Aπάντηση του Συλλόγου Ναυτικών Κεφαλονιάς προς τον Yφυπουργό εργασίας
Aπάντηση του Συλλόγου Ναυτικών Κεφαλονιάς "Νίκος Καββαδίας" προς τον Yφυπουργό εργασίας
Απορία, αγανάκτηση και απογοήτευση, προξένησε η απάντησή σας που αφορά τον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων των Ναυτικών.
Κύριοι,
Απορία, αγανάκτηση και απογοήτευση, μας προξένησε η από 25/11/2024 απάντηση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Εργασίας, στην από 09/10/2024 επερώτηση που κατέθεσε στην Βουλή των Ελλήνων ο βουλευτής της “Ελληνικής Λύσης” κ. Β.Βιλιάρδος, σχετικά με την επιστολή μας από 29/09/2024, με θέμα την “αδόκιμη και προβληματική τρέχουσα μέθοδο” υπολογισμού των συντάξεων των Ναυτικών.
Η Απορία μας εστιάζεται κυρίως στην έκφραση “τρέχουσα” μέθοδο, που σημαίνει ανικανότητα του κράτους να καθιερώσει μια μόνιμη και διά παντός δίκαιη μέθοδο υπολογισμού των συντάξεών μας, υιοθετώντας την προσφιλή Ελληνική μέθοδο “βλέποντας και κάνοντας”, αδιαφορώντας αν έτσι αναστατώνει ή και καταστρέφει την ζωή μας. Αλλά και ατελείωτη παράθεση του ενδεικτικού τίτλου ή αριθμού Νόμων (OTO VON BISMARK): “Οι νόμοι είναι σαν τα λουκάνικα. Καλύτερα να μην ξέρεις πως γίνονται”), Υπουργικών αποφάσεων, άρθρων, παραγράφων, τροποποιήσεων, περιπτώσεων, υποπεριπτώσεων, που φυσικά κανείς μας δεν γνωρίζει το περιεχόμενό τους. Και που φανερώνει το τεράστιο μέγεθος της γραφειοκρατίας και κατ΄επέκταση της ανικανότητας του Δημόσιου τομέα, που υποτίθεται πως υπάρχει για την εξυπηρέτηση του πολίτη, αλλά, δυστυχώς, έχει καταντήσει τύραννός του.
Αγανάκτηση, γιατί η άδικη και εχθρική συμπεριφορά του κράτους απέναντι στους ποντοπόρους, κυρίως Ναυτικούς, ξεκινάει από πολύ παλιά, από την εποχή που το ΝΑΤ μοίραζε “ελέη” στους ασφαλισμένους του , που “δάνειζε” τεράστια ποσά σε επίδοξους εφοπλιστές, “δανεικά κι αγύριστα” τα περίφημα “θαλασσοδάνεια”, που οι διοικήσεις του (ως επί το πλείστο λιμενικοί, διορισμένοι από το ΥΕΝ) “τοποθετούσαν” τα χρήματα των γηρατειών μας σε αγορές ακινήτων με τιμή που όριζε μονομερώς ο πωλητής και που μετά ενοικιαζόταν στο 1/5 των ενοικίων της “πιάτσας”, που αγόραζαν τον εξοπλισμό του Ναυτικού νοσοκομείου στα Μελίσσια πριν κτιστεί (και τελικά χάθηκαν – για τους Ναυτικούς – όλα). Από τότε που το ΝΑΤ υποχρεούτο να μετέχει σε αναγκαστικά κρατικά δάνεια, που είχε εισφορές στον ΟΓΑ, που πλήρωνε (10ετία 1980) σύνταξη σε Πλοίαρχο με πάνω από 20 χρόνια υπηρεσία, τα μισά σε πετρελαιοφόρα, ίση με κλητήρα Νομαρχίας, τότε που η σχέση σύνταξης προς μισθό των εν ενεργεία ήταν στο 0.80 και για κάποιες υπηρεσίες στο δημόσιο στο 1,18, ενώ για τους Ναυτικούς κάτω από το 0,50, κάτι που βελτίωσε ο μοναδικός κρατικός λειτουργός , που συνειδητοποίησε τι σημαίνει ποντοπόρος ναυτικός και Ελληνική ναυτοσύνη, ο Γιώργος Ανωμερίτης. Μέχρι που ήρθαν οι διάδοχοί του και γκρέμισαν ό,τι είχε απομείνει άπαυτή την χιλιετιών εθνική αρετή και αντάμειψαν του τελευταίους φορείς για την προσφορά τους στην ανοικοδόμηση της χώρας από τα ερείπια του Β΄ ΠΠ, σφαγιάζοντας τις συντάξεις τους (μας), που οι ίδιοι είχαν υπολογίσει πως δικαιούμαστε.
Και Απογοήτευση, γιατί ενώ εμείς στην επιστολή μας παραθέτουμε λεπτομερή και συγκεκριμένα στοιχεία και αριθμούς, για να αποδείξουμε τον άδικο, παράλογο και απείρως δυσμενέστερο, σε σχέση τους Στεριανούς, τρόπο υπολογισμού των συντάξεών μας, το Υπουργείο Εργασίας μας απαντά με βάση αυτούς του νόμους, που είναι άδικοι και παράλογοι. Αν ενδιαφερόταν να μας πείσει πως σωστά πράττει, θάπρεπε να αποδείξει, πως τα στοιχεία που παραθέτουμε δεν είναι σωστά. Αλλά γιατί να ενδιαφερθεί; Ακόμη και αυτό το κραυγαλέο “έγκλημα” στον έτσι κι αλλιώς ακατανόητο “επανυπολογισμό” (λες κι εμείς κάναμε τον αρχικό υπολογισμό) να μην υπολογίζουν τις 96 ημέρες τον χρόνο – δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, θερινή άδεια – για τις οποίες καταβλήθηκαν εισφορές, ενώ για τους Στεριανούς υπολογίζονται, χαρακτηρίζονται (από ποιους;) ευνοϊκές ρυθμίσεις για τους Ναυτικούς, προκαλώντας βάναυσα την κοινή λογική. Το ίδιο και για την μείωση (στα μουλωχτά) των συντελεστών συνθετικής υπηρεσίας ανάλογα με το είδος του πλοίου.
Και αμφιβάλουμε αν το Υπουργείο Εργασίας πρόκειται να ξανά απασχοληθεί με το θέμα, ελπίζουμε όμως να το κάνει είτε ο κ. Β. Βιλιάρδος, τον οποίο ευχαριστούμε για την προσπάθειά του, είτε κάποιος Βουλευτής κάποιας ναυτικής περιοχής της χώρας.
Με εκτίμηση
Για το Δ.Σ. του Συλλόγου Ναυτικών Κεφαλονιάς
“Νίκος Καββαδίας”
Σπύρος Λασκαράτος – Πρόεδρος.