Σπύρος Λουκάκης στον Inkefalonia 89,2: «Προτάσσουμε πάντα το “φυσικό” κατάστημα και ο ρόλος μας είναι να κάνουμε κινήσεις για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς»

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 05 Ιανουαρίου 2023 12:44

Σπύρος Λουκάκης στον Inkefalonia 89,2: «Προτάσσουμε πάντα το “φυσικό” κατάστημα και ο ρόλος μας είναι να κάνουμε κινήσεις για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς»

Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τούς δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο πρόεδρος του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Κεφαλονιάς και Ιθάκης Σπύρος Λουκάκης, ο οποίος αναφέρθηκε:

Στην εορταστική κίνηση στην αγορά: «Η κίνηση των νησιών μας και ιδιαίτερα της πρωτεύουσας του νησιού μας , ήταν λίγο υποτονική την εορταστική περίοδο και χαμηλότερη των προσδοκιών του εμπορικού κόσμου. Αυτό οφείλεται και στο ότι έφυγε πολύς κόσμος από το νησί για διακοπές. Λόγω της νησιωτικότητας μας εμείς είμαστε πολύ ενεργοί την καλοκαιρινή περίοδο , τα Χριστούγεννα ήταν πάντα υποτονικά, αλλά φέτος ήταν ακόμα περισσότερο».

Στην αυξημένη τάση των αγορών μέσω διαδικτύου που παίζει τον ρόλο της στην μείωση των αγορών μέσω των «φυσικών» καταστημάτων: « Το φαινόμενο αυτό δεν είναι τωρινό, γιγαντώθηκε στην περίοδο της καραντίνας και δυστυχώς όταν συνηθίσει ο καταναλωτής σε κάτι, είναι δύσκολο να αλλάξει τις συνήθειες του. Είναι πολύ ανταγωνιστικό το ιντερνετικό όσον αφορά το «φυσικό» κατάστημα , αλλά πρέπει να ξέρει καλά ο καταναλωτής να κάνει τις αγορές του. Στο «φυσικό» κατάστημα βρίσκεις και πιο φτηνά είδη από το ίντερνετ, μπορείς να ψάξεις, να διαπραγματευτείς, είναι πιο άμεσο και δεν επιβαρύνεσαι με τα μεταφορικά. Θέλει ψάξιμο, γνώσεις, το χρησιμοποιούμε ενδεχομένως για την ευκολία μας, αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα. Εμείς ως σύλλογος περνάμε το μήνυμα για την ενίσχυση της τοπικής αγοράς συνέχεια, τονίζουμε πρώτα απ όλα το «φυσικό» κατάστημα, γιατί πρώτα απ όλα υπάρχει διαπραγμάτευση και επικοινωνία».

Στην στροφή των επιχειρηματιών σε καταστήματα τουριστικών ειδών, που μειώνουν την εμπορική κίνηση την περίοδο του χειμώνα: « Αυτό οφείλεται στην νησιωτικότητα και την σεζόν που δουλεύουμε και ο περισσότερος κόσμος επικεντρώνεται στην περίοδο αυτή που γίνονται οι μεγάλοι τζίροι. Τον χειμώνα και τώρα έχουμε και την ενεργειακή κρίση και είναι αυξημένα τα έξοδα ,είναι δύσκολο να υποχρεώσεις κάποιον να λειτουργήσει. Είναι καθαρά ιδιωτική πρωτοβουλία και αν κάποιος έχει περισσότερα έξοδα από έσοδα, θα επιλέξει κλειστό κατάστημα. Δεν είναι ωραία η εικόνα στον πιο εμπορικό δρόμο της πόλης μας από ένα σημείο και μετά να είναι κλειστά καταστήματα, είναι αποκαρδιωτικό, αλλά δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο».

Στην εμπορική κίνηση του καλοκαιριού: «Πήγε πάρα πολύ καλά το καλοκαίρι , δεν ξέρω αν σώθηκε η κατάσταση λόγω των δύο προηγούμενων σεζόν που ήταν υποτονικές λόγω της πανδημίας, αλλά αυτό το καλοκαίρι έδειξε ότι αν το επόμενο είναι ακόμα καλύτερο, θα σώζεται η «παρτίδα» το καλοκαίρι».

