"ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ" με τη συμμετοχή περισσότερων από 50 μαθητών του νησιού μας!
Μαθητές από την Κεφαλονιά γράφουν για την πολιτιστική κληρονομιά, την εκπαίδευση και την κοινωνία τους
Σε ένα ξεχωριστό αφιέρωμα της εφημερίδας “Το Βήμα”, μαθητές από την Κεφαλονιά ανέδειξαν, μέσα από τα άρθρα τους, τη μοναδικότητα του τόπου μας, τις ανησυχίες τους για το παρόν και τις ελπίδες τους για το μέλλον. Το αφιέρωμα, που σας παρουσιάζει σήμερα το INKEFALONIA.GR περιλαμβάνει κείμενα μαθητών του νησιού μας, επικεντρώνεται σε ζητήματα πολιτιστικής κληρονομιάς, εκπαιδευτικής πολιτικής και κοινωνικών προβληματισμών.
Κύρια Θέματα του Αφιερώματος
1.Πολιτισμός και Παράδοση:
- Οι μαθητές παρουσιάζουν την πολιτιστική ταυτότητα της Κεφαλονιάς, από την αρχιτεκτονική και τις καντάδες έως το ιδιόμορφο τοπικό ιδίωμα. Περιγράφουν την ιστορική σημασία του μεγάλου σεισμού του 1953 και τη συμβολή της μουσικής και της λογοτεχνίας στη διατήρηση της παράδοσης.
2.Εκπαίδευση και Μαθητική Καθημερινότητα:
- Μέσα από μια μαθητική έρευνα, αποτυπώνεται το πώς οι νέοι βλέπουν το σχολείο σήμερα. Πάνω από το 50% των μαθητών δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από το εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ προτείνουν αλλαγές που θα ενισχύσουν τη δημιουργικότητα και τη βιωματική μάθηση.
3.Κοινωνικά Θέματα:
- Τα άρθρα αγγίζουν ζητήματα ενσυναίσθησης και ψυχολογικής υποστήριξης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη στελέχωσης των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.
- Οι μαθητές κάνουν επίσης έκκληση για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, δίνοντας έμφαση σε μια πιο ολοκληρωμένη παιδαγωγική προσέγγιση.
4.Η φωνή των μαθητών σε διεθνείς δράσεις:
- Μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα “Μαθητές σε ρόλο διπλωμάτη”, οι μαθητές περιγράφουν τη μοναδική εμπειρία να συμμετέχουν σε προσομοιώσεις του ΟΗΕ, εξετάζοντας θέματα όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα και η εκπαίδευση για ΑμεΑ.
Το μήνυμα των μαθητών
Το αφιέρωμα υπογραμμίζει τη δυναμική των νέων της Κεφαλονιάς, οι οποίοι, με βαθιά γνώση της πολιτιστικής τους κληρονομιάς και με σύγχρονες ανησυχίες, δείχνουν τον δρόμο για ένα μέλλον όπου ο πολιτισμός, η εκπαίδευση και η κοινωνική ευαισθησία θα είναι στενά συνδεδεμένα.
Το πλήρες αφιέρωμα με τα άρθρα των μαθητών παρατίθεται στη συνέχεια.
Για την παραγωγή του ενθέτου έγραψαν οι μαθήτριες και μαθητές:
Αλεξανδράτου Αναστασία, Αλυσανδράτος Μαρίνος, Αναλυτής Παναγιώτης, Αναστασιάδης Παναγής, Απέργης Γεράσιμος, Βαβάση Ουρανία, Βαρδαραμάτος Ηλίας, Γαρμπής Γιώργος, Γουλιμής Γιάννης, Γασπαράτου Πηνελόπη, Γασπαράτου Γεωργία, Δημουλιού Γεωργία, Καλογηράτου Γεωργία, Κονιδάρης Αχιλλέας, Καππάτου Φρόσω, Κοκκόση Ευαγγελία-Αναστασία, Κοραρμπάτου Αλεξάνδρα, Κουμαριώτη Ειρήνη, Κούρος Χρήστος, Κωνσταντάκη Αγγελίνα, Μαυρογιάννης Παναγής, Μεταξά Χαρά, Μεσσάρης Σπύρος, Μινέτου Αλίκη, Μινέτος Κώστας, Μπαρλαμά Κατερίνα, Μπέζας Χρήστος, Μπενετάτου Αθηνά, Παγουλάτου Ευθυμία, Παντελειού Κωνσταντίνα, Παπαναστασάτου Κάτια, Πανδριά Πολυξένη, Ποταμιάνου Ρεγγίνα, Τιμοθεάτος Γιάννης, Τζόουνς Αλίκη, Φραγκισκάτου Έλενα, Χάλδα Λυδία, Ψαρρού Μαρίνα.
Συντόνισαν:
Κονιδάρης Αχιλλέας, Παπαναστασάτου Κάτια.
Συνεργάστηκαν οι μαθητές και μαθήτριες:
Βουτσινά Χριστιάνα, Μεσσάρη Νίκη, Μοσχονάς Σπύρος, Παπαϊωάνου Μαρίσα, Χριστοδουλάτου Δανάη, Καρόγλας Δημήτρης, Κρεμμύδα Πολύτιμη, Τσιμάρας Χρήστος, Φαραός Διονύσης.
Ζωγράφισαν οι μαθήτριες:
Γεωργοπούλου Μαίρη, Μεσσάρη Νίκη, Βεζυργιανοπούλου Ευανθία.
Συντόνισαν οι εκπαιδευτικοί:
Πετεινάτου Παρασκευή, Γνεσούλη Μαριλένα.
Συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί:
Βαρτελάτου Πατρούλα, Ζαχάρη Αναστασία, Καλογηράτου Χαρά, Λευτεράτου Αδαμαντία.
Δημοσιογραφική επιμέλεια:
Παπαματθαίου Μάρνυ.