Γεροντάκης στον COSMOS 96,5 : Οι νέοι κανονισμοί των αεροπορικών εταιρειών, η τουριστική κίνηση έως το τέλος της σεζόν και η επέκτασή της

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 06 Σεπτεμβρίου 2024 14:18

Γεροντάκης στον COSMOS 96,5 : Οι νέοι κανονισμοί των αεροπορικών εταιρειών, η τουριστική κίνηση έως το τέλος της σεζόν και η επέκτασή της

Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5  στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα» με τους  δημοσιογράφους  Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, φιλοξενήθηκε ο supervisor της Skyserv και της Swissport στην Κεφαλονιά και μέλος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Αργοστολίου  Γιώργος Γεροντάκης.

Ο κ. Γεροντάκης αναφέρθηκε στους νέους κανονισμούς που τέθηκαν σε ισχύ από 1η Σεπτεμβρίου στα αεροδρόμια της ΕΕ και αφορούν κυρίως τους επιβάτες που μεταφέρουν χειραποσκευές:

 «Κατ αρχάς δεν έχουμε ενημερωθεί ακόμα από τις αεροπορικές εταιρείες. Ως ιδέα έχει κάποια βάση, διότι κάθε αεροπορική εταιρεία έχει τις δικές της προδιαγραφές, τα δικά της μεταλλικά πλέγματα που τοποθετείς την βαλίτσα με την αναγραφή διαστάσεων , βάρους κλπ. Αυτά εφ όσον θα ενοποιηθούν και έτσι μάλλον θα γίνει, θα είναι ποιο εύκολα κατανοητά στον επιβάτη για το τι ακριβώς γίνεται. Έχουν βάλλει μέχρι 10 κιλά, διαστάσεις συγκεκριμένες, οπότε η κάθε αεροπορική εταιρεία δεν θα διαφοροποιεί τις διαστάσεις. ‘Έχουν δώσει δηλαδή μια κατευθυντήρια γραμμή και αυτό θα εφαρμοστεί.

Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές συσκευές όπως ήμασταν θα είναι( Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αμφισβήτησε την αξιοπιστία των νέας γενιάς σαρωτών στα αεροδρόμια της ΕΕ και ζήτησε την προσωρινή επαναφορά του προηγούμενου μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι τα αεροδρόμια που χρησιμοποιούν τους νέους σαρωτές C3, οι οποίοι επιτρέπουν στους επιβάτες να αφήνουν τα υγρά και τις ηλεκτρονικές συσκευές μέσα στις αποσκευές τους κατά τον έλεγχο, θα επιστρέψουν στις παλαιότερες μεθόδους για τη διεκπεραίωση των επιβατών στον έλεγχο ασφαλείας).

Υπάρχει μία αντίδραση γιατί έχουν επενδύσει σ αυτά τα συστήματα, είναι προηγμένης τεχνολογίας και δεν χρειάζεται να αποσπάσεις το κομπιούτερ σου, να το βάλεις χωριστά. άφηνες τη χειραποσκευή σου όπως είναι και αυτή περνούσε από τον έλεγχο και μπορούσαν να δούν τι γίνεται. Το Χίθροου σε όλα τα τέρμιναλ έχει αυτά τα καινούργια μηχανήματα. Τα Ελληνικά αεροδρόμια δεν έχουν τέτοια συστήματα, οπότε θα παραμείνουν ως έχουν, δηλαδή τα υγρά μέχρι 100ml, το λάπτοπ θα το βγάλεις από την χειραποσκευή, ότι γινόταν μέχρι τώρα θα γίνεται.

Οι αλλαγές αφορούν τις αποσκευές τις διαστάσεις και το βάρος τους (Η Ευρωπαϊκή Ένωση τερματίζει την ελευθερία πλαισίου των αεροπορικών εταιρειών ως προς τις χειραποσκευές των επιβατών, επιβάλλοντας ενιαίους κανόνες ως προς τις διαστάσεις και τα κιλά των αποσκευών που επιτρέπονται μέσα στην καμπίνα ενός αεροσκάφους). Αυτό διευκολύνει. Τα δε κιλά στην χειραποσκευή έχουν να κάνουν και με το τι κιλά αντέχουν τα ράφια στο αεροσκάφος. Τα παραπάνω κιλά φορτώνονται στο αμπάρι του αεροσκάφους και φυσικά πληρώνεις. Αυτό διευκολύνει και τους εργαζόμενους στα αεροδρόμια».

