Δ. Μινέτος: "Άθλος που μέσα σε μόλις 20 μήνες φτιάξαμε μελέτες για σημαντικά έργα και τις υποβάλλαμε στο “Αντώνης Τρίτσης”"
Στην εκπομπή“Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 καί στον Γιώργο Χαλαβαζή, μίλησε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αργοστολίου Διονύσης Μινέτος, για επίκαιρα θέματα που αφορούν τον Δήμο Αργοστολίου.
Συνοπτικά:
Όσον αφορά το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” για τον Δήμο Αργοστολίου,ο κ.Μινέτος ανέφερε:
“Το πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης" το οποίο έληγε στο τέλος Απριλίου πήρε έναν μήνα παράταση ,έως τέλος Μαίου του 2021και στην συνέχεια θα γίνει η αξιολόγηση των προτάσεων που έχουν καταθέσει οι δήμοι.
Ως Δήμος Αργοστολίου έχουμε ένα πλαφόν 22.000.000 ευρώ. Έχουμε υποβάλλει ήδη τις περισσότερες προτάσεις και έχουμε υπερκαλύψει το ποσό αυτό,θα αναγκαστούμε να αποσύρουμε κάποιες απο αυτές περιμένοντας το καινούργιο ΕΣΠΑ.
Θα καλύψουμε το πλαφόν των 22.000.000 ευρώ,δεν βρήκαμε έτοιμες μελέτες απο την προηγούμενη Δημοτική Αρχή,ότι έχουμε κάνει τώρα το έχουμε κάνει μόνοι μας,έχουμε μελετήσει ορισμένα έργα πάρα πολύ σημαντικά, αναπτυξιακά έργα,έργα υποδομής για τον Δήμο Αργοστολίου και για την Κεφαλονιά γενικότερα.
Σε γενικές γραμμές οι προτάσεις του Δήμου αφορούν τον τομέα της διαχείρισης των υδάτων,έχουμε υποβάλλει την πρόταση για την αντικατάσταση των αμιαντοσωλήνων σε όλο το μήκος του Δήμου Αργοστολίου(60χιλιόμετρα) ύψους 6.000.000ευρώ.Το έργο αυτό θα έχει πολλαπλά οφέλη και όσον αφορά την οικονομία του νερού και την τουριστική ανάπτυξη του Δήμου μας.
Το δεύτερο μεγάλο έργο που έχουμε υποβάλλει ήδη απο τον Ιανουάριο,είναι η ανάπλαση 35 πεζόδρομων και 14 πλατειών και της κεντρικής αγοράς του Αργοστολίου ύψους 6,2 εκατομμυρίων ευρώ.Αυτό το έργο θα αλλάξει την μορφή του Αργοστολίου,θα ωφεληθούν το κέντρο αλλά και οι γειτονιές του. Θα είναι ένα εμβληματικό έργο για το Αργοστόλι.
Έχουμε καταθέσει πρόταση ύψους 1,5 εκατομμυρίου ευρώ για την έξυπνη στάθμευση για την οποία δέχομαι συνεχώς βολές απο την αντιπολίτευση και ιδιαίτερα απο τον κ. Ανουσάκη,η μελέτη περιλαμβάνει 2225 θέσεις στάθμευσης στον κεντρικό τομέα της πόλης,αισθητήρες στις ράμπες των ΑΜΕΑ και μια σειρά καινοτομίες που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων.
Έχουμε καταθέσει μελέτη για την ηλεκτροκίνηση ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ,είναι αρκετά τα ηλεκτοκινούμενα οχήματα που προσπαθεί ο Δήμος να αποκτήσει μέσα απο το “Αντώνης Τρίτσης” και θα εντάξει τον Δήμο στους Πράσινους Δήμους που σέβονται το περιβάλλον.
Η τέταρτη πρόταση αφορά 16 υπόγειες γωνίες ανακύκλωσης σε όλη την έκταση του Δήμου και μια τράπεζα συμπίεσης ανακυκλώσιμων υλικών στο Αργοστόλι από όπου θα μπορεί κάποιος που θα ανακυκλώνει υλικά να πάρει ένα κουπόνι και να το εξαργυρώσει και θα μελετήσουμε εν γένει τι ανταποδοτικό όφελος θα έχει ούτως ώστε να προάγουμε την ανακύκλωση.
