Γιάννης Βαρούχας: Μία απλή πρόταση για το μποτιλιάρισμα στο Αργοστόλι
Με αφορμή ορισμένα πρόσφατα δημοσιεύματα που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Αργοστόλι, και που οξύνεται ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες, θα ήθελα να καταθέσω μία απλή πρόταση που δεν έχει μεγάλο κόστος υλοποίησης, δε δημιουργεί προβλήματα κανενός είδους και είναι πολλά υποσχόμενη.
Ενημερωθήκαμε όλοι το περασμένο διάστημα για τις προσπάθειες του Δήμου Αργοστολίου να δημιουργήσει ένα «έξυπνο σύστημα στάθμευσης» το οποίο θα ενημερώνει τους οδηγούς για το που θα υπάρχουν κενές θέσεις. Επιτρέψτε μου να προσεγγίσω το εν λόγω εγχείρημα με σκεπτικισμό καθώς :
Α. Το χειμώνα που δεν υπάρχουν πολλοί επισκέπτες στο νησί, οι κενές θέσεις μακριά απ’ το κέντρο(πλησίον του ΚΤΕΛ και στο λιμεναρχείο-ελικοδρόμιο) είναι δεδομένες,
Β. Το καλοκαίρι που ο κυκλοφοριακός φόρτος αυξάνεται κατακόρυφα, οι υπάρχουσες θέσεις μετά και τις καλές, κατά τα άλλα, πεζοδρομήσεις της πλατείας δεν επαρκούν ενώ
Γ. Αν οι οδηγοί έχουν την ανάγκη να οδηγήσουν μέσα απ’ το κέντρο, θα το κάνουν είτε γνωρίζουν για τις κενές θέσεις είτε όχι.
Συνεπώς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να καλύψουμε τις ανάγκες των δημοτών και των επισκεπτών οι οποίες περνούν, μοιραία, μέσα απ’ το περιορισμένο κέντρο της πόλης μας. Προκειμένου να σκοτώσουμε μία κατσαρίδα όμως, δε χρειάζεται να επιστρατεύσουμε το πυρηνικό κανόνι του «death star», μία απλή παντόφλα αρκεί!
Αν το παρατηρήσει κάποιος, το επίμαχο σημείο της πόλης που κυριολεκτικά παθαίνει κυκλοφοριακό έμφραγμα είναι ένας κύκλος. Αυτός που ξεκινάει από το θέατρο του Αργοστολίου προς τα φανάρια της Δεβοσέτου, κατεβαίνει κάτω στην παραλιακή και τη διατρέχει μέχρι τον οίκο Ευγηρίας όπου στρίβει πάνω για να συναντήσει την αρχή του, το θέατρο. Σε αυτόν τον κύκλο με τις τέσσερις καθέτους(Βύρωνος, Χοϊδά, Α. Μεταξά και Κεφάλου), το μειονέκτημα είναι ότι δεν έχουμε εναλλακτικούς δρόμους που να εξυπηρετούν. Το πλεονέκτημα όμως που μας παρουσιάζεται – και που θα πρέπει να εκμεταλλευτούμε – είναι ότι το πλάτος των δύο κεντρικών δρόμων, της Λ. Βεργωτή και της Α. Τρίτση, είναι τέτοιο που μας επιτρέπει να καταστήσουμε δύο ρεύματα κυκλοφορίας σε κάθε έναν απ’ αυτούς τους δρόμους προς την ίδια κατεύθυνση.
Σκεφτείτε λοιπόν την εικόνα της πόλης μας με τη λεωφόρο και την παραλιακή που είναι μονόδρομοι, να έχουν δύο ταυτόχρονες λωρίδες κυκλοφορίας που να κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Με αυτόν τον τρόπο δε θα «φρακάρουν» οι διασταυρώσεις με τους κάθετους δρόμους και θα υπάρχει συνεχής ροή. Δύο λωρίδες κυκλοφορίας μπορεί να έχει επίσης η Ρόκκου Βεργωτή από τον οίκο Ευγηρίας μέχρι τα φανάρια του θεάτρου. Το μόνο που χρειάζεται αυτή η πρόταση για να υλοποιηθεί, είναι μία καλή και σαφής διαγράμμιση του οδοστρώματος στις οδούς Α. Τρίτση, Ρ. Βεργωτή και Λ. Βεργωτή.
Από εκεί και πέρα, δύο συστατικά που θα διασφάλιζαν σε μεγάλο βαθμό την επίτευξη της συνταγής για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση, είναι η λειτουργία της δημοτικής αστυνομίας, προκειμένου να διασφαλίζεται το μη κλείσιμο των ρευμάτων κυκλοφορίας κ.α., καθώς και η δωρεάν αστική συγκοινωνία για όλους τους μόνιμους κατοίκους του Δήμου(η οποία μπορεί να εξυπηρετεί πρωί και μεσημέρι και τα χωριά της Λειβαθούς).
Ίσως σε άλλα μέρη και σε άλλες πόλεις της χώρας, να απαιτείται η χρήση των ηλεκτρονικών εφαρμογών για τη λύση των εκεί προβλημάτων. Ωστόσο, εδώ, στο Αργοστόλι των περίπου δέκα χιλιάδων πολιτών, ας προσπαθήσουμε πρώτα να εξαντλήσουμε τις απλές και απέριττες λύσεις που δε θα επιβαρύνουν το φορολογούμενο πολίτη με υπέρογκα ποσά, δε θα ρυπαίνουν το περιβάλλον με ενεργειακές απαιτήσεις και θα κάνουν ευκολότερη τη ζωή και την καθημερινότητά μας.
Αργοστόλι, 21/01/2020
Γιάννης Βαρούχας