Ατσάρος στον COSMOS 96,5: “Αθέμιτος ανταγωνισμός η βραχυχρόνια μίσθωση χωρίς κανόνες και νόμους”
Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, φιλοξενήθηκε ο Πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Ενοικιαζομένων Δωματίων Κεφαλονιάς και Ιθάκης Δημήτρης Ατσάρος, με αφορμή την κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν με την Ένωση ξενοδόχων Κεφαλονιάς και Ιθάκης για το σεμινάριο που διοργάνωσε η εταιρία Hosthub με τίτλο «Για Ιδιοκτήτες Τουριστικών Καταλυμάτων» την Τρίτη 30/05 στο Αργοστόλι στις εγκαταστάσεις του τμήματος ψηφιακών μέσων του Ιονίου Πανεπιστημίου.
«Η διαμαρτυρία μας έχει να κάνει με το γεγονός ότι γίνεται ένα σεμινάριο σε αίθουσα του Πανεπιστημίου ιονίων Νήσων στο Αργοστόλι από την εταιρεία Hosthub η οποία απευθύνεται αποκλειστικά σε ιδιοκτήτες και διαχειριστές καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης και η πρόσκληση από τοπικό site που συμμετέχει σ αυτή τη διοργάνωση, αναφέρει ότι απευθύνεται σε ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων , προκειμένου προφανώς να μαζευτεί όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος. Γι αυτό και εμείς βγάλαμε την Δευτέρα την ανακοίνωση με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων, για να διευκρινίσουμε στα μέλη μας ότι δεν απευθύνεται σ αυτούς, απεναντίας απευθύνεται σε όλους όσους τους ανταγωνίζονται. Για άλλη μια φορά αναφέρω ότι δεν είμαστε αντίθετοι στο να υπάρχει η βραχυχρόνια μίσθωση , αλλά είμαστε αντίθετοι στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς της βραχυχρόνιας μίσθωσης Είναι πάγια η θέση μας , ότι όσοι ασχολούνται με το τουριστικό κομμάτι , αυτό θα πρέπει να γίνεται με κάποιους συγκεκριμένους κανόνες και προυποθέσεις, που θα πρέπει από όλους να είναι σεβαστές. Κάτω από την ομπρέλα της βραχυχρόνιας μίσθωσης κρύβονται πάρα πολλά παράνομα καταλύματα , έχει κατακλυστεί η Κεφαλονιά από αυτά, τα οποία οι υπηρεσίες που παρέχουν σαφώς δεν είναι οι υπηρεσίες που παρέχουν οι δικές μας αδειοδοτημένες επιχειρήσεις οι οποίες υπόκεινται σε αυστηρές προδιαγραφές. Αυτή είναι η ένσταση μας και αυτό προσπαθήσαμε πάνω απ όλα να αναδείξουμε».
Στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο για τις μισθώσεις Airbnb: « Η οικονομία του διαμοιρασμού όπως λέγεται η συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν έχει καμία σχέση με την δραστηριότητα της φιλοξενίας και της βραχυχρόνιας μίσθωσης που έχει επιφέρει σοβαρές κοινωνικές επιπτώσεις. Οι σοβαρότερες φαίνονται αυτή τη στιγμή και από τους φοιτητές, οι οποίοι αδυνατούν να βρούν στέγη . Η δυνατότητα που δίνει ο νόμος που καταπατείται, είναι δύο ΑΦΜ ανά ακίνητο και μέχρι 90 μέρες ανά προορισμό, που στις τουριστικές περιοχές αυτό θα πρέπει να ναι σαφώς πολύ λιγότερο. Επί της ουσίας η κεντρική εξουσία κλείνει το μάτι στα συγκεκριμένα καταλύματα , διότι υπάρχει ένας αθέμιτος ανταγωνισμός αυτή τη στιγμή με τα δικά μας καταλύματα και τα ξενοδοχεία, γιατί οι βραχυχρόνιες μισθώσεις απαλλάσσονται από το ΦΠΑ, υπό τον όρο ότι κατά την διάρκεια της μίσθωσης δεν παρέχονται πρόσθετες υπηρεσίες πχ καθαριότητος κλπ. Ο δικός μας πελάτης επιβαρύνεται όπως και εμείς με ένα ΦΠΑ επί πλέον 13% ενώ από την βραχυχρόνια μίσθωση το κράτος το χάνει. Πρέπει να υπάρχει μία αυστηροποίηση στο καθεστώς απαλλαγής του ΦΠΑ , δεν πληρώνουν φόρο διαμονής , ούτε φόρο παρεπιδημούντων. Εμείς θέτουμε το πρόβλημα επί τον τύπον των ήλων λέγοντας ότι απαιτείται ένα ρυθμιστικό πλαίσιο , όπου τον μέγιστο αριθμό ακινήτων που θα εκμισθώνονται βραχυχρόνια , να έχει το δικαίωμα ο εκάστοτε Δήμος να τον ορίσει. Ο κάθε Δήμος γνωρίζει καλύτερα πόσα ακίνητα μπορεί να «σηκώσει» η περιοχή του και θα πρέπει και οι Δήμοι να έχουν ανταποδοτικά έσοδα με έναν φόρο παρεπιδημούντων που θα αξιοποιούνται για φωτισμό, για καθαριότητα κλπ, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα δικά μας καταλύματα. Υπάρχει μια πολύ μεγάλη ανισότητα, ακόμα και στην φορολογία και αθέμιτος ανταγωνισμός. Θα πρέπει να υπάρχει ένα επιχειρείν και γι αυτές τις μισθώσεις ούτως ώστε να ελέγχονται πολύ καλύτερα».
