"11 χρόνια προσπαθούμε να φτιάξουμε δίκτυο υδροπλάνων στην Ελλάδα" - Νικόλας Χαραλάμπους στον COSMOS 96,5

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου 2024 09:20

"11 χρόνια προσπαθούμε να φτιάξουμε δίκτυο υδροπλάνων στην Ελλάδα" - Νικόλας Χαραλάμπους στον COSMOS 96,5

Στον ραδιοφωνικό σταθμό COSMOS 96,5  στην εκπομπή «Στα Υπόγεια είναι η θέα» με τον  δημοσιογράφο Δημήτρη Αλοίζο ,φιλοξενήθηκε ο  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους.

Ο κ Χαραλάμπους αναφέρθηκε  στην προοπτική διασύνδεσης δήμων της Δυτικής Ελλάδας και Ιταλίας με υδροπλάνα και την ανάπτυξη τουριστικών συνεργιών όπως ανακοινώθηκε στο 1ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Ηλείας, «Ελλάδα, Μεγάλη Ελλάδα, Ιταλία – Κοινά πολιτιστικά αντιδάνεια και προσκλήσεις στη νέα χιλιετία».

Στα πλαίσια του συνεδρίου έγινε η συνάντηση όπου εξετάστηκε η συμβολή των υδροπλάνων στην ενίσχυση των γρήγορων μεταφορών από και προς τη Δυτική Ελλάδα και την Ιταλία, καθώς και η δυνατότητα δημιουργίας κοινών τουριστικών πακέτων με εναέριες περιηγήσεων πάνω από αξιοθέατα.

Στο εν λόγω συνέδριο ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο υπό κατασκευή υδατοδρόμιο Κυλλήνης, που θα αποτελέσει την πρώτη υποδομή που θα φιλοξενήσει τα υδροπλάνα στον νομό Ηλείας. Οι εργασίες αναβάθμισης των εγκαταστάσεων προχωρούν με ταχύ ρυθμό και σύντομα θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την τελική αδειοδότηση, όπως και στην Πάτρα.

Σημείωσε δε:

« Ήδη έχουμε βάλλει σε τροχιά την πρώτη πτήση η οποία θα γίνει όταν θα αδειοδοτηθεί το υδατοδρόμιο της Κυλλήνης που είναι στις τελευταίες διαδικασίες. Ο Υφυπουργός Προστασίας του πολίτη κ Νικολακόπουλος που παραβρέθηκε στο συνέδριο μαζί με τον αντίστοιχο ομόλογο του της Ιταλίας ,θα είναι και οι πρώτοι επιβάτες της πρώτης πτήσης που θα γίνει από Ελλάδα Ιταλία και πίσω. Έτσι θα διασφαλιστεί η συνεργασία με επίσημους καλεσμένους.

Οι γενικότερες συνεργασίες που γίνονται μεταξύ Ελλάδας και των γειτονικών χωρών και ειδικά με την Ιταλία, είναι κάτι στο οποίο στοχεύουμε».

Ο κ Χαραλάμπους ενημέρωσε στην συνέχεια για το δίκτυο που αναπτύσσεται στην Ελλάδα με μητροπολιτικά και περιφερειακά υδατοδρόμια και τις δοκιμαστικές πτήσεις που πραγματοποιούνται σε όσα υδατοδρόμια έχουν λάβει αδειοδοτήσεις  και για την αναμόχλευση των όποιων αδύνατων σημείων εντοπίζονται , ούτως ώστε με την εκκίνηση της κανονικής διαδικασίας , να λειτουργήσουν ορθά και διευκρίνισε σε σχέση με τα προηγούμενα:

«Όλα είναι θέμα συγχρονισμού. Για να μπορέσουμε να εκτελέσουμε πτήσεις πρίν την επόμενη σεζόν , θα πρέπει τόσο οι πιλότοι μας όσο και τα αεροσκάφη μας να δούμε τι δυνατότητες έχουν ,τι διορθώσεις θα πρέπει να γίνουν και ποιες νέες υποδομές θα πρέπει να δημιουργήσουμε. Όλα αυτά είναι μέσα στα αρχικά στάδια της έναρξης των πτήσεων και προσπαθούμε να τα επιλύσουμε τώρα, βάζοντας πλώρη για την σεζόν του 2025».

