Επερώτηση Λαϊκής Συσπείρωσης στον Περιφερειάρχη για τις μεταφορές μαθητών
Κύριε Περιφερειάρχη Πρόσφατα οι Περιφερειακής Ενότητες Κέρκυρας και Κεφαλονιάς (προφανώς θα ακολουθήσουν και οι άλλες) πραγματοποίησαν συσκέψεις υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων μέσων μεταφοράς, προκειμένου να παρθούν μέτρα για την εφαρμογή της νέας ΚΥΑ για τις μεταφορές μαθητών. Όπως προβλέπει η νέα ΚΥΑ αριθμ. 24001(ΦΕΚ 1449 Β'/14-06-2013), «οι Περιφέρειες, ..., έχουν στη διάθεσή τους τρεις τρόπους για να φέρουν σε πέρας το έργο αυτό. Ο πρώτος αφορά στη μεταφορά με τη χρήση Ειδικών Μαθητικών Δελτίων (Ε.Μ.Δ.) και ο δεύτερος προβλέπει τη χρήση ιδίων μέσων του Α΄ και Β΄ βαθμού Αυτοδιοίκησης. Σε περίπτωση που παραμείνουν δρομολόγια σε εκκρεμότητα, τότε η Περιφέρεια δύναται να προκηρύξει διαγωνισμό για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων για τη μεταφορά των μαθητών».
Από το προηγούμενο προκύπτει ότι η κυβέρνηση, μέσω της νέας ΚΥΑ, επιβάλλει την κατάργηση των αυτοτελών μαθητικών δρομολογίων, που κάλυπταν τη μεγάλη πλειονότητα των σχολείων του Νομού και συγκεκριμένα όλων των περιφερειακών και των ΕΠΑΛ. Επιπλέον προκύπτουν νέα προβλήματα και ερωτήματα από την εφαρμογή της.
1. Μπορούν σε όλη την επικράτεια της ΠΙΝ τα περιφερειακά σχολεία και τα ΕΠΑΛ να εναρμονίσουν τη λειτουργία τους με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ; Τυχόν παρεκλήσεις των δρομολογίων του ΚΤΕΛ από την ώρα που σχολούν οι μαθητές θα παρατείνουν την παραμονή τους στο σχολείο; Προβλήματα με τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ από και προς τα σχολεία, έχουν πολλάκις καταγγελθεί όλα αυτά τα χρόνια. Τα προβλήματα αυτά τώρα δεν θα γενικευθούν για το σύνολο των σχολείων;
2. Εφόσον η δαπάνη για τη μεταφορά των μαθητών μειώνεται δραματικά (το προηγούμενο έτος η συνολική ήταν 140.000.000 ευρώ και με τη νέα ΚΥΑ περιορίζεται στο ποσό των 55.000.000 ευρώ!!!) αυτό δεν σημαίνει ότι θα κοπούν δρομολόγια στην Περιφέρεια;
3. Εφόσον αυξάνονται τα χιλιομετρικά όρια σχολείου-κατοικίας προκειμένου να δικαιούνται δωρεάν μεταφορά οι μαθητές και ιδιαίτερα στην περίπτωση της δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών ( στα 3 χιλιόμετρα για μαθητές γυμνασίου και 5000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ), δεν θα καταργηθούν υφιστάμενα δρομολόγια;
4. Για τους μαθητές όλων των βαθμίδων που διαμένουν σε απόσταση από το σχολείο λιγότερη από 1200 μέτρα για μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης 2500 μέτρα για μαθητές Γυμνασίων 4000 μέτρα για μαθητές Λυκείων, ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και που σύμφωνα με την προηγούμενη και την νέα ΚΥΑ δεν δικαιούται μεταφορά, πως θα εξασφαλιστεί το δικαίωμα της απρόσκοπτης μεταφοράς τους στο σχολείο; Αυτοί θα είναι υποχρεωμένοι, αν δεν πάνε με τα πόδια, να πληρώνουν μισό εισιτήριο;