Στον στόχο της διοργανώτριας του σεμιναρίου εταιρίας Hosthub: « Το κέρδος της Hosthub είναι ότι αυτή τη στιγμή είναι ένα Staner Manager για βραχυχρόνιες μισθώσεις , έχει παροχές λογισμικού και κάποια άλλα εργαλεία που οι ίδιοι τα διαφημίζουν μέσα από το σημερινό σεμινάριο μέσα από ένα web site –ιστοσελίδα καταλυμάτων βραχυχρόνιας μίσθωσης , μία άλλη υπηρεσία τους είναι η καταχώρηση καταλύματος σε κανάλια βραχυχρόνιας μίσθωσης. Επί της ουσίας παρέχουν πάρα πολλές λειτουργίες στο πως μπορούν καλύτερα να προβληθούν τα συγκεκριμένα καταλύματα και πως περισσότερο θα ανταγωνιστούν τα δικά μας, 1000 περίπου καταλύματα και 130-140 ξενοδοχεία νόμιμα αδειοδοτούμενες επιχειρήσεις. Θυμίζω τι υγειονομικά πρωτόκολλα είχαν τα δικά μας καταλύματα εν μέσω κορονοιού».
Ο κ Ατσάρος αναφέρθηκε επίσης:
Στον Κοινωνικό Τουρισμό: « Την Τετάρτη ανοίγει ο κοινωνικός τουρισμός στο κομμάτι της ΔΥΠΑ , για τον ΟΓΑ λήγει αύριο και θα βοηθήσει όσον αφορά την εσωτερική αγορά , που αυτή τη στιγμή απ ότι φαίνεται κινείται με τα κουπόνια του κοινωνικού τουρισμού. Το ζήτημα είναι πότε θα πληρωθούμε αυτά τα κουπόνια, υπάρχουν ακόμα απλήρωτα περσινά από την ΔΥΠΑ σε κάποιες περιοχές. Ευτυχώς στην Κεφαλονιά αυτό το πρόβλημα δεν υπήρχε. Δεν υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στα προγράμματα αυτά, οι περισσότεροι κινούνται στην ελεύθερη αγορά».
Στην σεζόν του 2013: «Πιστεύω ότι τον Ιούνιο θα πάνε καλύτερα τα πράγματα που θα ανοίξουν περισσότερο το πρόγραμμα τους οι εταιρείες και τον Σεπτέμβριο και Οκτώβριο υπάρχουν αρκετές πτήσεις. Το Απρίλιο και Μάιο έπαιξε ρόλο και ο άστατος καιρός που υπήρχε. Θεωρώ ότι θα είναι μια καλή χρονιά τηρουμένων πάντα των αναλογιών , υπάρχουν καινούργιες πτήσεις και η Αυστριακή και η Ελβετική αγορά ξεκινούν από τον Ιούνιο , συν όλες τις υπόλοιπες οι οποίες έρχονται με αρκετά ικανοποιητικές πληρότητες. Είναι όμως πλέον πάρα πολλά τα καταλύματα και η πίττα μοιράζεται σε περισσότερα κομμάτια. Ο Απρίλιος και ο Μάιος έχουν δώσει λιγότερα νούμερα σε αφίξεις σε σχέση με τους αντίστοιχους περσινούς , όμως υπάρχουν κάποια προβλήματα εγγενή, που έχουν να κάνουν με το ότι οι εταιρείες Low cost έχουν συμπυκνώσει το πρόγραμμα τους για μήνες πιο υψηλής περιόδου. Αυτό συμβαίνει κάθε δύο χρόνια και είμαστε σ αυτό το σημείο. Όμως οι πτήσεις έχουν αυξηθεί πχ από Μιλάνο είχαμε 40 πέρσι και φέτος θα έχουμε γύρω στις 90. Η Αυστριακή αγορά είναι πιο δυνατή φέτος από πέρσι και νομίζω ότι σε συνολικά νούμερα επιβατών, μάλλον θα ξεπεράσουμε τα περσινά με Σεπτέμβρη και Οκτώβρη καλύτερους από πέρσι».
Στην προβολή της Κεφαλονιάς: «Όλο το βάρος της προώθησης, της διαφήμισης της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης έχει πέσει αποκλειστικά στους Δήμους και οι Δήμοι τρέχουν αυτοί τη στιγμή και προσπαθούν με τις τουριστικές επιτροπές τους προκειμένου να έρθει περισσότερος κόσμος. Η Περιφέρεια ήταν απούσα στις εκθέσεις της Ουτρέχτης και του Μιλάνου , δύο βασικών αγορών δικών μας και αυτό αποτελεί δείγμα έλλειψης τουριστικής πολιτικής από την πλευρά της Περιφέρειας, η οποία τελευταία στιγμή κατάφερε να πάει στο Βερολίνο. Ο Δήμος πήγε, αλλά μόνος του λειτουργεί επικουρικά, συνήθως η Περιφέρεια έκανε την μεγάλη διαφήμιση. Δεν υπήρχε η συνεργασία ούτε η ενημέρωση. Το κάθε νησί έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες και θα πρέπει να αναδείξει τα δικά του πλεονεκτήματα. Πρέπει να περάσουμε σε μορφές εναλλακτικού τουρισμού, γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια και από την Τουριστική Επιτροπή και από τον Δήμο, προκειμένου να αναδειχθούν όλα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτό θα λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά τα επόμενα χρόνια. Πιστεύω ότι τον Ιούνιο μπαίνουμε πολύ δυνατά και ότι θα τραβήξει μέχρι τέλος Οκτωβρίου αυτή η δυναμική».
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.