Η επόμενη πρόταση έχει περιορισμένους προϋπολογισμούς , αφορά σε δύο σχολικές μονάδες όπου παρεμβαίνουμε μέσω του “Αντώνης Τρίτσης”,στο σχολικό συγκρότημα των Κεραμειών στους αύλειους χώρους στα 4 γήπεδα που διαθέτει και στον εξωραϊσμό των κτηρίων και το ίδιο και για το νηπιαγωγείο και το Δημοτικό σχολείο της Σκάλας.
Βρισκόμαστε στην Δημοτική Αρχή ένα χρόνο και οχτώ μήνες περίπου και όλες αυτές οι μελέτες που καταφέραμε να κάνουμε προκειμένου να τις υποβάλλουμε στο “Αντώνης Τρίτσης”,πιστεύω ότι ήταν ένας άθλος.
Οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου λειτουργούν πάρα πολύ καλά,για αυτούς που ισχυρίζονται ότι δεν γίνεται κανένα έργο,για να γίνει κάποιο έργο χρειάζεται σχεδιασμός, μελέτη, εξασφάλιση της χρηματοδότησης και δημοπράτηση για να περάσουμε στην κατασκευή.
Παρόλα αυτά, έχουμε συνεχώς εντάξεις έργων,τα γήπεδα των Κεραμειών και των Διλινάτων ,η γεώτρηση της Λάμπης,το Μουσείο “Γεράσιμου Σκλάβου” πηγαίνει πολύ καλά,περάσαμε την πρώτη αξιολόγηση και θεωρώ ότι πλέον είναι ζήτημα χρόνου να έχουμε την ένταξη του στο Ταμείο Συνοχής”.
Όσον αφορά το εμπορικό λιμάνι του Αργοστολίου,ο κ. Μινέτος είπε:
“Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει δύο όψεις .Από την μία είναι ένα σημαντικό θέμα,απο την άλλη γίνεται πολύ κακό για το τίποτα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι εάν έφευγε το εμπορικό λιμάνι απο την πόλη του Αργοστολίου θα είχαμε άλλες αναπτυξιακές δυνατότητες για την πόλη,άρα είναι κάτι που πρέπει να γίνει.
Από την άλλη θεωρώ ότι έχουμε δημιουργήσει μια σύγχυση στον κόσμο που είναι εκτός Κεφαλονιάς και που θα καλεστεί να πάρει αποφάσεις για την χρηματοδότηση του έργου η να συμβάλλει σ αυτό.
Λέμε να πάει το εμπορικό λιμάνι απέναντι,εγώ δεν βλέπω να υπάρχει κανένα εμπορικό λιμάνι στο Αργοστόλι,έχουμε ένα τμήμα του λιμανιού που εγώ θα το χαρακτήριζα βιομηχανικό λιμάνι και το οποίο χρησιμοποιείται απο μια συγκεκριμένη εταιρεία για την φόρτωση υλικών.
Όλο το εμπόριο της Κεφαλονιάς γίνεται μέσω των λιμανιών του Πόρου και της Σάμης .
Πιστεύω λοιπόν ότι είναι προς όφελος της πόλης να κατασκευαστεί μια μικρή εγκατάσταση απέναντι στις παλιές εγκαταστάσεις της ΔΕΗ,έτσι ώστε να εξυπηρετηθεί η συγκεκριμένη εταιρεία,η οποία είναι σημαντική για το νησί μας και να απελευθερωθεί ένα σημαντικό τμήμα του παράκτιου μετώπου που θα δώσει άλλη ώθηση στην ανάπτυξη της πόλης. Δεν χρειάζεται να πάει στην Πεσσάδα.
Το νέο master plan που ετοίμασε το Υπουργείο, για κάποιο λόγο προέβλεπε την παραμονή της σημερινής χρήσης του τμήματος αυτού του λιμανιού και να πάνε τα κρουαζιερόπλοια απέναντι ,κάτι που είναι εντελώς απαράδεκτο και κατ εμέ φτάνει στα όρια της γελοιότητας χωροταξικά και σχεδιαστικά. Ο Δήμαρχος είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα εξυπηρετούνται κάποια συμφέροντα με αυτή την επιλογή και νομίζω ότι δεν υπάρχει και άλλη εξήγηση. Θεωρώ ότι ο Υπουργός έχει καταλάβει τι γίνεται και πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλά”.
Ερωτηθείς ως μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου για το νέο σημείο που αποφασίσθηκε να τοποθετηθεί το I LOVE KEFALONIA,απάντησε ότι και πάλι έχει χυθεί πολύ μελάνι,για το αν είναι κιτς το συγκεκριμένο πράγμα κ.λ.π.και ότι και πάλι γίνεται πολύ κακό για το τίποτα.
“Διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο γι αυτό το ζήτημα,η συγκεκριμένη κατασκευή έχει ένα σκοπό,την διαφήμιση του νησιού με ένα φθηνό τρόπο. Ευελπιστούμε ότι αυτό το καλοκαίρι και τα επόμενα,θα φωτογραφίζονται εκεί οι επισκέπτες μας,θα ανεβάζουν τις φωτογραφίες με το όνομα του νησιού μας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης με ένα πολλαπλασιαστικό όφελος για εμάς.
Για να κάνεις αυτή την διαφήμιση μέσω ενός ξένου καναλιού η ενός άλλου μέσου,θα χρειαστείς ένα μεγάλο ποσό,ενώ έτσι την έχεις εντελώς δωρεάν. Είναι για καθαρά διαφημιστικούς λόγους και θα κάνει την δουλειά που πρέπει να κάνει. Θα τοποθετηθεί στο παραλιακό μέτωπο μεταξύ των δυο τραπεζών και δεν καταλαβαίνω αυτές τις διάφορες “βαθυστόχαστες” αναφορές”.
Τέλος για το κυκλοφοριακό της Σκάλας, ο κ. Μινέτος,ανέφερε ότι θέμα αυτό θα έρθει προς συζήτηση στο Δημοτικό συμβούλιο από τον κ. Φόρτε και ανέφερε ότι πιστεύει πως υπάρχουν πολιτικές σκοπιμότητες στο συγκεκριμένο ζήτημα.
“Έμείς έχουμε εκπονήσει κυκλοφοριακή μελέτη για την Σκάλα και προσπαθούμε να δώσουμε έναν άλλο χαραχτήρα και μια άλλη προοπτική για το χωριό για την διάρκεια κυρίως των καλοκαιρινών μηνών που έχει μεγάλη τουριστική κίνηση.
Πρέπει να συμφωνήσουμε σε ορισμένα πράγματα σ αυτό το νησί,δεν μπορείς να καλείς το Άγγλο τον Γερμανό κ.λ.π. να έρθει στον τόπο σου,να σου αφήσει τα χρήματα του και να το έχεις μέσα σε έναν πεζόδρομο που περνάνε μηχανάκια,αυτοκίνητα,φορτηγά όλες τις ώρες και όλες της ημέρες.
Αν ήθελε μια χύμα κατάσταση πεζών και οχημάτων,θα επέλεγε να πάει κάπου αλλού.
Επίσης υπάρχουν ειδικές κατηγορίες ανθρώπων και μεταξύ των ντόπιων,αλλά και των επισκεπτών μας ,ΑΜΕΑ, ηλικιωμένοι, έγκυες, γυναίκες με μωρά στα καρότσια,δεν γίνεται μέσα στον πιο πολυσύχναστο δρόμο της σκάλας να γίνεται όλος αυτός ο αχταρμάς. Aυτό προσπαθούμε να διορθώσουμε. Παρεμβαίνουμε και κάνουμε τον συγκεκριμένο δρόμο πεζόδρομο για πέντε μήνες, απο Μάιο έως Σεπτέμβριο,επιτρέποντας μόνο την έλευση οχημάτων τροφοδοσίας σε συγκεκριμένες ώρες.
Επίσης παρεμβαίνουμε και στους υπόλοιπους δρόμους του οικισμού,μονοδρομούμε κάποιους κερδίζοντας θέσεις πάρκινγκ.
Υπάρχουν πέντε άνθρωποι απο τους εκατοντάδες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή που διαφωνούν. Τα κίνητρα τους είναι καθαρά ιδιωτικά,δεν βλέπουν την γενική εικόνα του οικισμού και του τουριστικού προϊόντος, αλλά το ταμείο της επιχείρησης τους. Θεωρούν ότι θα μειωθεί ο τζίρος τους με τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις,εγώ δεν θεωρώ ότι θα συμβεί αυτό. Τους κατανοώ, όμως έχουν πατήσει κάποιες πολιτικές δυνάμεις στους φόβους αυτών των επαγγελματιών και κάνουν ένα υπόγειο πολιτικό παιχνίδι. Θα έπρεπε την κυκλοφοριακή μελέτη να την έχει αγκαλιάσει όλη η Σκάλα, να εφαρμοσθεί και αν στην πράξη διαφανούν κάποια λάθη που θεωρώ ότι δεν υπάρχουν,να τα διορθώσουμε. Αντ’ αυτού γίνεται ένας υπόγειος πόλεμος”.
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης
{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-781177545}