Ερωτηθείς για το φαινόμενο των αποσκευών που έφταναν σε άλλα αεροδρόμια από αυτά του προορισμού των επιβατών στον παρελθόντα χρόνο, ανέφερε ότι σημειώθηκαν περιστατικά παρόμοια φέτος στα μεγάλα αεροδρόμια αλλά όχι ιδιαίτερα τα μικρά όπως αυτό της Κεφαλονιάς.

Αναφέρθηκε επίσης στην τρίτη φάση των εργασιών αναμόρφωσης και ανακατασκευής του διαδρόμου στο αεροδρόμιο Κεφαλληνίας από 25 Νοεμβρίου 2024 – 15 Δεκεμβρίου 2024 και ότι κατά τη διάρκεια των ανωτέρω περιόδων θα πραγματοποιούνται από ελικόπτερα, πτήσεις επείγοντος χαρακτήρα (αεροδιακομιδές, πτήσεις έρευνας και διάσωσης, πυρόσβεσης, ανθρωπιστικές, κρατικές και λοιπές πτήσεις εθνικού χαρακτήρα), εφόσον απαιτηθεί, ενώ όλες οι υπηρεσίες των αεροδρομίων, θα λειτουργούν κανονικά, για το ενδιαφερόμενο κοινό. Ερωτηματικό παραμένει κατά τον ίδιο ο εκσυγχρονισμός των μηχανημάτων του πύργου ελέγχου, κάτι που αφορά την πολιτική Αεροπορία.

Για την τουριστική κίνηση του Σεπτεμβρίου ο κ Γεροντάκης σημείωσε: « Έχουνε μειωθεί οι πτήσεις , ήταν προγραμματισμένο να σταματήσουν κάποιες πτήσεις από Ιταλία, οι Ιταλοί δεν ταξιδεύουν πολύ εκτός τουριστικής περιόδου. Σταμάτησε η πτήση από την Νίκαια, όμως έχουμε φέτος πτήση από το ΤΕΛ Αβίδ, η οποία πιθανόν να πάει μέχρι 20 Οκτωβρίου, το Παρίσι συνεχίζει μέσω Πρέβεζας, οι Ολλανδοί συνεχίζουν και φυσικά οι Άγγλοι , οι οποίοι απ το τέλος Σεπτεμβρίου θα κάνουν μείωση πτήσεων και θα πάνε μέχρι τέλος Οκτωβρίου».

Για την επέκταση της τουριστικής περιόδου τέλος ανέφερε ότι είναι ένα μεγάλο πρόβλημα , γίνονται προσπάθειες να πεισθούν αεροπορικές εταιρείες να επιμηκύνουν την τουριστική σεζόν, αλλά είναι πολυπαραγωντικό το θέμα: « Πρέπει να υπάρξει μία στρατηγική, συντονισμός σε πάρα πολλούς, δεν είναι εύκολο όμως. Αυτό το έχει δείξει το μέχρι τώρα αποτέλεσμα. Δεν είναι μόνο να πείσεις μια εταιρεία, αλλά και τι γίνεται στους διάφορους προορισμούς, ,που θα πάει ο άλλος,  τι θα βρει ανοιχτό, κλπ. Οι προσπάθειες δεν σταματούν , αλλά κάποιο σοβαρό αποτέλεσμα μέχρι στιγμής, δεν έχουμε. Πέρυσι έγινε μία πολύ σοβαρή προσπάθεια, αλλά είναι δύσκολο. Αυτό δεν το αντιμετωπίζει μόνο η Κεφαλονιά, αλλά όλη η Ελλάδα, υπάρχει μια συρρίκνωση,  απλώς η διαφορά μας είναι ότι άλλοι προορισμοί όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κέρκυρα, έχουνε μεγαλύτερη τουριστική περίοδο από ότι έχουμε εμείς, ξεκινάνε Μάρτιο και σταματάνε Νοέμβριο ».

Ακολουθεί το ηχητικό  της συνέντευξης.

Απόδοση κειμένου Ελευθερία Κουλουριώτου.




 

336x280px6

 

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250