5. Όταν οι μαθητές κυρίως της Πρωτοβάθμιας, θα πηγαίνουν στο σχολείο τους με το τακτικό δρομολόγιο του ΚΤΕΛ επιδεικνύοντας το ΕΜΔ, η ταυτόχρονα με τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χωρίς συνοδούς, αυτό θεωρείται ότι είναι ασφαλής μεταφορά;
6. Οι Μαθητές οι οποίοι είναι κάτοχοι ΕΜΔ και διακινούνται τις ημέρες ή ώρες μη λειτουργίας των σχολείων υποχρεούνται να καταβάλουν το 50% της κανονικής τιμής του εισιτηρίου της διαδρομής που διανύουν. Όταν οι σχολικές δραστηριότητες σε πολλές περιπτώσεις και ολοχρονικά (πρόσθετη διδακτική, ενισχυτική, εκδηλώσεις κλπ) προεκτείνονται και πέραν του σχολικού ωραρίου γιατί αυτοί οι μαθητές να τιμωρούνται;
7. Στις περιπτώσεις γονέων που μεταφέρουν οι ίδιοι τα παιδιά τους, προβλέπεται αποζημίωση 0.35 €/χιλιόμετρο υπολογιζόμενο ως μονή (!!!) χιλιομετρική απόσταση από τη κατοικία προς το σχολείο. Δεν υπάρχει άραγε επιστροφή του μαθητή στο σπίτι; Γενικότερα όταν γίνεται προσωπική η ευθύνη των μαθητών και των γονιών τους η μεταφορά στο σχολείο δεν απογειώνεται ο κίνδυνος ατυχημάτων;
Κύριε περιφερειάρχη
Από τα παραπάνω ερωτήματα και πλήθος άλλων που προκύπτουν από την εφαρμογή της παραπάνω ΚΥΑ γίνεται σαφής η προσπάθεια της συγκυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) με βραχίονα την Τοπική Διοίκηση να καταργήσει ουσιαστικά και βήμα-βήμα το δικαίωμα όλων των μαθητών σε δημόσιες - δωρεάν - ασφαλείς μεταφορές και να μετακυλήσει και αυτό το «κόστος» στις πλάτες των γονέων αλλά και των πενιχρών κονδυλίων των ΚΑΠ. Είναι φανερό ότι, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, η κυβέρνηση μετατρέπει τη μεταφορά των μαθητών σε ατομική ευθύνη του γονιού. Η εξέλιξη αυτή θα συνδεθεί αναπόφευκτα με την προώθηση νέου γύρου καταργήσεων – συγχωνεύσεων σχολείων αλλά και με τις αλλαγές σε Τεχνολογικό και Γενικό Λύκειο που στόχο θα έχουν να σπρώξουν μαζικά στη μαθητεία τη νέα γενιά.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάστε
• Τι μέτρα θα παρθούν ώστε όλοι οι μαθητές να μεταφέρονται ασφαλείς και απρόσκοπτα στα σχολεία τους να μην υπάρξει ούτε ένα παιδί που θα χάσει έστω και μια μέρα φοίτησης στο σχολείο από τα εμπόδια στη μετακίνησή τους τη νέα σχολική χρονιά. Να μη δώσουν οι γονείς ούτε 1 ευρώ για τη μεταφορά των παιδιών τους;
• Ποιες ενέργειες θα κάνετε ώστε να καταργηθεί η νέα και παλιά ΚΥΑ και να αντικατασταθεί από ένα νομικό πλαίσιο που θα εξασφαλίζει ένα αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς για το σύνολο των μαθητών και ανεξάρτητα από χιλιομετρικές αποστάσεις στα σχολεία τους, με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς και απ' ευθείας κρατική χρηματοδότηση;
• Γιατί οι Π.Ενότητες στις προαναφερόμενες συσκέψεις που πραγματοποίησαν σχετικά με το θέμα, απέκλισαν τους άμεσους ενδιαφερομένους που είναι μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς;
Κέρκυρα 22/7/ 2013 Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι
της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
Θ. Γουλής, Ι. Κορφιάτης , Δ. Μαντζουράτος
-.