Ηλεκτρονικά διόδια: Έρχονται χρέωση ανά χιλιόμετρο και νέες τιμές
Με το νέο σύστημα ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα.
Ολοένα και πιο κοντά πλησιάζει η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Με απόφασή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά τη διαδικασία πρόσληψης Τεχνικού Συμβούλου για την υποβοήθηση της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης.
Σύμφωνα με το imerisia.gr, το έργο που θα δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), αφορά την εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων. Με το νέο σύστημα ο οδηγός, ασχέτως αν διαθέτει πομποδέκτη ή όχι θα χρεώνεται αναλογικά, δηλαδή για όσα χιλιόμετρα διανύει και όχι προκαταβολικά σε σταθμό διοδίων όπως γίνεται σήμερα.
Στο μεταξύ ανακλήθηκε η παλαιά απόφαση του 2018 δέσμευσης 400 εκατ. ευρω για τον τότε διαγωνισμό, ο οποίος ως γνωστόν ακυρώθηκε το 2020. Τον περασμένο Φεβρουάριο εγκρίθηκε η εκκίνηση μιας νέας διαγωνιστικής διαδικασίας, με αρχή την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου.
Ο νέος διαγωνισμός
Τον Απρίλιο το Συμβούλιο Δημοσίων Έργων του υπουργείου ΥΠΟΜΕ γνωμοδότησε υπέρ της σκοπιμότητας σύναψης σύμβασης συμβουλευτικών υπηρεσιών. Όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο νέος διαγωνισμός θα λαμβάνει υπόψη τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Το έργο ανάπτυξης ενός αξιόπιστου και φιλικού στους χρήστες διαλειτουργικού συστήματος ηλεκτρονικών.
Πηγή: ethnos.gr