Η GenZ βρήκε 2 λύσεις για την ακρίβεια: Αξιολογήσεις και...
Κάθε δράση φέρνει αντίδραση και κάθε πρόβλημα έχει μια λύση.
Αυτό το έχουν πιάσει οι γενναίοι εκπρόσωποι της GenZκαι στην ακρίβεια βρήκαν 2 όπλα: Αξιολογήσεις και μετρητά. Λένε, ότι οι νέες γενιές δε σκέφτονται, όπως οι παλιοί και γενικά το χάσμα των γενεών μένει αγεφύρωτο.
Οφείλει όμως ένας αντικειμενικός παρατηρητής να δώσει στους GenZers τα εύσημα για τους 2 τρόπους, που έχουν να αντιμετωπίζουν την ακρίβεια. Ως προς την ακρίβεια δε θα πούμε περισσότερα. Άλλωστε ο ΙΝΚΑ έχει ενδιαφέρουσα δημοσίευση, όπου οι αριθμοί μιλούν.
Κι ενώ ζούμε στην εποχή, που το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι αντίστοιχες πληρωμές ανθούν, τα παιδιά κάνουν την ανατροπή! Μια ανατροπή αρχικά στον τρόπο που πληρώνουμε, που όμως επηρεάζει και πολλούς ακόμη τομείς της καθημερινότητάς μας.
Τα μετρητά των boomers στο προσκήνιο!
Οι παλιοί έμποροι (boomers!) είχαν έναν πίνακα, που απεικόνιζε δύο εμπόρους: Ο πωλών επί πιστώσει (με κάρτες στην εποχή μας) και ο πωλών της μετρητοίς. Ο δεύτερος απεικονίζονταν να ευημερεί, ο πρώτος να χρεωκοπεί. Σήμερα λοιπόν, που οι πληρωμές με κάρτα ανθούν και μας διευκολύνουν, για να λέμε και την αλήθεια, τι ρόλο έχουν τα μετρητά;
Πολλοί από εμάς απορούμε πως γίνεται στο τέλος του μισθού να περισσεύει πολύς μήνας! Γενικότερα είναι κοινός τόπος σε όλες τις γενιές, ότι με την κάρτα αισθάνεται κανείς, πως τα λεφτά φεύγουν πιο γρήγορα.
Τι επινόησε η νέα γενιά λοιπόν ή για την ακρίβεια ποια μέθοδο των boomers επανέφερε; Την κατανομή του μισθού σε φακέλους. Χωρίζουν δηλαδή τον μισθό σε φακέλους, όπως αυτόν για τα τρόφιμα, τον άλλο για λογαριασμούς και πάει λέγοντας. Όταν τελειώσουν τα χρήματα σε έναν φάκελο, δεν κάνουν άλλα έξοδα.
Δεν τραβάνε χρήματα από τον έναν φάκελο για να συμπληρώσουν έξοδα στον άλλο. Αποφασίζουν, ότι θα περάσουν με όσα έχει κάθε φάκελος και θα προσαρμόσουν τα έξοδά τους σε αυτά. Τόσο απλά. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει, ότι τα έξοδα περνούν από το φίλτρο της αξιολόγησης σε καθημερινή βάση.
Μετά τις αξιολογήσεις εταιρειών περνά από φίλτρο και η κοινωνική ζωή
Έτσι εκτός από τις αξιολογήσεις εταιρειών, που είναι και το δεύτερο όπλο τους για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, όπως θα δούμε παρακάτω, περνάνε και την κοινωνική ζωή τους από αξιολόγηση. Όπως είδαμε, πλέον όλα τα έξοδα μπαίνουν στο μικροσκόπιο και οι προτεραιότητες αλλάζουν.
Επομένως τώρα καθένας οργανώνει τα γεύματά του προκειμένου να μην τρώει συχνά απ’ έξω και να ελέγχει τον προϋπολογισμό του. Προτιμά έναν χαλαρό περίπατο με φίλους ή έναν καφέ στο σπίτι με την παρέα αντί για γεύματα και ποτό έξω. Κάποιοι προτιμούν αυτόν τον τρόπο ζωής, κάποιοι δε συμμερίζονται αυτή τη νοοτροπία. Κάπως έτσι έρχονται και τα ξεκαθαρίσματα.
Και πως κάνουν τα αγοραστικά τους ξεκαθαρίσματα οι GenZeders;
Με τις αξιολογήσεις. Ποιοι γράφουν τις περισσότερες αξιολογήσεις και ποιοι τις διαβάζουν ευλαβικά πριν κάθε αγορά; Πολύ σωστά μαντέψατε ξανά, οι GenZeders. Και μάλλον δε βγαίνουν χαμένοι. Αφενός το νόημα στο να γράφουμε αξιολογήσεις είναι να βοηθάμε να αναδειχθούν οι αγαπημένες μας επιχειρήσεις. Έτσι θα ευημερούν κι εμείς θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε τις υπηρεσίες τους.
Άλλωστε πίσω από τις αξιολογήσεις, όπως επιβεβαιώνει και έρευνα του University of Wollongong στην Αυστραλία, υπάρχουν ανθρωπιστικά κίνητρα. Δηλαδή μας αρέσει να μοιραζόμαστε εμπειρίες, που θεωρούμε, ότι θα βοηθήσουν τους άλλους να αποφύγουν κακές αγορές ή μια αρνητική εμπειρία.
Αυτός είναι και ο λόγος, που διαβάζουν οι GenZeders τις αξιολογήσεις. Αποφεύγουν μια κακή αγορά ή μια αρνητική εμπειρία. Τα χρήματά μας είναι πολύτιμα, ειδικά σε αυτούς τους καιρούς, οπότε καλό είναι να προσέχουμε πως τα διαθέτουμε.
Επομένως νικήτρια για μια ακόμη φορά βγαίνει η επινοητικότητα της νέας γενιάς. Και εφόσον ζούμε στην εποχή των φίλτρων, ας περάσουμε τα πάντα από ένα χρηστικό φίλτρο, αυτό της αξιολόγησης.