Πεζοδρόμηση Σκάλας: Πετυχημένη, εκ του αποτελέσματος!
Εξαιρετική, εκ του αποτελέσματος, ήταν η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης που προέβλεπε την πεζοδρόμηση του πλακόστρωτου δρόμου της Σκάλας.
Η απαγόρευση διέλευσης οχημάτων και η χρήση του δρόμου για πεζούς, συνέπαισε με μια εξαιρετικά πετυχημένη τουριστική περίοδο για τη Σκάλα, όπου σημειώθηκαν ρεκόρ αφίξεων , ιδιαίτερα βρετανών , οι οποίοι πλημμύρισαν τον πεζόδρομο, διερχόμενοι είτε για βόλτα, είτε για μετάβαση σε κάποιο από τα εστιατόρια και μπαρ της περιοχής.
Επισκεφθήκαμε την περιοχή αρκετές φορές, από τέλη Ιουλίου έως και αρχές Σεπτεμβρίου, όπου η κίνηση συνεχίζει να είναι υψηλή.
-Είδαμε εκατοντάδες κόσμο να περπατά αμέριμνος , χωρίς το άγχος ατυχήματος από οχήματα.
-Είδαμε δεκάδες παιδάκια , να τρέχουν και να παίζουν ελεύθερα, με τους γονείς να μην χρειάζονται να τα επιτηρούν διαρκώς.
-Είδαμε γυναίκες με καρότσια να κινούνται με ασφάλεια σε όλο το πλάτος του δρόμου και όχι μόνο στις άκρες.
-Ομοίως, ανθρώπους με κινητικά προβλήματα με συμβατικά αναπηρικά αμαξίδια ή κινούμενα αμαξίδια.
Εκ του αποτελέσματος λοιπόν αποδείχθηκε ότι ο δρόμος, κατά την τουριστική περίοδο πρέπει να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από πεζούς, γεγονός όπου αναβάθμισε θεαματικά την εικόνα της Σκάλας και την ποιότητα ζωής των επισκεπτών αλλά και των ντόπιων και δικαίωσε μια κομβική επιλογή της Δημοτικής Αρχής για την περιοχή.
Όπως σε κάθε αλλαγή, στην καθημερινότητα των κατοίκων , έτσι και σε αυτή , υπάρχει πάντα μερίδα ανθρώπων που αντιδρά.
Άλλοτε λόγω ελλιπούς γνώσης, άλλοτε λόγω λανθασμένης εκτίμησης, άλλοτε λόγω προσωπικών ή πολιτικών συμφερόντων.
Στην περίπτωση του πεζόδρομου της Σκάλας, η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου ήταν από την αρχή υπέρ της αλλαγής.
Με την πάροδο του χρόνου, όσοι εναντιώθηκαν, ελαχιστοποιήθηκαν.
Πως θα μπορούσε , άλλωστε, να γίνει διαφορετικά , όταν το θετικό αποτέλεσμα είναι τόσο οφθαλμοφανές ;
Και σε αυτή την αλλαγή , υπήρξαν άνθρωποι που οραματίστηκαν το σωστό και τόλμησαν.
Άλλωστε , όπως συμβαίνει πάντα, σε σύντομο ή λίγο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κανείς δεν θα θυμάται τις αντιδρούσες μειοψηφίες.
Ο τόπος πρέπει, και θα πάει μπροστά, και η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης πιστώνεται στη Δημοτική Αρχή.