως χώρα σε μέγιστο βαθμό, έναντι των ιδιοκτητών - εφοπλιστών του εξωτερικού, οι οποίοι αδυνατούν να προγραμματίσουν το ταξίδι τους στη χώρα μας.Αυτή νομίζουμε, είναι η προσοχή - αρωγή που πρέπει να επιδείξετε στα ακριτικά ελληνικά νησιά, άμεσα, και όχι η “διαφήμιση” του υπουργείου πολιτικής προστασίας που εδώ και δέκα ημέρες προβάλλεται σε όλα τα μέσα με τα φουσκωτά να κάνουν “κρουαζιέρα” στα ελληνικά νησιά δήθεν για την πιστοποίηση μη υπάρξεως του ιού σε αυτά, κάτι που ούτως ή άλλως γνωρίζουμε όλοι εκ των προτέρων ότι δεν θα ανιχνεύσουν ούτε ένα κρούσμα, λόγω του τρίμηνου αποκλεισμού επισκεπτών στα νησιά τους.Επίσης, αδυνατούμε να κατανοήσουμε, γιατί, μολονότι οι πολίτες των χωρών (Κύπρος, Ισραήλ, Μάλτα, Κροατία κτλ.), οι οποίοι μετά από μιας ώρας ταξίδι (αεροπορικώς), είναι ελεύθεροι να μετακινηθούν σε όλα τα μέρη της Ελλάδος και δη των νησιών μας, εντούτοις, τα πληρώματα των πλοίων (πολίτες της ίδιας χώρας), έπειτα από τουλάχιστον τρεις έως και δέκα ημέρες ταξίδι (άρα και τυχόν εκδήλωση του ίου εντός του πλοίου, εάν υπάρχει κρούσμα), υπόκεινται στους υγειονομικούς ελέγχους που ήδη έχετε αναφέρει, και στην απαγόρευση της ελεύθερης μετακίνησης στην Ελληνική επικράτεια και ειδικά των νησιών. Νομίζουμε ότι αυτή η διάκριση του νόμου σε βάρος των νησιών μας (για ακόμη μία φορά), στερείται κάθε λογικής και παρακαλούμε θερμά για την άμεση αποκατάσταση αυτής της αδικίας.
Γνωρίζουμε όλοι ότι το Yachting είναι η ποιοτικότερη μορφή τουρισμού στην Ελλάδα, και σε αντίθεση με τις ανακοινώσεις που έγιναν από τους αρμόδιους υπουργούς, οι οποίοι επιβεβαίωσαν ότι το yachting είναι η ασφαλέστερη μορφή τουρισμού την εποχή του COVID -19, εντούτοις, διαπιστώνουμε ότι ένα και μόνο υπουργείο, βάζει εμπόδια την τελευταία στιγμή, στην απελευθέρωση του θαλάσσιου τουρισμού, με ίδια μέτρα και σταθμά, σε ολόκληρη την χώρα.
Κατόπιν τούτου, παρακαλούμε θερμά, όπως ο αξιότιμος Πρωθυπουργός της χώρας, επιληφθεί προσωπικά του συγκεκριμένου εξαιρετικά κρίσιμου ζητήματος, λόγω της τεράστιας σημασίας που έχει ο θαλάσσιος τουρισμός για την οικονομία της χώρας μας εν μέσω πανδημίας, προκειμένου να βρεθεί μία λύση για την αποκατάσταση του κύρους και της αξιοπιστίας της χώρας μας, στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού, ο οποίος, ίσως αποτελεί το μόνο τμήμα της τουριστικής βιομηχανίας της πατρίδας μας, που θα μπορούσε να περισώσει οικονομικά, το πληγωμένο της γόητρο.
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΡΙΝΟΣ - ΖΑΚΥΝΘΟΣ
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΟΜΗΡΟΣ - ΙΘΑΚΗ
ΥΒΟΝΝΗ ΚΑΡΒΟΥΝΗ – ΛΕΥΚΑΔΑ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ – ΚΕΡΚΥΡΑ
MTS GROUP – ΜΥΚΟΝΟΣ
ΛΟΙΖΟΣ ΚΑΛΟΔΟΥΚΑΣ – ΣΥΜΗ
ΚΑΜΑΡΑΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ- ΠΑΤΜΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΠΑΔΑΚΗΣ -ΚΑΛΥΜΝΟΣ & ΛΕΡΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΟΥΦΟΣ – ΚΩΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ – ΠΑΡΟΣ
ZAS TRAVEL – ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ – ΝΑΞΟΣ
ΖΩΗ ΝΤΑΛΛΑ – ΣΟΥΔΑ ΚΡΗΤΗ
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΣΤΑΥΡΑΚΗΣ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΟΥΤΣΗΣ – ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ
ΜΑΚΗΣ ΔΕΝΑΞΑΣ- ΙΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΧΡΟΝΗΣ – ΜΗΛΟΣ
ΠΑΝΟΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ – ΣΚΙΑΘΟΣ
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΒΕΪΝΟΓΛΟΥ – ΣΑΜΟΣ
ΝΙΚΟΣ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ – ΧΑΝΙΑ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ -ΡΟΔΟΣ
ΚΑΣΕΝΤ ΧΑΡΜΠ – ΡΟΔΟΣ
ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΟΔΙΤΗΣ – ΡΟΔΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΑΤΟΣ - ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ - ΣΥΡΟΣ