Στις επιπτώσεις της ακρίβειας στον εμπορικό κόσμο και στον ρόλο των χειμερινών εκπτώσεων: «Η ακρίβεια παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο γιατί ρίχνει την ψυχολογία του καταναλωτή και τον κάνει επιφυλακτικό. Οι εκπτώσεις ξεκινούν το δεύτερο 15νθήμερο του Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως τον Φεβρουάριο και θεωρώ ότι θα βοηθήσουν την αγορά. Είναι και σε μία περίοδο που μετά τις γιορτές πάντα πέφτει η αγορά , αλλά ακόμα δεν μπορούμε να προβλέψουμε πως κινηθεί. Αυτό θα το δούμε στο τέλος των εκπτώσεων».

Στους οιωνούς στην παρούσα φάση στον τομέα των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων και στην στήριξη τους από την Κυβέρνηση: « Οι οιωνοί δεν είναι καλοί. Εάν δεν γίνει κάτι να ενισχυθεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα γενικά στην Ελλάδα, γιατί έχουν αυξηθεί πάρα πολύ τα κόστη, υπάρχει θέμα σοβαρό. Δεν μπορώ να ξέρω η κάθε κυβέρνηση τι δυνατότητες έχει και πόσο η αν θέλει να βοηθήσει. Η συγκεκριμένη κυβέρνηση και λόγω πανδημίας, έδωσε βοήθεια. Αν μπορούσε να δώσει μεγαλύτερη χείρα βοηθείας δε το γνωρίζω, γιατί όλοι πάντα επιζητούμε το παραπάνω. Εμείς θα θέλαμε τα περισσότερα, η αν γινότανε να υπάρχουν οι εγγυήσεις να μην έχουμε αθέμιτους ανταγωνισμούς με τις πολυεθνικές».

Στις εορταστικές εκδηλώσεις του Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου: « Ο ρόλος του Συλλόγου σε τέτοιες εορταστικές περιόδους είναι να κάνει κάποιες κινήσεις για να τονώσει την αγορά γενικά. Κάναμε μία παράσταση Καραγκιόζη για τα μικρά παιδιά στις 28 Δεκεμβρίου στην πλατεία Καμπάνας που είναι πιο κοντά στον εμπορικό τομέα της πόλης μας που είχε πολύ καλή επιτυχία. Στις 30 Δεκεμβρίου κάναμε μία συναυλία με τον Άγγελο Ανδρεάτο και την ορχήστρα του Ζήση Σκλαβουνάκη , δικά μας παιδιά και καταξιωμένους καλλιτέχνες ,που πρέπει να τους στηρίζουμε και είχε πολύ μεγάλη επιτυχία. Συμμετείχαμε στις εορταστικές εκδηλώσεις που έκανε ο Δήμος και ήτανε πολλές και αξιόλογες, και τονώσαμε την αγορά. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον Δήμαρχο Θεόφιλο Μιχαλάτο για την πολύτιμη βοήθεια του στην διοργάνωση των εκδηλώσεων μας, το ΔΣ του Επιμελητηρίου Κεφαλονιάς και Ιθάκης και ιδιαίτερα τον πρόεδρο Σταύρο Σπαθή για την οικονομική ενίσχυση του και τους επαγγελματίες χορηγούς( τους ανέφερε ονομαστικά) και το ΔΣ του συλλόγου μας για την στήριξη. Θεωρώ ότι πέρασε μία εορταστική περίοδος καλή σε εκδηλώσεις για την πόλη μας και ευελπιστούμε τώρα στην εκπτωτική περίοδο για να ξαναζεσταθεί η αγορά. Οι επαγγελματίες του νησιού μας γνωρίζουν πως λειτουργούν τα μαγαζιά και πανελλαδικά και εναρμονίζονται πάνω σε αυτό, με αποτέλεσμα να γίνονται πιο ανταγωνιστικοί».

Κλείνοντας ο κ .Λουκάκης, ευχήθηκε σε όλο τον κόσμο και στους επαγγελματίες , το 2023 να είναι μία χρονιά ορόσημο για μία καλύτερη χρονιά από τις προηγούμενες.

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-24494713?si=2fc679bdca3146ad87b00a6b055cce5f&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250