ΕΛΜΕΚΙ: «Νόμος και τάξη» για την επιβολή του σχολείου της αγοράς από κυβέρνηση και νέο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων
O προερχόμενος από τη ΔΑΚΕ (ΝΔ) νέος Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων επέλεξε να κάνει τη δημόσια παρουσία του αισθητή με τρεις τρόπους: 1. Σε ομιλία του προς τους Διευθυντές Σχολείων της Κέρκυρας κατέθεσε το «όραμά» του για την εκπαίδευση. Έτσι, κατ' αυτόν, η εκπαίδευση θα πρέπει να λειτουργεί με όρους ιδιωτικού τομέα για να αποφεύγονται τυχόν «στρεβλώσεις» και για να αυξηθεί η αποδοτικότητά της, να λειτουργεί ανεξάρτητα η κάθε σχολική μονάδα και σύμφωνα με το σχήμα ο καθηγητής αποτελεί το μέτοχο της επιχείρησης σχολείο, οι γονείς τους πελάτες και οι μαθητές το παραγόμενο προϊόν. Η αγοραία αντίληψη τια την παιδεία σε όλο της το μεγαλείο. Η τοποθέτηση αυτή δίνει το στίγμα της στυγνής και απαρέγκλιτης εφαρμογής της πολιτικής των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων του κυβερνητικού Περιφερειακού Διευθυντή. Η γραμμή αυτή, αποφασισμένη από κοινού, στο πλαίσιο της ΕΕ, από τις κυβερνήσεις των χωρών της και τα μονοπώλια, όπου εφαρμόστηκε, εκτόξευσε την αμάθεια και τον αναλφαβητισμό στα ύψη ταυτόχρονα με χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών.
2. Στο υπόμνημα που έστειλε στο Δ. Συμβούλιο του Δήμου Κέρκυρας, προκειμένου να υπερασπιστεί την πολιτική της κυβέρνησής του, χρησιμοποιώντας «δημιουργική λογιστική» επικαλείται το χαμηλό μέσο όρο μαθητών ανά εκπαιδευτικό. Προανήγγειλε μάλιστα, προφανώς με «ισότιμη» εφαρμογή για όλα τα Ιόνια, πως «οριστική λύση αναμένεται να δοθεί με το σχεδιασμό του επόμενου σχολικού έτους, στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού του διδακτικού δυναμικού, προς αποφυγή στρεβλώσεων και κακοδιαχείρισης δεκαετιών». Με άλλα λόγια μας προετοιμάζει για μαζικές καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων, για επικείμενες απολύσεις και βίαιες μετακινήσεις εκπαιδευτικών από το ένα άκρο της Ελλάδας στο άλλο.
Πίσω από τους αριθμούς αυτούς κρύβεται όλη η άθλια εκπαιδευτική πραγματικότητα της κατάστασης της εκπαίδευσης στα Ιόνια Νησιά και στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη. Ότι δηλαδή υπάρχουν τμήματα με 27, 28, 29, 30 μαθητές. Ότι όπου τα τμήματα είναι μικρότερα είναι γιατί γίνονται μαθήματα μέσα σε τραγικά ακατάλληλους χώρους, όπως είναι τα κοντέινερς.
Ακόμη ότι υπάρχουν σχολεία στατικά επικίνδυνα με επίσημες εκθέσεις (όπως το Γυμναστήριο της Σάμης) και παρ' όλα αυτά συνεχίζεται η λειτουργία τους. Ενώ διαρκώς αναμασιέται ο αντισεισμικός έλεγχος που ποτέ, ουσιαστικά, δεν γίνεται. Την ίδια στιγμή, με την καταλυτική συνδρομή κυβέρνησης – Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (και τη συνενοχή των δυνάμεων που εξάντλησαν την «επαναστατικότητά» τους στην υπογραφή σε λευκό χαρτί για την ένταξη στο ΕΣΠΑ του νέου σχολικού συγκροτήματος στο Αργοστόλι), έχει καταλαγιάσει κάθε αναφορά στην διαδικασία υλοποίησης των νέων σχολικών συγκροτημάτων στο Νομό Κεφαλονιάς.
