Το ΕΛΜΕΚΙ για την παρέμβαση ιδιωτών στα σχολεία
Το τελευταίο διάστημα εντείνονται οι εκπαιδευτικές ανταλλαγές μεταξύ του Ελληνοαμερικανικού κολεγίου Αθηνών και σχολείων του Νομού καθώς επίσης και η διαμόρφωση συμπράξεων μεταξύ τους. Πολύ πρόσφατη είναι η σύμπραξη που πραγματοποίησε το κολέγιο Αθηνών με το 2ο Λύκειο Αργοστολίου, η οποία έρχεται σε συνέχεια εκείνης με το 2ο Γυμνάσιο Αργοστολίου.
Το 2ο Γυμνάσιο Αργοστολίου είχε πραγματοποιήσει, στο παραπάνω πλαίσιο, και εκπαιδευτική εκδρομή εκπαιδευτικών και αρίστων μαθητών στην Αθήνα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, στην οποία έχει συνδράμει και ο μέχρι πρότινος υφυπουργός πολιτισμού – τουρισμού και μέλος του ΔΣ του κολεγίου Αθηνών κ. Αλιβιζάτος, γίνεται επιμόρφωση εκπαιδευτικών και χρήση του Συστήματος Διαχείρισης Μαθημάτων (Course Management System - CMS).
Το κολέγιο Αθηνών αλλά και ο πρώην υφυπουργός διαφημίζουν το CMS σαν «ένα πανίσχυρο εργαλείο στα χέρια των μαθητών και των εκπαιδευτικών». Το CMS είχε γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης μεταξύ της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Λειτουργών του Κολεγίου Αθηνών (ΣΕΛΚΑ), διότι οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονταν να χρησιμοποιούν το Σύστημα για να κάνουν διδασκαλία από απόσταση. Μάλιστα το Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΔΒΜΘ), τότε, είχε κάνει υπόμνηση ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία απαγορεύεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Σήμερα η κατάσταση αυτή, με την πολιτική πλάτη όλων των δυνάμεων του ευρωμονόδρομου, γενικεύεται και συνδέεται με το προσωπικό ηλεκτρονικό αρχείο του κάθε μαθητή. Το ψηφιακό σχολείο επιβάλλει την αναζήτηση «εργαλείων» από ιδιώτες που θα υλοποιούν «καινοτομίες». Σύμφωνα με όσα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠΔΒΜΘ τα εργαλεία αυτά, μαζί με το e-school – το survey κ.ά., συγκροτούν τη λεγόμενη «εφαρμοσμένη αξιολόγηση», τμήμα της ευρύτερης αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί απαράδεκτη τη σύμπραξη σχολείων με ιδιώτες και ιδιωτικά σχολεία. Μέσα από αυτή τη διαδικασία το κεφάλαιο αναγορεύεται σε καθοδηγητή των εξελίξεων στην εκπαίδευση, με στόχο την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και των λειτουργών του. Τα σχολεία επιδιώκεται να μετατραπούν σε πλασιέ των προϊόντων των ιδιωτών (εκπαιδευτικά εργαλεία και υλικά, έμμεση / άμεση διαφήμιση κ.λ.π.). Επιπλέον, επιταχύνεται η κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και της αξιολόγησης που επίκειται. Όσο κι αν οι ιδιώτες επικαλούνται τη συμβολή τους στην «αναβάθμιση» της παρεχόμενης γνώσης κανείς δε μπορεί να κρύψει το πολιτικό διακύβευμα: την ευθυγράμμιση της εκπαίδευσης με τις κατευθύνσεις της ΕΕ.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση. Να μη συμβάλουμε οι ίδιοι στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και να μη δεχτούμε «φύκια» (όπως για παράδειγμα τις δωρεές διαδραστικών πινάκων που γίνονται από πλευράς κολεγίου Αθηνών), για «μεταξωτές κορδέλες». Να καταδικάσουμε τις πολιτικές που οικοδομούν το σχολείο της αγοράς και τις δυνάμεις που τις εφάρμοζαν ή ετοιμάζονται να τις εφαρμόσουν. Ο αναγκαίος εκσυγχρονισμός των υποδομών των σχολείων και η αντιστοίχιση του περιεχομένου της εκπαίδευσης και των μεθόδων διδασκαλίας με τις σύγχρονες ανάγκες της νέας γενιάς μπορεί και πρέπει να γίνει σε εντελώς άλλη βάση. Σε ένα ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο γενικής μόρφωσης, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, που θα διδάσκει σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες την επιστημονική αλήθεια και θα παρέχει στέρεα γνωστική βάση για το παρόν και το μέλλον τους.
Αργοστόλι 9/05/2012
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Ο Οργανωτικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Τουλάτος Παύλος