Επιστολή Σωτήρη Κουρή στον Υπουργό Ανάπτυξης για τα προβλήματα στις αεροπορικές συνδέσεις Ιονίων Νήσων
Η έλλειψη συχνών δρομολογίων, η υψηλή δαπάνη των αεροπορικών εισιτηρίων, η κατάργηση της σύνδεσης των νησιών του Ιονίου με τη συμπρωτεύουσα, είναι μερικά από τα θέματα που θίγει ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Σωτήρης Κουρής, σε επιστολή του προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών και Δικτύων, Κωστή Χατζηδάκη, αιτούμενος την επίλυση των προβλημάτων αυτών. Η επιστολή Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με τη σταδιακή παρέλευση της θερινής περιόδου αλλά και δεδομένων των παραπόνων και δυστοκιών που παρατηρήθηκαν στις αεροπορικές μας διακινήσεις - αναφορικά με την εντός Περιφέρειας Ιονίων Νήσων διασύνδεση -οι οποίες επηρέασαν ακόμη και τα ζητήματα υπηρεσιακών μας μετακινήσεων, οφείλουμε να επανέλθουμε για το θέμα της βελτίωσης των συνθηκών, στα μέσα και τη συχνότητα των αεροπορικών δρομολογίων που εξυπηρετούν την περιοχή μας.
Ουσιαστικές δυστοκίες ακόμη και στη μετάβασή μας στην Κεντρική Διοίκηση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων
Δεδομένου ότι ο στόχος μας είναι η παροχή του αυτονόητου αγαθού της μετακίνησης, η οποία συνιστά κομβικό στοιχείο για τη βιώσιμη ανάπτυξή μας, την άρση της απομόνωσης και τη σύγκλιση με την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και η ευνοϊκή διακίνηση των κατοίκων και των επισκεπτών μας, οφείλουμε να επισημάνουμε τα προβλήματα που αφορούν στο αεροπορικό μας δίκτυο -και ειδικά σε μία γραμμή η οποία λειτουργεί με επιδότηση- τα οποία και υπήρξαν καταφανή την φετινή τουριστική περίοδο.
Συγκεκριμένα υπήρξαν ουσιαστικές δυστοκίες ακόμη και στη μετάβασή μας στην Κεντρική Διοίκηση της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, για λόγους κάλυψης υπηρεσιακών αναγκών .
Τα μικρής χωρητικότητας αεροπλάνα, ο περιορισμένος αριθμός δρομολογίων, το δυσανάλογο με την ποιότητα αλλά και το ύψος της λαμβανόμενης από την εταιρία επιχορήγησης, το κόστος των εισιτηρίων, το οποίο το τελευταίο διάστημα αυξήθηκε κατά 28%, από 43€ Κεφαλονιά - Κέρκυρα σε 55€, δε συνάδει με τη συνείδηση και αντίληψη της πραγματικότητας και δε χαρακτηρίζεται από υπευθυνότητα, ευαισθητοποίηση αλλά και ορθή επιχειρηματική -εκ μέρους της εταιρίας- αλλά και αναπτυξιακή, εκ μέρους του Κράτους, αντιμετώπιση.
Η υψηλή τιμή είναι αποτρεπτικός παράγοντας για τις μετακινήσεις τουριστών στα νησιά της Περιφέρειας
Επισημαίνεται ότι για την εν λόγω αεροπορική γραμμή, το ύψος της οικονομικής ενίσχυσης που λαμβάνει η εταιρία ανέρχεται στο ύψος των 20.668 € περίπου, ανά εκτελούμενο δρομολόγιο.
Είναι παράλογο το εισιτήριο μεταξύ των Ιονίων Νησιών να έχει παραπλήσια τιμή για δυσανάλογο χρόνο πτήσης.
Από τη Ζάκυνθο στην Κεφαλονιά (πτήση διάρκειας δέκα λεπτών) κοστίζει 49€ ενώ η πτήση Κέρκυρα – Κεφαλονιά όπου χρειάζεται πολλαπλάσιο χρόνο για να πραγματοποιηθεί το κόστος ανέρχεται στα 55€. Η υψηλή τιμή είναι αποτρεπτικός παράγοντας για τις μετακινήσεις τουριστών στα νησιά της Περιφέρειάς μας. Αναλογιζόμενοι δε ότι για τις αεροπορικές μεταφορές τα τελευταία χρόνια υπάρχουν πολύ ανταγωνιστικές τιμές σε διάφορα μέρη του κόσμου, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι χάνουμε το στοίχημα του τουρισμού τόσο στα νησιά μας όσο και στη χώρα μας.
Είναι εξαιρετικά λυπηρό ειδικά την δύσκολη περίοδο που διανύουμε, να αντιμετωπίζουμε ανάλογες συνθήκες που πλήττουν τους πολίτες μας, δημιουργούν αρνητικές εντυπώσεις στους επισκέπτες, θίγουν εν τέλει την προτίμηση του κοινού στην ίδια την εταιρία και ασφαλώς δημιουργούν ερωτήματα για την αξιοπιστία του κρατικού μηχανισμού, την αποτελεσματικότητά του, αλλά και την εντιμότητά του.
Αεροπορική σύνδεση Ιονίων Νήσων και με τη Θεσσαλονίκη
Πέραν των ανωτέρω ζητημάτων, που οφείλουν να επιλυθούν, θα πρέπει στην όποια άμεση αναμόρφωση των δρομολογίων που επιβάλλεται να αποφασιστεί από εσάς κ. Υπουργέ, να ενταχθεί επιπρόσθετα η πόλη της Θεσσαλονίκης ως καταληκτικό σημείο της συγκεκριμένης γραμμής, όπως άλλωστε ήταν σε προηγούμενα χρόνια. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των διακινουμένων αλλά και για την εξασφάλιση της επικοινωνίας με την Βόρειο Ελλάδα, γεγονός που αποτελεί ένα πάγιο αίτημά μας.
Ως εκ τούτου παρακαλούμε για την άμεση επανεξέταση και αναδιαμόρφωση των δεδομένων που συνιστούν την εντός Περιφέρειας Ιονίων Νήσων αεροπορική μας διασύνδεση, για την αποφυγή περαιτέρω επιδείνωσης της κατάστασης με πολλαπλό αντίκτυπο.
Επίσης είναι απαράδεκτο οι συγκοινωνιακές μας συνδέσεις, κάθε είδους, να αποφασίζονται σε κεντρικό επίπεδο και όχι από τον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο που είναι και γνώστες και αρμόδιοι να διαχειρίζονται θέματά που τους αφορούν.
Η αναμόρφωση και άμεση επανεξέταση των δεδομένων που συνιστούν την εντός της Π.Ι.Ν συγκοινωνιακή διασύνδεση, με τη διαμόρφωση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου, επιβάλλεται και απαιτείται από τους φορείς και τους πολίτες των Ιονίων Νήσων.