Γεροντάκης στον COSMOS 96,5: "Ξεκινάει ένα δυνατό τετράμηνο και με νέες αεροπορικές συνδέσεις"
Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα», με τούς δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, φιλοξενήθηκε ο διευθυντής της Skyserv και της Swissport στην Κεφαλονιά Γιώργος Γεροντάκης, ο οποίος αναφέρθηκε:
Στην εξέλιξη της τουριστικής περιόδου του 2023 στην Κεφαλονιά: « Φαίνεται ένα 4μηνο πολύ δυνατό , θα πυκνώσουν οι πτήσεις απότομα, ξεκινάνε οι πτήσεις από Αυστρία, περισσότερες πτήσεις από την Ιταλία, Πολωνία και ούτω καθ εξής. Αυτό σημαίνει ότι θα εξισορροπήσει η κατάσταση. Πάντα όμως στόχος είναι η επιμήκυνση της περιόδου , τα άκρα να ενισχυθούν και αυτό είναι ένα δύσκολο εγχείρημα στο οποίο δεν μπορούμε να φέρουμε εύκολα αποτελέσματα. Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο πολλά πράγματα δεν είναι έτοιμα και όταν έχεις αυτή την εικόνα, είναι δύσκολο. Είναι μία ιστορία που εγώ τουλάχιστον την συζητώ εδώ και χρόνια , αλλά δεν έχουμε καταφέρει να φέρουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Το πρώτο βήμα είναι να κάνεις μια αεροπορική σύνδεση, ξεκινά τα δρομολόγια η αεροπορική εταιρεία, αλλά από κει και πέρα πρέπει να έχει και ζήτηση αυτή η γραμμή για να μπορέσει να την κρατήσει η να την αυξήσει, κάτι που δεν είναι εύκολο και έχει συρρικνωθεί η σεζόν Μάιο με αρχές Οκτωβρίου».
Στις πτήσεις από 1η Ιουνίου: «Ξεκινάνε από διάφορους προορισμούς από την 1η Ιουνίου ,υπάρχουν πτήσεις από την Πολωνία, Βαρσοβία, Κατοβίτσε, από την Πράγα, Βιέννη, Πίζα, Λίνσκ. Ξεκινάνε καινούργιες αεροπορικές συνδέσεις που ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν από 1η Ιουνίου. Οι πτήσεις από Τσεχία 4 φορές την εβδομάδα είναι ναυλωμένες από Tour operator, οι οποίοι κινούν την πελατεία τους, αυτό που λέμε πτήσεις charter , δηλαδή τουρίστες πακέτου διακοπών».
Στην πτήση από Γαλλία: « Δεν είναι το ιδεώδες , το σωστό θα ήταν να παραμείνει η γραμμή 2 φορές την εβδομάδα κατ ευθείαν Παρίσι –Κεφαλονιά . Δεν είναι ότι καλύτερο τώρα που μπαίνει το Άκτιο , αλλά για να αποφύγουμε τα χειρότερα να κοπεί η γραμμή μετά από συντονισμένες προσπάθειες καταφέραμε και διατηρήθηκε η γραμμή 2 φορές την εβδομάδα με 2 προορισμούς και με καλύτερη πληρότητα του αεροπλάνου. Τα νούμερα όμως τα δικά μας είναι καλύτερα από της Πρέβεζας».
Στην χρονοβόρα διαδικασία ελέγχου των διαβατηρίων σε σχέση με την Αγγλική αγορά: «Το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί πέρσι δεν μπορεί να λυθεί αυτομάτως. Το Ηνωμένο Βασίλειο δεν έχει υπογράψει ούτε την συνθήκη Σένγκεν και είναι και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, οπότε υπάρχει μία διαδικασία. Υπάρχει μία διαδικασία χρονοβόρα ελέγχου του διαβατηρίου , αλλά έχουν γίνει αρκετές διορθωτικές κινήσεις ώστε να πηγαίνουμε με γρηγορότερο ρυθμό. Οι χρόνοι όμως των πτήσεων από Αγγλία είναι πολύ κοντά και εκεί αναμφισβήτητα θα έχεις ουρές, όμως είναι στελεχωμένα από την Αστυνομία και τα 4 σημεία ελέγχου , οπότε η ροή έχει την μάξιμουμ ταχύτητα που πρέπει να χει».
Στην έλλειψη προσωπικού στην επίγεια εξυπηρέτηση των αεροπλάνων: « Αυτό έχει κάπως βελτιωθεί , αλλά το πρόβλημα παραμένει και υπάρχει έλλειψη προσωπικού σε όλη την Ελλάδα. Εμείς έχουμε πάρει εργαζόμενους από το Πακιστάν, από το Αφγανιστάν, ενώ στα παρελθόντα χρόνια δεν είχαμε τέτοιες ιδιαιτερότητες. Εδώ έρχεται και δένει και η επιμήκυνση της περιόδου, αν είχες ένα 6άμηνο -7άμηνο ,θα ήταν καλύτερα γιατί θα μπορούσες να προσλάβεις περισσότερους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, τώρα έχει συρρικνωθεί και η περίοδος αυτή σε 4 μήνες και είναι και αυτό ένα μικρό πρόβλημα. Γενικά υπάρχει έλλειψη προσφοράς ανθρώπινου δυναμικού. Να ευχηθούμε να μην γίνουν και απεργιακές κινητοποιήσεις , όπως έγιναν στην Γαλλία, γιατί αυτά επηρεάζουν την κίνηση».
Στις προσφορές της περιόδου της Sky express 50% στα αεροπορικά εισιτήρια: « Η Sky express είναι η αεροπορική εταιρεία που ανήκει στον όμιλο εταιρειών που ανήκουν και οι δικές μας εταιρείες . Η κάθε αεροπορική εταιρεία παρακολουθεί τιμές και κίνηση και οι τιμές των εισιτηρίων έχουν γίνει σαν το χρηματιστήριο και ανεβοκατεβαίνουν ανάλογα με την ζήτηση και την προσφορά. Υπάρχει ανταγωνισμός και όλες οι εταιρείες κάνουν το ίδιο. Σε άλλους προορισμούς όπως Σαντορίνη, Κρήτη, υπάρχουν και ξένες εταιρείες οι οποίες κάνουν έργο και ο ανταγωνισμός είναι οξύς , οπότε γίνονται προσφορές για να πιάσουν μία βάση πελατείας και όταν μείνουν λιγότερες θέσεις στο αεροπλάνο θα αυξήσουν τις τιμές».
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.