Νίκος Χαραλάμπους: «Η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή ευθύνεται για τις καθυστερήσεις»
O Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νίκος Χαραλάμπους φιλοξενήθηκε στον Cosmos 96,5 και την εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η Θέα» με αφορμή την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα.
«Τα υδροπλάνα θα τα δούμε και πάνω από την Κεφαλονιά. Η θέληση της Κυβέρνησης και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι να υπάρξουν σύντομα υδατοδρόμια. Υπήρξε μια διαδικασία- πρόβλημα που οδήγησε σε καθυστερήσεις για τα υδατοδρόμια του Ιονίου, θεωρητικά όμως έχουν πάρει πλέον τον δρόμο τους και θα το δούμε αυτό και πρακτικά με τη νέα τροποποίηση που έχει βγει από την Βουλή τις προηγούμενες μέρες, όπου διευκολύνει πολύ τις διαδικασίες για την δημιουργία υδατοδρομίων».
«Κεφαλονιά, Λευκάδα, Μεγανήσι, Ζάκυνθο και Ιθάκη θα έχουμε υδατοδρόμια. Η καθυστέρηση οφείλεται στις ενστάσεις που υπήρξαν από την αντιπολίτευση της Περιφέρειας. Έχει ξεκαθαρίσει όλο αυτό, εκτός και αν υπάρξει κάτι παρόμοιο και μπλέξουμε πάλι σε καθυστερήσεις, δηλαδή ενστάσεις στο ΣΤΕ. Η προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή είχε μια δική της οπτική για το θέμα και δεν κατάφερε κάτι με τα υδατοδρόμια. Αυτή η Περιφερειακή Αρχή όμως θέλει να το προχωρήσει. Το ενδιαφέρον μας είναι να ξεκινήσει άμεσα. Το 2022 θα δούμε έτοιμα υδροπλάνα στο Ιόνιο. Η περίπτωση των Ιονίων είναι πολύ σημαντική και για την δική μας δραστηριότητα, γιατί είναι μια περιοχή που έχει δυσκολίες στην διασύνδεση με την Ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και λόγω των καιρικών συνθηκών».
«Εξ αρχής είχαμε προβλέψει, θέλοντας να προλάβουμε όλους όσους θα διατύπωναν τις ανησυχίες τους (φιλόζωοι κλπ), θα τηρήσουμε όλες τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται, Τα έχουμε προβλέψει αυτά και το υδροπλάνα είναι πολύ πιο οικολογικά από άλλα μέσα. Ούτε έλικα μέσα στο νερό δεν έχει, όπως τα κρις κραφτ. Η βύθιση του υδροπλάνου είναι στα 50 εκατοστά. Ακόμα και κατά την αποθαλάσσωση και την προσθαλάσσωση, θα προηγείται σκάφος για να απομακρύνει κολυμβητές ή οτιδήποτε άλλο. Είναι απόλυτα ασφαλές».
«Το 2022 θα υπάρχουν δρομολόγια στο Αιγαίο, αλλά και στην Κέρκυρα και τους Παξούς και η Πάτρα θα είναι έτοιμη ώστε να μπορεί να συνδεθεί με αυτούς τους προορισμούς, αλλά και με άλλα υδατοδρόμια εφόσον αυτά είναι έτοιμα. Είναι σημαντικά, γιατί θα υπάρξει συνδεσιμότητα. Θα ήταν ευχής έργο να υλοποιηθούν όλα τα υδατοδρόμια της Ελλάδας γρήγορα, για να μπορούν να συνδέονται μεταξύ τους και περιοχές από διαφορετικές περιφέρειες».