Εξοδος προς τη Μεσόγειο με τα ελληνικά τρένα
Οι Ρώσοι θέλουν να ανοίξουν εναλλακτικούς δρόμους παρακάμπτοντας τον Βόσπορο
Η απεξάρτησή τους από την κοστοβόρα διέλευση των στενών του Βοσπόρου παραμένει βασικός στόχος των Ρώσων, που επιδιώκουν να ανοίξουν εναλλακτικούς δρόμους προς την Ευρώπη, αποκτώντας πρόσβαση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και τα λιμάνια.
Οι αποκρατικοποιήσεις στον χώρο των μεταφορών και των υποδομών βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε χθες το μεσημέρι ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με τον πρόεδρο των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλαντίμιρ Γιακούνιν.
Ο επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD) και στενός συνεργάτης του προέδρου της χώρας, Βλαντίμιρ Πούτιν, βρέθηκε στην Ελλάδα προσκεκλημένος του συνεδρίου του Economist όπου και μίλησε.
Από το βήμα του συνεδρίου, ο κ. Γιακούνιν επανέλαβε ανοιχτά το ενδιαφέρον της εταιρείας του για τους τρεις διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχει, σημειώνοντας ότι στόχος είναι η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Υπενθυμίζεται ότι η RZD σε κοινό σχήμα με τις ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ διεκδικεί την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επιβατικές - εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές) και την ΕΕΣΣΤΥ (συντήρηση σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού), ενώ στον διαγωνισμό για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) κατεβαίνει μόνη της.
Ωστόσο, εμφανίστηκε προβληματισμένος σχετικά με τον τρόπο διενέργειας των διαγωνισμών, σημειώνοντας ότι κατά τη διαγωνιστική διαδικασία δεν θα πρέπει να ασκούνται πιέσεις από την ΕΕ και την τρόικα, γιατί κάτι τέτοιο δημιουργεί προβλήματα στη ρωσική συμμετοχή. Ειδικά, όσον αφορά την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι πρέπει να απαλλαγεί από τα χρέη γιατί κανείς δεν θα επένδυε σε μια υπερχρεωμένη εταιρεία.
Στόχος της ρωσικής εταιρείας είναι μέσω της Ελλάδας να αποκτήσει πρόσβαση στη Μεσόγειο, κάτι που θα της επιτρέψει να αναπτύξει τις συνδυασμένες μεταφορές, χωρίς να εξαρτάται από τη διέλευση των στενών του Βοσπόρου. Μάλιστα, προς την κατεύθυνση αυτή, ο ισχυρός άνδρας των Ρωσικών Σιδηροδρόμων έχει καταρτίσει γεωστρατηγικό σχέδιο, το οποίο φέρεται να έχει παρουσιάσει και στον έλληνα Πρωθυπουργό (σε παλαιότερη συνάντησή τους).
Στόχος της ρωσικής εταιρείας είναι μέσω της Ελλάδας να αποκτήσει πρόσβαση στη Μεσόγειο, κάτι που θα της επιτρέψει να αναπτύξει τις συνδυασμένες μεταφορές, χωρίς να εξαρτάται από τη διέλευση των στενών του Βοσπόρου. Μάλιστα, προς την κατεύθυνση αυτή, ο ισχυρός άνδρας των Ρωσικών Σιδηροδρόμων έχει καταρτίσει γεωστρατηγικό σχέδιο, το οποίο φέρεται να έχει παρουσιάσει και στον έλληνα Πρωθυπουργό (σε παλαιότερη συνάντησή τους).
Πρόσφατα ο κ. Γιακούνιν, περιγράφοντας τους όρους υπό τους οποίους η RZD ενδιαφέρεται για εξαγορές στην Ελλάδα, σημείωσε ότι η ρωσική εταιρεία είναι έτοιμη να αποκτήσει ελληνικές εταιρείες, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές θα είναι οικονομικά «καθαρές».
Πάντως, ο κ. Γιακούνιν ούτε και χθες άνοιξε τα χαρτιά του σε σχέση με το τίμημα που είναι διατεθειμένη να καταβάλει η RZD προκειμένου να αποκτήσει τις υπό αποκρατικοποίηση ελληνικές εταιρείες. Επανέλαβε ωστόσο ότι αυτό «θα ανταποκρίνεται στην αντίληψη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για μια δίκαιη τιμή». Παράλληλα, η ρωσική πλευρά αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων διαρθρωτικών παρεμβάσεων στις εταιρείες ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, στην περίπτωση που οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι γίνουν ο νέος ιδιοκτήτης τους. Οπως χαρακτηριστικά είχε αναφέρει ο κ. Γιακούνιν πριν από λίγες ημέρες «δεν μπορείς να διατηρείς μια σιδηροδρομική εταιρεία όπως έναν οίκο ευγηρίας, ούτε να τη μετατρέπεις σε οίκο κοινωνικής πρόνοιας».
ΤΑ ΝΕΑ
Μοιράσου: