Προσοχή στους δρόμους της Κεφαλονιάς
Η χιονόπτωση που πλήττει το νησί μας απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς καθώς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ατυχημάτων.
Ειδικά στους δρόμους του Αργοστολίου όπου οι οδηγοί δεν είναι ιδιαίτερα συνηθισμένοι με παρόμοια καιρικά φαινόμενα, απαιτείται μεγάλο προσοχή καθώς ήδη υπάρχει ολισθιρότητα στο οδόστρωμα, ακόμη κι αν η χιονόπτωση είναι περιορισμένη.
Πρόβλημα στο δρόμο Σάμης Αργοστολίου
Λόγω της χιονόπτωσης υπάρχει πρόβλημα στο οδικό δίκτυο Σάμης – Αργοστολίου και συγκεκριμένα στη θέση Αγραπιδιές, όπου γίνεται προσπάθεια ο δρόμος να παραμένει ανοιχτός από την πολιτική προστασία.
Εάν δεν είναι ανάγκη , οι οδηγοί καλό θα ήταν να αποφύγουν την μετακίνησή τους.
- Συμβουλές για όσους μεταβούν σε περιοχές με έντονη χιονόπτωση:
Θα πάτε βόλτα στα Χιόνια από επιλογή ή θα βρεθείτε σε χιονισμένο δρόμο από ανάγκη;
Δείτε μερικές χρήσιμες συμβουλές…
Στην συνέχεια ακολουθούν μερικές ενδεικτικές αλλά πολύ χρήσιμες συμβουλές για την κίνηση σε αυτές τις δύσκολες και σίγουρα πολύ επικίνδυνες συνθήκες. Την κίνηση σε χιονισμένο ή δρόμο με πάγο.
Θεωρητικά το πιο ασφαλές όχημα για την κίνηση σε πάγο και χιόνι είναι αυτό που έχει την κίνηση και στους 4 τροχούς. Αυτό προφανώς δεν σημαίνει βέβαια ότι εμείς μπορούμε έχοντας ένα 4×4 όχημα να κινούμαστε πάνω από τα όρια, ενώ φυσικά υπάρχουν συνθήκες όπου απαιτούνται αντιολισθητικές αλυσίδες ακόμα και σε ένα 4×4 όχημα. Στην περίπτωση που απαιτούνται αλυσίδες, τότε προτιμητέο είναι αυτές να τοποθετηθούν στους 2 εμπρός τροχούς μιας και αυτοί είναι οι κατευθυντήριοι τροχοί. Επίσης αν διαπιστώσουμε ότι υπάρχει τάση για απώλεια πρόσφυσης λόγω ολίσθησης καλό είναι να αφήνουμε το πόδι από το γκάζι ώστε το όχημα να επανέρχεται στην κανονική του κίνηση.
Αν οδηγούμε πισωκίνητο, τότε πρέπει να έχουμε ιδιαίτερη προσοχή ακόμα και στις ευθείες, όπου το αυτοκίνητο εμφανίζει τάσεις για αστάθεια ειδικά δε αν το μεταξόνιο του είναι μεγάλου μεγέθους. Σε περίπτωση που αισθανθούμε απώλεια πρόσφυσης στο πίσω μέρος τότε απλά αφήνουμε ομαλά το γκάζι και ταυτόχρονα δεν κάνουμε απότομες κινήσεις στο τιμόνι. Σε ανηφόρα επιλέγουμε για την εκκίνηση μας ακόμα και την δεύτερη σχέση για την αποφυγή άσκοπου σπιναρίσματος. Αντίθετα στην περίπτωση κατηφόρας επειδή οι πίσω τροχοί δεν έχουν το βάρος που χρειάζονται λόγω έλλειψης πρόσφυσης, μάλιστα μια εύκολη λύση είναι να τοποθετήσουμε κάποιο βαρύ αντικείμενο για να εξασφαλίσουμε την απαιτούμενη πρόσφυση.
Στην συνέχεια ακολουθούν και μερικές συμβουλές από την ΕΛΠΑ για την ασφαλή μετακίνηση μας σε τέτοιες συνθήκες.
1. Ελαστικά: Απαραίτητη η σωστή κατάσταση (πέλμα μεγαλύτερο από τα 1,6 χιλ που ορίζει ο ΚΟΚ) με τις πιέσεις που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου. Αν κινούμαστε διαρκώς σε περιοχές με κακοκαιρία ή χιόνια, επιλέγουμε για το χειμώνα λάστιχα ειδικού τύπου (M+S -παντός καιρού ή χιονιού) ανάλογα τις συνθήκες των διαδρομών σας. Αλλάζουμε επίσης τα λάστιχα αν έχουν μεγάλη «ηλικία» δηλ. 4 ή 5 χρόνια.
2. Αλυσίδες χιονιού: Να τις έχουμε μαζί σας στο αυτοκίνητο και να ξέρουμε να τις βάζουμε, ώστε να μη … «κολλήσουμε» αν βρεθούμε ξαφνικά σε… χιόνια ή πάγο.
3. Σκόπιμο είναι τέλος να έχουμε μαζί όλα εκείνα τα απαραίτητα «σύνεργα» και βοηθητικά εργαλεία για περιπτώσεις ανάγκης όπως φακό, σχοινί ρυμούλκησης, βοηθητικά καλώδια για «δανεικό ρεύμα» στη μπαταρία, προειδοποιητικό «τρίγωνο» κ.ά. και φυσικά το τηλέφωνο μας σε λειτουργία.
4. Σύστημα ψύξης κινητήρα: Απαραίτητο το αντιψυκτικό-αντιθερμικό για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα και την προφύλαξή του στις χαμηλές θερμοκρασίες.
5. Μπαταρία: Έλεγχοςκατάστασης για να μπορεί να ανταποκριθεί στο ξεκίνημα στα κρύα χειμωνιάτικα πρωϊνά…Αν έχετε αμφιβολία αλλάξτε τη, διότι η μπαταρία «παραδίδει το πνεύμα της» στο κρύο… απροειδοποίητα!
6. Καθαριστήρες: Ελέγχουμε ότι καθαρίζουν σωστά. Αν όχι αλλάξτε τα μάκτρα τους. Βεβαιωθείτε επίσης ότι στο δοχείο του πλυστικού υγρού υπάρχει αντιψυκτικό.
7. Φώτα: Πρέπει να ελεγχθεί η σωστή τους ρύθμιση, ώστε και να βλέπουμε καλά και να μη «τυφλώνουμε» τους απέναντι. Αν κινούμαστε σε περιοχές με ομίχλη, είναι απαραίτητη η τοποθέτηση διαθλαστικών προβολέων (ομίχλης).