H NE του ΚΚΕ για το σταμάτημα των δρομολογίων της εταιρίας "Στρίντζης"
Η Ν.Ε.Κεφαλονιάς Ιθάκης του ΚΚΕ καλεί σε συναγερμό το λαό των νησιών μας. προκειμένου να αναχαιτίσει την νέα εφοπλιστική επίθεση σε βάρος του. Το σταμάτημα των δρομολογίων από την εταιρία «Στρίντζης» (όπως προκύπτει από δημοσιεύματα που δεν διαψεύδονται), είναι η τελευταία πράξη μια προδιαγεγραμμένης πορείας στην οποία το μόνο που έπαιζε κάθε φορά ρόλο ήταν, πως θα διατηρηθούν αλώβητα τα εφοπλιστικά κέρδη και όχι πως θα εξυπηρετηθεί καλύτερα η ανάγκη της απρόσκοπτης, ασφαλούς και φθηνής μεταφοράς για τους χιλιάδες κατοίκους, εργαζόμενους και επισκέπτες του νομού μας.
Τα Πανάκριβα εισιτήρια, οι περικοπές δρομολογίων και προσεγγίσεων, οι χαμηλοί βασικοί μισθοί και η απλήρωτη εργασία, για τους ναυτεργάτες, ήταν μερικά από τα «κίνητρα» που έδωσε στους εφοπλιστές ο νόμος 2932/2001 του ΠΑΣΟΚ που εναρμόνισε με την ελληνική νομοθεσία τον κανονισμό 3577/92 (άρση του καμποτάζ) της ΕΕ με τη σύμφωνη γνώμη ΝΔ/ΣΥΝ
Με τη σταδιακή «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών που επέβαλλε το παραπάνω θεσμικό πλαίσιο, οι εφοπλιστές έβγαλαν τεράστια κεφάλαια από την εκμετάλλευση των ναυτεργατών, τα ακριβά εισιτήρια και ναύλα, τα προνόμια, τις επιδοτήσεις, τις φοροαπαλλαγές κ.ά. Σήμερα αυτό το εφοπλιστικό κεφάλαιο αναπροσαρμόζοντας τις προτεραιότητές του σε περίοδο κρίσης ,είτε κάνει επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ η δολαρίων , είτε επεκτείνει τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες σε νέους τομείς. Το καπιταλιστικό κράτος την ίδια ώρα αφήνει το λαό και τους εργαζόμενους στο έλεος ενός γενικότερου επανασχεδιασμού των ακτοπλοϊκών δρομολογίων από τους εφοπλιστές, που θα οξύνει ακόμα παραπέρα τα προβλήματα σύνδεσης μεταξύ των νησιών, καθώς και με τα λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας και θα βάλει ακόμη πιο βαθειά το χέρι στα ήδη εξαθλιωμένα λαϊκά νοικοκυριά.
Στην παραπάνω εξέλιξη πρέπει να συνυπολογιστεί τόσο η προωθούμενη ιδιωτικοποίηση των λιμανιών ( π.χ. του Αργοστολίου), όσο και οι τεράστιες ελλείψεις στις στοιχειώδεις προϋποθέσεις ασφάλειας σε αυτά (π.χ. Πίσω αετός) που εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών, των ναυτεργατών, την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. καθώς και την μετατροπή του δικαιώματος της επικοινωνίας σε προνόμιο για λίγους.
Η Ν.Ε.Κεφαλονιάς Ιθάκης του ΚΚΕ επισημαίνει στο λαό των νησιών μας και τις μεγάλες ευθύνες της τοπικής διοίκησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) που στα δημοτικά, νομαρχιακά και περιφερειακά συμβούλια, διαχειρίστηκαν τις εφοπλιστικές αξιώσεις. Καθοριστικές είναι και οι ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ που είτε ως αντιπολίτευση είτε ως διοίκηση υιοθέτησε και υιοθετεί τον πυρήνα των παραπάνω αξιώσεων όπως πχ. το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο» και τις «άγονες γραμμές» που σπρώχνουν ζεστό χρήμα στις τσέπες των εφοπλιστών. «Πολύτιμες υπηρεσίες» πρόσφεραν ακόμη και Πανεπιστήμια (π.χ. του Πειραιά) που με ανάλογες «μελέτες» προσπάθησαν να αποδείξουν ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες βρίσκονται σε «δυσχερή οικονομική κατάσταση» και ότι για να υπάρξει «ανάκαμψη» θα πρέπει να ικανοποιηθούν όλες οι απαιτήσεις των εφοπλιστών. Αυτή η κατάσταση σήμερα οπλίζει τους εφοπλιστές με περίσσιο θράσος και αφήνουν για μήνες απλήρωτους τους ναυτεργάτες όπως συμβαίνει και με την συγκεκριμένη εταιρία που αφήνει τώρα τη γραμμή Σάμη –Πάτρα.
Η Ν.Ε.Κεφαλονιάς Ιθάκης του ΚΚΕ καλεί το λαό, τους εργαζόμενους, τη νεολαία όλους τους μαζικούς φορείς σε ενιαίο μέτωπο δράσης για τη ματαίωση των σχεδίων των εφοπλιστών, την εξασφάλιση των δικαιωμάτων και των δεδουλευμένων των ναυτεργατών. Να κάνουν δική τους υπόθεση την πάλη για τη δημιουργία δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μπορεί να εξασφαλίσει καθημερινά δρομολόγια με ασφαλή και σύγχρονα πλοία και υποδομές επαρκείς για εξυπηρέτηση των νησιών με φτηνό εισιτήριο.
Οι ίδιες οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν την ορθότητα των θέσεων και εκτιμήσεων του ΚΚΕ. Την αναγκαιότητα της κοινωνικοποίησης των μεταφορικών μέσων και ειδικά των θαλάσσιων συγκοινωνιών, προκειμένου να εξασφαλιστεί το δικαίωμα της επαρκούς ασφαλούς και φτηνής συγκοινωνίας για το λαό. Η εξασφάλιση αυτού του δικαιώματος περνά και είναι άρρηκτα δεμένη με τη φιλολαϊκή ανάπτυξη που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, όπου τα καράβια και τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής θα είναι λαϊκή περιουσία, «εργαλεία» για την λαϊκή ευημερία. Αυτή την ανάπτυξη πρέπει να κάνει δική του υπόθεση ο λαός.
Η Ν.Ε Κεφαλονιάς Ιθάκης του ΚΚΕ