Πολύς λόγος για το τίποτα στην Αθήνα;

Δημοσιεύτηκε: Σάββατο, 07 Οκτωβρίου 2017 18:00

Πολύς λόγος για το τίποτα στην Αθήνα;

Γράφει ο Ανδρέας Κολαΐτης (Τεχνολόγος Εφαρμογών Τουρισμού)


Από αρχές του 2017 πολύς λόγος επί της ουσίας δεν γίνεται όσον αφορά τον ακριβή τρόπο υιοθέτησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στην Αθήνα. Μετά το "κύμα" δημοσιότητας που δόθηκε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης (Μ.Μ.Ε)  για τις δολιοφθορές στα ακυρωτικά μηχανήματα σε σταθμούς του Μετρό μα κυρίως σε λεωφορεία, ήρθε τις τελευταίες ημέρες από τους διοικούντες τα μέσα μαζικής μεταφοράς (Μ.Μ.Μ) ένα ξαφνικό ... τσουνάμι "διευκρινιστικών" ανακοινώσεων προς το επιβατικό κοινό για το πως θα λειτουργήσει το νέο σύστημα . 

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι σε κάθε γωνιά της γης όποιος δύναται να τελέσει εισιτηριοδιαφυγή  -θα μπει στον πειρασμό- να το κάνει !                  Στην Αθήνα -τουλάχιστον- το τελευταίο έτος γνωστόν τοις πάσι είναι το φαινόμενο αυτό κυρίως στα λεωφορεία. Έτσι όλοι συμφωνούμε ότι είναι ορθό ως ιδέα το νέο σύστημα αφού όμως προηγουμένως έχει διασφαλιστεί η ενδελεχής ενημέρωση των χρηστών και δωθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα εξοικείωσης με παράλληλη χρήση με το μέχρι τώρα "παραδοσιακό" σύστημα.

Ωστόσο ας μου επιτραπούν δύο επισημάνσεις: 

α) "Πάει περίπατο" η διορία των 90 λεπτών μετεπίβασης (κάποτε ήταν 120 λεπτά) με την χρήση των χάρτινων εισιτήριων από μέσο σε μέσο. Δηλαδή από λεωφορείο, τρόλεΰ, τραμ σε μετρό και αντίστροφα θα πρέπει ν' ακυρώνεις δύο & τρεις κ.λπ φορές ξανά και ξανά !!    

β) Τι θα πει κατά τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ): "σ

ε εύλογο χρονικό διάστημα από την πλήρη λειτουργία του νέου συστήματος, οι χρεώσεις για τη μετακίνηση θα γίνουν αναλογικότερες και άρα δικαιότερες. Δηλαδή θα πληρώνει κανείς ανάλογα το πόσο μετακινείται". Αυτό το εύλογο χρονικό διάστημα πόσο θα είναι ; Mήπως θα έπρεπε ως αντιστάθμισμα του προηγούμενου να έχει προβλεφθεί να γίνει άμεσα; Διατηρώ μεγάλη επιφύλαξη αν τούτο τελικά θα γίνει μιας και κατά το πρόσφατο ταξίδι μου στην Μελβούρνη (όπου το ίδιο σύστημα τέθηκε σ' εφαρμογή την 01/01/16) ενώ αρχικά είχε προβλεφθεί ζωνική χρέωση (όπως ήταν κάποτε με τους εισπράκτορες στα αστικά ΚΤΕΛ) στην πορεία ατόνησε και έτσι τώρα ή μία στάση διανύσεις ή όλη την διαδρομή το ίδιο κόμιστρο αφαιρείται από την "έξυπνη" κάρτα!

Ίδομεν σε εμάς τι θα γίνει ...

img12img12

 
Πηγές: