Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου/Λ.Τ. Μεσοβουνίων για την προωθούμενη αξιολόγηση
Όταν τα σχολεία σήμερα λειτουργούν με ολοένα και συρρικνούμενους οικονομικούς πόρους, με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, με άθλιες κτηριακές και τεχνολογικές υποδομές, με οικονομικά εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς-λάστιχο, με τμήματα 30 μαθητών, με προγράμματα σπουδών που οδηγούν στην κατάρτιση αλλά όχι στη μόρφωση του μαθητή, με μαθητές που κρυώνουν και υποσιτίζονται, με διαλυμένη ειδική Αγωγή και ανύπαρκτη ενισχυτική-πρόσθετη διδασκαλία,το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. προωθεί σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που καθιερώνει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου.
Βιώνοντας την καθημερινή πραγματικότητα του Ελληνικού σχολείου και της κοινωνίας με τα αλλεπάλληλα μνημόνια, νόμους και μέτρα στο όνομα δήθεν της κρίσης, είναι σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα σαφές ότι η αξιολόγηση που ετοιμάζονται να μας επιβάλουν:
μεταφέρει στους εκπαιδευτικούς όλη την ευθύνη για τα προβλήματα που οι ίδιες οι κυβερνήσεις προκάλεσαν με την πολιτική της εξαθλίωσης στην εκπαίδευση,
συνδέεται άμεσα με την βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα για απολύσεις,
δεν προβλέπει καμία διαδικασία επιμόρφωσης, άρα δεν αποσκοπεί στη βελτίωση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της εκπαίδευσης, αλλά έχει καθαρά τιμωρητικό χαρακτήρα για τον εκπαιδευτικό χρησιμοποιώντας μάλιστα προκαθορισμένες ποσοστώσεις,
αδιαφορεί για τις ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν και οξύνονται (γεωγραφικά δεδομένα του σχολείου, οικονομικά προβλήματα των οικογενειών των μαθητών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιδόσεις τους κτλ),
παραβλέπει τις διαφορετικές ευκαιρίες των εκπαιδευτικών για απόκτηση τυπικών προσόντων (ΤΠΕ, ΣΕΛΜΕ, ΙΚΥ, σεμινάρια),
στηρίζεται σε αξιολογητές-στελέχη στην πλειοψηφία τους επιλεγμένα με αναξιοκρατικά-κομματικά κριτήρια (το καταδεικνύει η ποσόστωση 5-3-1, άραγε θα ισχύσει και στις απολύσεις;),
ακυρώνει τα πτυχία και τις μεταπτυχιακές σπουδές των εκπαιδευτικών, αλλά και τις δήθεν αξιολογικές διαδικασίες που οι ίδιες ηγεσίες δημιούργησαν (ΑΣΕΠ),
θεωρεί πιο σημαντικά τα υπηρεσιακά από το διδακτικά καθήκοντα (συντελεστές βαρύτητας) και επιδιώκει να κάνει μετρήσιμα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά,
αντιμετωπίζει εκπαιδευτικούς και μαθητές σαν νούμερα,
δεν στηρίζεται ούτε από τους ίδιους τους Σχολικούς Συμβούλους (απόφαση της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων).
Η σχεδιαζόμενη αξιολόγηση ΔΕΝ αποβλέπει στην ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Στοχεύει στο να αποτελέσει εργαλείο πειθαρχικού ελέγχου και επιβολής κυρώσεων, ώστε τελικά να λειτουργήσει ως άλλοθι για τις προβλεπόμενες από τις μνημονιακές συμβάσεις απολύσεις των εκπαιδευτικών. Παράλληλα, αποβλέπει στη δημιουργία ακόμη πιο φθηνού και βέβαια αναλώσιμου και τρομοκρατημένου εργατικού δυναμικού. Αντίστοιχα, οι "μη παραγωγικές" - κατά τα κριτήρια τους - σχολικές μονάδες, θα αξιολογούνται και αυτές και θα καταργούνται, όπως ακριβώς έγινε και μέχρι τώρα και μάλιστα με πολύ χειρότερους όρους.
Οι υπογράφοντες εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου/Λ.Τ Μεσοβουνίων
Απορρίπτουμε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση και
Ζητούμε από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. να το ανακαλέσει.
Θεωρούμε ότι, όχι μόνο δεν θα βελτιώσει το εκπαιδευτικό έργο, αλλά θα το υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο. Μαζί με τη συνεχή μείωση της δημόσιας χρηματοδότησης οδηγεί σε κλείσιμο σχολείων, και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης.
Το προεδρικό διάταγμα της αξιολόγησης δεν βρίσκεται σε διαβούλευση. Επιβάλλεται χωρίς τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και γι' αυτό η εφαρμογή του μας βρίσκει αντίθετους. Μόνο η παιδεία μπορεί να αποτελέσει λύση στα σημερινά αδιέξοδα. Εμείς, όμως, πιστεύουμε σε μία ανθρωπιστική παιδεία, σε ένα σχολείο που δεν λειτουργεί με οικονομικούς όρους, ένα σχολείο που δεν καταρτίζει αλλά μορφώνει. Ένα σχολείο στο οποίο οι εκπαιδευτικοί θα πηγαίνουν με το κεφάλι ψηλά!
Οι εκπαιδευτικοί
Λαμπροπούλου Κατερίνα, Αναστασάτος Σπύρος, Σολωμού Ανθούλα, Βογιατζή Σταυρούλα, Δαλαμάγκας Κώστας,
Τσούτση Ουρανία, Τζαννάτου Ελπινίκη, Χρυσικού Γιαννούλα