Nestlé: Μέτοχοι την καλούν να μειώσει την εξάρτηση από ανθυγιεινά προϊόντα

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2024 10:44

Nestlé: Μέτοχοι την καλούν να μειώσει την εξάρτηση από ανθυγιεινά προϊόντα

Να μειώσει την εξάρτησή της από ανθυγιεινά προϊόντα απαιτούν μέτοχοι της Nestlé, υποστηρίζοντας ότι ο στόχος για την υγεία που έχει εισαγάγει είναι ανεπαρκής.

Όπως προκύπτει από σχετικό υπόμνημα που υπέβαλαν στον κολοσσό τροφίμων θεσμικοί επενδυτές με συνολικά υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία 1,68 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, ζητούν από την Nestlé να θέσει έναν διεθνώς αναγνωρισμένο στόχο για τη μείωση του ποσοστού των πωλήσεων ανθυγιεινών προϊόντων που πραγματοποιεί, επικαλούμενοι ρυθμιστικούς κινδύνους και κινδύνους για τη φήμη της εταιρείας, καθώς και αυξανόμενες ανησυχίες για τη δημόσια υγεία, γράφουν οι Financial Times.

Nestlé: Παραδέχτηκε χρήση απαγορευμένων μεθόδων στην παραγωγή εμφιαλωμένων νερών

«Καθώς η Nestlé αποτυγχάνει σταθερά να καθορίσει πώς θα μετατοπίσει το ισοζύγιο των πωλήσεών της προς πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές δεν έχουν άλλη επιλογή από το να υποβάλουν ένα ψήφισμα στην Γενική Συνέλευση της εταιρείας», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της ShareAction, Κάθριν Χόγουορθ, που είναι ο υπεύθυνος επενδυτικός μη κερδοσκοπικός οργανισμός που συντονίζει την πρόσκληση.

Πέρυσι η Nestlé ανακοίνωσε νέους στόχους για την υγεία, δεσμευόμενη να αυξήσει τις πωλήσεις «περισσότερων θρεπτικών» προϊόντων έως το 2030 κατά 50%.

Τι ζητούν οι μέτοχοι

Οι μέτοχοι, ωστόσο, ζητούν από τη Nestlé να αυξήσει το ποσοστό των συνολικών πωλήσεων υγιεινών τροφίμων, κάτι που θα οδηγούσε σε μια στροφή από τις πωλήσεις ανθυγιεινών προϊόντων. Πρόσθεσαν ότι ο στόχος πωλήσεων είναι σύμφωνος με τους γενικούς στόχους ανάπτυξης της εταιρείας και επομένως δεν θα μειώσει τις πωλήσεις ανθυγιεινών προϊόντων.

Επικρίνουν, δε, τον στόχο της εταιρείας να συμπεριλάβει προϊόντα χωρίς καμία θρεπτική αξίας, όπως π.χ. ο καφές, στα υγιεινά προϊόντα «μαγειρεύοντας» τα αποτελέσματα των πωλήσεων τέτοιων προϊόντων. Με άλλα λόγια, όπως επεσήμαναν, με τον τρόπο αυτό, «η Nestlé θα μπορούσε να πετύχει τον στόχο της υγείας απλώς πουλώντας περισσότερο καφέ» και προϊόντα από το εξειδικευμένο διατροφικό χαρτοφυλάκιό της, το οποίο περιλαμβάνει προϊόντα όπως παιδικές τροφές.

«Έχουν συμπεριλάβει την εξειδικευμένη διατροφή στον στόχο τους και αυτό είναι ένα πρόβλημα για εμάς», δήλωσε στους FT η Μαρία Λάρσον Ορτίνο, ανώτερη παγκόσμια διευθύντρια ESG στο Legal & General Investment Management. «Παίζουν λίγο στη γκρίζα περιοχή». 

Διεθνώς αποδεκτά πρότυπα

Η LGIM και άλλοι μέτοχοι, συμπεριλαμβανομένης της Candriam και της διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων La Francaise, προτρέπουν την εταιρεία να εφαρμόσει διεθνώς αποδεκτά πρότυπα, «αντί να αποκλίνει από αξιόπιστες κατευθυντήριες γραμμές».

Η Nestlé χρησιμοποιεί το διαδεδομένο Health Star Rating (HSR), που χρησιμοποιείται για την επισήμανση στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας σε ορισμένες χώρες, καθώς και από την πρωτοβουλία Access to Nutrition Initiative (ATNI), η οποία αξιολογεί αναφορές για την υγεία της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών.

Η Nestlé αποκάλυψε στην ετήσια έκθεσή της για το 2023 ότι το 38% των καθαρών πωλήσεων, από 37% το 2022, εξαιρουμένων των προϊόντων όπως οι τροφές για κατοικίδια, οι παιδικές τροφές, οι βιταμίνες και η ιατρική διατροφή, βαθμολογήθηκαν υψηλότερα από 3,5 βάσει του συστήματος HSR, που σημαίνει ότι θεωρούνται «υγιεινά».

Έσοδα και κατηγορίες

Σύμφωνα με την Telegraph η Nestlé είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο, με έσοδα 93 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (96,6 δις ευρώ) το 2023.

Η ζαχαροπλαστική αντιπροσωπεύει σχεδόν το 10% των δραστηριοτήτων της, αντιπροσωπεύοντας 8,1 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (8,46 δις ευρώ) στα έσοδα του 2023.

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα παγωτά αντιπροσώπευαν περίπου το 12% των δραστηριοτήτων της, αξίας 11 δισ. ελβετικών φράγκων (11,43 δισ. ευρώ). 

Οι επενδυτές που συντονίστηκαν από την ShareAction άρχισαν να καλούν εταιρείες τροφίμων όπως η Nestlé, η Unilever και η Kraft Heinz να βελτιώσουν την υγεία των χαρτοφυλακίων τους ως αποτέλεσμα της σαφής σχέσης μεταξύ κακής διατροφής και χρόνιων παθήσεων, όπως οι καρδιακές παθήσεις και η παχυσαρκία.

«Η LGIM πιστεύει ότι το κόστος υγειονομικής περίθαλψης και η μειωμένη παραγωγικότητα έχουν σημαντικές αρνητικές συνέπειες στα περιουσιακά στοιχεία των πελατών μας σε πολλούς τομείς», δήλωσε στους FT η Ορτίνο, προσθέτοντας ότι η δέσμευση του ομίλου με τη Nestlé έχει φτάσει σε «αδιέξοδο».

«Όλες οι εταιρείες τροφίμων, ειδικά οι μεγαλύτερες όπως η Nestlé, θα πρέπει να θέσουν χρονικά καθορισμένους στόχους που αυξάνουν το συνολικό ποσοστό των πωλήσεων που προέρχονται από πιο υγιεινά προϊόντα», δήλωσε ο Γκρεγκ Γκάρετ του Access to Nutrition Initiative (ATNI).

Η Nestle στην αντεπίθεση

Ένας εκπρόσωπος της Nestlé είπε στους FT ότι οι μέτοχοι «στοχεύουν τη λάθος εταιρεία». «Διαφωνούμε με την ιδέα ότι πρέπει να στοχεύουμε στον περιορισμό της ανάπτυξης σε συγκεκριμένους τομείς του χαρτοφυλακίου μας», ανέφερε. «Ένας αναλογικός στόχος θα απαιτούσε από εμάς να αποδυναμώσουμε πολύτιμα μέρη του χαρτοφυλακίου μας και να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για τους ανταγωνιστές χωρίς να αποφέρουμε οφέλη για τη δημόσια υγεία», επισημαίνει.

Η κ. Ορτίνο πάντως τόνισε στο Telegraph: «Δεν λέμε ότι πρέπει να εγκαταλείψουν τον τομέα ζαχαροπλαστικής τους και νομίζω ότι τους το έχουμε καταστήσει πολύ σαφές».

ot.gr




00 inkefalonia general ad 300X250