Στα 4 δισ. ευρώ ο ετήσιος τζίρος της ελληνικής αγοράς καφέ
Δύο φλιτζάνια την ημέρα, κατά μέσο όρο, πίνουν οι Ελληνες • Πρώτος στις προτιμήσεις παραμένει ο ελληνικός • Στο σπίτι η μεγαλύτερη κατανάλωση, με κόστος σχεδόν 90% μικρότερο από ό,τι έξω.
Εως και δύο φλιτζάνια καφέ την ημέρα, κατά μέσο όρο, πίνουν οι Ελληνες, διαμορφώνοντας έναν συνολικό τζίρο σε οικιακή κατανάλωση και κατανάλωση εκτός σπιτιού περίπου στα 4 δισ. ευρώ τον χρόνο.
Ο καφές αποτελεί για τους Ελληνες μια συνήθεια που έγινε λατρεία, με περισσότερους από οκτώ στους δέκα να καταναλώνουν καφέ σε καθημερινή βάση, και μάλιστα ένας στους δύο πάνω από μία φορά την ημέρα, όπως προκύπτει από την πανελλαδική έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ελληνικής Ενωσης Καφέ (ΕΕΚ), ενώ ακόμα και εκείνοι που δεν πίνουν (66%) φροντίζουν να εφοδιάζουν με καφέ το νοικοκυριό τους.
Η καθημερινή συνήθεια του καφέ για τους Ελληνες δεν επηρεάστηκε ούτε από τις αλλαγές και τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία στην καθημερινότητα των καταναλωτών, καθώς ο καφές στο χέρι αντικατέστησε την καφετέρια, αλλά ούτε και από τις ανατιμήσεις το προηγούμενο διάστημα, αφού στα σουπερμάρκετ ενισχύθηκε η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ως μια φθηνότερη επιλογή για να μην περιοριστεί η κατανάλωση.
Συνολικά η αξία, σε τιμές λιανικής, της αγοράς καφέ στην Ελλάδα υπολογίζεται σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς σε 4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων άνω των 3,5 δισ. ευρώ αφορούν την επιτόπια κατανάλωση στα καταστήματα καφεστίασης και τα takeaway, ενώ τα περίπου 300-350 εκατ. ευρώ είναι ο τζίρος των πωλήσεων στα σουπερμάρκετ.
Δηλαδή, η δαπάνη για καφέ στο σπίτι αντιστοιχεί περίπου στο 11% της αντίστοιχης σε καταστήματα καφέ.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΕΕΚ το 56% των Ελλήνων πίνει καφέ στο σπίτι, το 25% στον χώρο όπου εργάζεται, ενώ ποσοστό 18% των καταναλωτών πίνει καφέ, εκτός σπιτιού ή εργασίας, σε κάποιο μαγαζί ή στο χέρι.
Τι προτιμούν
Οσο για το είδος του καφέ, ο ελληνικός καφές παραμένει πρώτος στις προτιμήσεις, αν και χάνει «φίλους» τα τελευταία χρόνια, και ακολουθούν ο στιγμιαίος καφές, ο espresso, με τα προϊόντα σε μορφή κάψουλας για το σπίτι να κατέχουν ήδη το 10% της αγοράς στα σουπερμάρκετ, και, τέλος, ο καφές φίλτρου.
Επίσης, έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών δείχνει ότι ένας στους δύο καταναλωτές διαθέτει στο σπίτι του μηχανή για εσπρέσο με κάψουλες, ο φρέντο εσπρέσο είναι πρώτος στις προτιμήσεις στην εκτός σπιτιού κατανάλωση, ενώ σχεδόν τρεις στους δέκα (27%) επιλέγουν φραπέ στο σπίτι.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»