3. Το δόγμα «νόμος και τάξη» ανασύρεται για κυβερνηθούν τα σχολεία στην Κεφαλονιά, προφανώς με κατεύθυνση του ίδιου του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Αυτό προκύπτει από τη σύσκεψη Διευθυντών σχολείων που οργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Κεφαλονιάς – Ιθάκης. Οι εκπαιδευτικοί εντέλλονται να εξαντλούν την ιεραρχία πριν κάνουν οποιαδήποτε αναφορά στο Υπουργείο, αλλιώς θα κινδυνεύουν με ποινή. Εντέλλονται να προγραμματίζουν εγκαίρως τις άδειές τους (δηλαδή να φροντίζουν να μη συναντούν έκτακτα προβλήματα στη ζωή τους). Επιπλέον, οφείλουν να προετοιμαστούν να υποστούν το βάρος των 10.000 απολύσεων αναπληρωτών και των χιλιάδων νέων συνταξιοδοτήσεων (με ελαστικοποίηση, αύξηση ωραρίου, μετακινήσεις κ.λ.π.). Εξαγγέλθηκε ξεκάθαρα η υλοποίηση ενός ευρύτατου γύρου καταργήσεων - συγχωνεύσεων τμημάτων και σχολείων και η όποια διαβεβαίωση ότι δεν αφορά το Νομό μας γίνεται μόνο για τον κατευνασμό των αντιδράσεων. Η περαιτέρω σύνδεση σχολείων – τοπικής διοίκησης, που παραπέμπει αντικειμενικά στην ενίσχυση της αυτοχρηματοδότησης (βλέπε σπόνσορες), ήταν το βασικό αντικείμενο της εν λόγω σύσκεψης.
Καλούμε τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και κάθε κυβερνητικό εντεταλμένο να σταματήσουν να προκαλούν με τις θέσεις και τις δηλώσεις τους την εκπαιδευτική κοινότητα και τους εξαθλιωμένους εκπαιδευτικούς των 600 και 700 ευρώ. Έτσι και αλλιώς εμείς οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε ότι θα υπερασπιστούμε τη δημόσια εκπαίδευση του τόπου μας και μαζί με τους γονείς και τους μαθητές μας θα αγωνιστούμε για μία παιδεία αντάξια των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων.Απαιτούμε:
-Άμεση πλήρωση όλων των εκπαιδευτικών κενών, με πρόσληψη μόνιμου προσωπικού.
-Καμία σύμπτυξη - συγχώνευση, ούτε μία τάξη πάνω από 20 παιδιά.
-Όχι στο Π.Δ. της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
-Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών - μαθητών - εκπαιδευτικών για τις λειτουργικές δαπάνες.
-Δωρεάν μίνι γεύμα σε όλα τα παιδιά.
-Κρατικό πρόγραμμα δωρεάν εξετάσεων και εμβολιασμών για όλα τα παιδιά.
-Δωρεάν φως, νερό και θέρμανση για όλα τα σχολεία, κατάργηση των φόρων που βαρύνουν τις σχολικές επιτροπές.
ΤΕΤΑΡΤΗ 20 Φλεβάρη όλα τα σχολεία στο δρόμο!!!
10.30 πμ συγκέντρωση στο Εργατικό Κέντρο
Δίνουμε υπόσταση στην πρόσκληση της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) για διήμερο πολύμορφων εκδηλώσεων 27 - 28 Φλεβάρη και στο Νομό μας, όπως καταλήξαμε στη σύσκεψη που πραγματοποιήσαμε με γονείς – μαθητές, και κλιμακώνουμε τον αγώνα.
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος Ο Οργανωτικός Γραμματέας
Γεωργόπουλος Διονύσης Μαντζουράτος Δημήτρης