Ο Γ.Γ. της τοπικής ΕΛΜΕ Δημήτρης Μαντζουράτος στον COSMOS 96,5
Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5 ,στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα» με τους Δημοσιογράφους Δημήτρη Αλοίζο και Σπυριδούλα Αναλυτή, φιλοξενήθηκε ο Γενικός Γραμματέας της ΕΛΜΕ ΚΙ: Δημήτρης Μαντζουράτος, ο οποίος αναφέρθηκε:
Στα οργανικά κενά στην Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: «Τώρα είναι η περίοδος που βγαίνουνε τα οργανικά κενά των Σχολείων. Με μια προκρούστεια λογική , από την μία με την αύξηση του αριθμού μαθητών για την συγκρότηση τμημάτων στη γενική παιδεία (27 μαθητές με πρόβλεψη + 10%) και από την άλλη με την κατάργηση ωρών στα εργαστήρια φυσικής και χημείας, την κατάργηση των μαθήματα φυσικών επιστημών στο Γυμνάσιο, την κατάργηση μια σειρά μαθημάτων, την μη αναγνώριση ότι τα Ειδικά Σχολεία πρέπει να έχουνε μια διαφορετική αντιμετώπιση, λογικό είναι αντί για 100 εκπαιδευτικούς, να χρειάζονται 30 και στο τέλος να καλύπτουν τα πραγματικά κενά με αναπληρωτές.
Για αυτό χρησιμοποιώντας τον νεολογισμό, τους τρολάρουμε κι εμείς και λέμε ότι καλύπτετε τόσο καλά τα κενά, που στο τέλος χρειάζεστε 100 αναπληρωτές στον Νομό Κεφαλονιάς και Ιθάκης μόνο. Εφ όσον η επιδίωξη είναι να έχουμε ποιο φθηνό προσωπικό και κόβουμε τις ώρες και οι αναπληρωτές προσλαμβάνονται στην καλύτερη περίπτωση Οκτώβρη με Νοέμβρη και απολύονται τέλος Μαίου και δεν κοστίζουν όσο οι μόνιμοι. Τελικά την πληρώνουν οι μαθητές, τα σχολεία και οι γονείς που κάνουνε μετά φροντιστήρια στα παιδιά τους για να καλύψουνε την ύλη που έχει απογειωθεί».
Στην φροντιστηριακή κάλυψη των μαθητών και τις βάσεις εισαγωγής: «Φέτος, σε μια χρονιά πανδημίας και τόσων προβλημάτων, δεν δημιουργούν τις προϋποθέσεις στα παιδιά να πάνε με καλύτερους όρους στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όπως όλοι οι κλάδοι έχουν κι εμείς τα προβλήματα μας και ενδεχομένως να μην καλύπτουμε επαρκώς τον μαθητή για να μην πάει στο φροντιστήριο .Όταν όμως λες στους εκπαιδευτικούς ότι αυτές θα είναι οι ώρες και σ αυτές θα πρέπει να κάνετε αυτή την τεράστια ύλη, τότε ο γονέας για να εμβαθύνει στην ύλη το παιδί του θα πρέπει να το πάει στο φροντιστήριο. Ο Έλληνας και καλά κάνει, θέλει να σπουδάσει τα παιδιά του και θα πουλήσει και το χωράφι του για να το πετύχει. Πως φταίει ο εκπαιδευτικός όταν κάθε χρόνο η ύλη αυξάνεται και γίνεται αγώνας δρόμου για να καλυφθεί.Τις βάσεις τις αυξάνουν τώρα, με τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής, με θέματα από την Τράπεζα θεμάτων και αυτά είναι πολιτικές επιλογές. Φέτος είχαμε από πάρα πολλά σχολεία αιτήματα για ενισχυτική διδασκαλία και δεν εγκρίθηκε ούτε μία ώρα. Την παράλληλη στήριξη δεν την υλοποιούν στην πράξη ενώ την υιοθέτησαν οι ίδιοι. Ο στόχος είναι να μην σπουδάζουν ούτε στο επίπεδο του Λυκείου, αλλά να πηγαίνουνε στην κατάρτιση. Χθές άκουγα τη κ. Διαμαντοπούλου παλιά υπουργό παιδείας επί ΠΑΣΟΚ, να λέει, να μαθαίνουμε πώς να μαθαίνουμε , γιατί άμα μάθουμε τον κόσμο πώς να μαθαίνει, δεν χρειάζονται οι δάσκαλοι. Είναι ενιαία η πολιτική τους, ο ένας συμπληρώνει τον άλλο. Επί Δαβρόγλου θεσμοθετήθηκε η ελάχιστη βάση εισαγωγής, τώρα υλοποιείται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο ΟΟΣΑ, λένε ότι πρέπει να μειωθεί το κόστος της εκπαίδευσης και να ελέγξουν και τι μαθαίνει ο κόσμος, γιατί δεν πρέπει να έχει προσόντα μεγαλώνοντας, αλλά βραχυχρόνιες γνώσεις για να μην έχει μόνιμη και σταθερή δουλειά και να κοστίζει. Η εκπαίδευση και η οικονομία είναι δεμένα μεταξύ τους».
Στις πανελλαδικές εξετάσεις: «Από εκπαιδευτικό προσωπικό είναι καλυμμένοι, η Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας κάθε χρόνο κάνει έναν προγραμματισμό για γίνει καλά αυτή η διαδικασία, το θέμα είναι ότι για πρώτη φορά και σε συνθήκες πανδημίας, έχει αυξηθεί η ύλη και θα ζητήσουν από τα παιδιά σκληρές εξετάσεις. Εμείς μιλάμε από την πλευρά των λαϊκών συμφερόντων των μαθητών και των γονέων. Αυτοί ας μιλήσουν από την πλευρά του ΟΟΣΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης γιατί μόνο αυτά υλοποιούν και εξυπηρετούν. Δυστυχώς το γονεικό και το μαθητικό κίνημα δεν είναι στο ύψος της επίθεσης που τους γίνεται. Δεν έχει αντιστοιχηθεί ο αγώνας. Πρέπει όλοι να παλέψουμε».
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.