Για τα υδατοδρόμια της Περιφέρειας  Ιονίων Νήσων , ενημέρωσε: «Με τον καινούργιο Περιφερειάρχη από τότε που ανέλαβε, έχουμε μπει σε μία διαδικασία έτσι ώστε να «τρέξουν»  τα υδροπλάνα. Τον Απρίλιο ξεκίνησαν τα κλιμάκια συναντήσεις και επισκέψεις στους χώρους όπου προβλέπεται να γίνει υδατοδρόμιο η υδάτινο πεδίο και τον Ιούλιο κατατέθηκαν 15 υδάτινα πεδία σε συνεργασία με την Περιφέρεια και θεωρούμε ότι στο προσεχές διάστημα θα αρχίσουν να ανακοινώνονται οι αδειοδοτήσεις τους. Αυτή θα είναι η πρώτη φάση πριν τα υδατοδρόμια, έτσι ώστε  να μπορούμε να επιχειρούμε με υδροπλάνα .

Συμπεριλαμβανόμενου  της Κεφαλονιάς που είναι τρία υδάτινα πεδία  μέσα στο νησί, την Ιθάκη, την Λευκάδα, στην Ζάκυνθο και στο Μεγανήσι.  

Αυτή η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί, έχουν κατατεθεί οι τεχνικοί φάκελοι  και είναι προς αξιολόγηση για την πρώτη αδειοδότηση υδάτινων πεδίων , δηλαδή εκεί θα μπορεί η εταιρεία μας να προσεγγίζει , να κάνει πτήσεις από αεροδρόμια και υδατοδρόμια.

Το 2025 σίγουρα θα γίνουνε πτήσεις προς τα νησιά του Ιονίου , η βάση μας είναι ήδη επιλεγμένη και είναι στην Κέρκυρα και προωθούμε τώρα και την Αμφιλοχία και την λίμνη Ιωαννίνων, έτσι ώστε να διασυνδέεται με τα νησιά του Ιονίου. Οπότε το 2025, δεν λέω ότι θα υπάρχει υδατοδρόμιο, αλλά σίγουρα θα έχουνε εγκριθεί κάποια υδάτινα πεδία από τα 15».

 Οι διαδικασίες χρονοβόρες , διαφορετικές από περιοχή σε περιοχή , διαφορετική αντιμετώπιση από Περιφερειάρχη σε Περιφερειάρχη και αυτό είναι εμφανές από το ότι μέσα σε 8 μήνες όπως σχολίασε ο κ. Χαραλάμπους , έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα στα Ιόνια Νησιά, έτσι ώστε να αναπτυχθεί ένα δίκτυο. Έχουν παρέλθει 11 χρόνια επίμονων προσπαθειών , για να κατορθώσει η Hellenic Seaplanes να φτιάξει αυτό το δίκτυο στην Ελλάδα.

Ο κ. Χαραλάμπους τόνισε επίσης : « Είναι φανερό ότι η Ελλάδα είναι το προπύργιο για την υπόλοιπη Μεσόγειο , γιατί έρχονται τώρα όλες οι χώρες και ρωτάνε πως αναπτύσσουμε υδατοδρόμια και τι νομικό πλαίσιο έχει η Ελλάδα – που προφανώς χρειάζεται βελτιώσεις γιατί είναι δύσχρηστο και πρέπει να φτιάξουμε ένα νομικό πλαίσιο φιλικό προς τους ιδιώτες επενδυτές και επιχειρήσει που θα δραστηριοποιηθούν στον χώρο αυτό. Αν εμείς έχουμε 10 φορές μεγαλύτερο όγκο από ότι οι άλλες χώρες όπως οι Μαλβίδες που έχουν τόσα αεροσκάφη σε χρήση, μπορεί να φανταστεί κανείς τι μπορούμε να αναπτύξουμε εδώ».

Κλείνοντας ανέφερε: «Εμείς δεν είμαστε ανταγωνιστές της ακτοπλοΐας, είμαστε ένα συμπληρωματικό στοιχείο, που μπορούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες μεταφοράς των επισκεπτών στα νησιά, μπορούμε να δώσουμε το άμεσο, το γρήγορο, να δώσουμε ένα στοιχείο τουριστικού προϊόντος, το οποίο δεν υπάρχει περίπτωση ούτε να ανταγωνιστεί την ακτοπλοΐα που είναι η ραχοκοκαλιά των συγκοινωνιών του νησιωτικού μας συστήματος  στην Ελλάδα και δεν μπορεί να αντικατασταθεί».

Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης.




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250