«Εργαλείο για όλους!» - Αυτά περιλαμβάνει το Σχέδιο Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών Δήμου Αργοστολίου
Tο Σχέδιο Οργανισμού Εσωτερικών Υπηρεσιών Δήμου Αργοστολίου, παρουσιάστηκε χθες κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και μοιάζει με … πολυεργαλείο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Την εισήγηση έκανε ο Γενικός Γραμματέας του Δήμου Αργοστολίου Νίκος Φραντζής, ο οποίος ανέφερε πως «Αυτός ο οργανισμός υπήρξε αποτέλεσμα μιας πρωτοφανούς διαβούλευσης».
Η διαβούλευση έκλεισε και έτσι χθες παρουσιάστηκε και επισήμως στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Στο Προτεινόμενο νέο Οργανόγραμμα σε σχέση με τον προσωρινό Ο.Ε.Υ. έχουν επέλθει οι κατωτέρω μεταβολές:
1. Δημιουργείται υπό τον Δήμαρχο (όπως οι σχετικές διατάξεις επιβάλλουν) Αυτοτελές Τμήμα Δημοτικής Αστυνομίας: Θεωρούμε σκόπιμο να προβλέψουμε τη σύσταση αυτής βάσει των ειδικών διατάξεων που ισχύουν. Μέχρι επίτευξης του στόχου, ο δήμος λειτουργεί με τα σημερινά δεδομένα προς τούτο και η πρόβλεψη διαδικασιών, επιτροπών και ενεργειών παραμένουν στις επί μέρους διατάξεις του οργανισμού.
2. Το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας μετατρέπεται σε Αυτοτελές υπό τον Δήμαρχο, στο οποίο υπάγεται η αρμοδιότητα μέριμνας για καθαρισμό οικοπέδων και λήψης προληπτικών μέσων προστασίας: Η σύγχρονη αντίληψη, η άμεση κινητοποίηση και η αποτελεσματικότερη παρέμβαση οδηγούν όλους σχεδόν τους πρωτοβάθμιους ΟΤΑ – ανάλογου αλλά και μεγαλύτερου μεγέθους – στην απ’ ευθείας υπό το δήμαρχο συγκρότηση δ/νσης (για μεγαλύτερους δήμους) ή Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας.
3. Η Διεύθυνση Καθαριότητας μετονομάζεται σε Διεύθυνση Περιβάλλοντος- Τοπικής Ανάπτυξης & Καθαριότητας , με τμήματα: Καθαριότητας & Πρασίνου, Διαχείρισης Οχημάτων, Συντήρησης Οδών - Εγκαταστάσεων – Συνεργείων και Τμήμα Περιβάλλοντος & Τοπικής Ανάπτυξης: Στη διεύθυνση και στα επιμέρους τμήματα συμπεριλαμβάνεται όλο το υφιστάμενο προσωπικό εργατοτεχνιτών και εργατοτεχνικών συνεργείων για την αποφυγή και υπερκάλυψης αρμοδιοτήτων και προπάντων επίτευξης ενιαίου συντονισμού. Ο περιορισμένος αριθμός τεχνιτών διαφόρων ειδικοτήτων και οι βασικές ελλείψεις εργατοτεχνικού προσωπικού επιβάλλουν την υπαγωγή του διαθέσιμου προσωπικού σε μία ενιαία διεύθυνση.
4. Αναβαθμίζονται οι παροχές Πρόνοιας & Υγείας με τη σύσταση της : Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας & Υγείας, με τμήματα: α). Πρόνοιας - Υγείας & Κοινωνικής Πολιτικής: Επιβάλλεται από τις νέες συνθήκες, η Αναβάθμιση της Προνοιακής Πολιτικής και παροχής υπηρεσιών Πρόνοιας που θα επιτευχθεί με την εξασφάλιση ενιαίου σχεδιασμού & επιστημονικής πληρότητας, και β) με το Τμήμα Τρίτης Ηλικίας δεδομένης της εξ ολοκλήρου υπαγωγής της αρμοδιότητας στο Δήμο.
5. Στη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών δεν συμπεριλαμβάνονται Αποκεντρωμένες Υπηρεσίας αυτής στις Δημοτικές Ενότητες.
6. Η απαιτούμενη υποχρεωτική πρόβλεψη του αυτοτελούς γραφείου Διοικητικής Βοήθειας συμπεριλαμβάνεται στον νέο Ο.Ε.Υ. με αναβαθμισμένο ρόλο του τομέα Εθελοντισμού ως ενιαίο Αυτοτελές υπό το Δήμαρχο Τμήμα.
7. Δημιουργείται Νέα Διεύθυνση στην οποία υπάγονται οι αρμοδιότητες και δράσεις Πολιτισμού, Αθλητισμού και Παιδείας: η Διεύθυνση Πολιτισμού-Αθλητισμού και Παιδείας με 3 τμήματα: α). Το Τμήμα Πολιτισμού –Αθλητισμού που καλύπτει τις δράσεις της πρώην κοινωνικής επιχείρησης του ενιαίου δήμου Κεφαλονιάς, β) Το τμήμα Μουσείου Γ. Σκλάβου στο οποίο συμπεριλαμβάνονται όλοι οι όροι λειτουργίας όπως έχουν προκύψει από την πράξη δωρεάς και αναφέρονται στη σχετική συμβολαιογραφική πράξη και γ). το Τμήμα Παιδείας & Δια βίου Μάθησης με όλες τις αρμοδιότητες που αναφέρονται στην αντίστοιχη οργανική μονάδα του προσωρινού Ο.Ε.Υ.
Όσον αφορά τις αρμοδιότητες αναφέρονται τα εξής:
- Για την Συντήρηση, Επίβλεψη και Μέριμνα Επισκευής Οδικού Δημοτικού & Αγροτικού Δικτύου αποκλειστικά αρμόδια υπηρεσία είναι η Δ/νση Περιβάλλοντος –Τ.Ο.Α. & Καθαριότητας μέσω του αρμοδίου τμήματος,
- Η ίδια υπηρεσία είναι αρμόδια για τον Καθαρισμό και Ευπρεπισμό των Δημοτικών Νεκροταφείων. Η Τεχνική Υπηρεσία εμπλέκεται μόνο στο μέρος που θα αφορά μελέτες ή άδειες επέκτασης κλπ.,
- Στις Αποκεντρωμένες Υπηρεσίες στις Δημοτικές Ενότητες αναφέρονται οι αρμοδιότητες Καθαριότητας, Διοικητικής Υποστήριξης και τα αποκεντρωμένα Κ.Ε.Π. (δεν αναφέρονται υπηρεσίες της δ/νσης οικονομικών),
- Η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών είναι η Διευθύνουσα Υπηρεσία εκτέλεσης έργων, επιβλέψεων & Μελετών (έτσι αποκτά πιο επιτελικό ρόλο),
- Η χορήγηση Αδειών & Ελέγχου Κοινόχρηστων χώρων, αποτελεί αρμοδιότητα του Τμήματος Εμπορικής Δραστηριότητας – Αδειών Κοινόχρηστων Χώρων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών.
Μετά την εισήγηση και τις τοποθετήσεις ακολούθησε το «Ευχαριστώ» του Δημάρχου Αργοστολίου Θεόφιλου Μιχαλάτου, «γι αυτούς που εργάστηκαν και δούλεψαν για να γίνει αυτό το εργαλείο για όλους μας».
Το θέμα πέρασε κατά πλειοψηφία.