Δήλωση - Τοποθέτηση (για τα πρακτικά) του εκπροσώπου της ΕΛΜΕ-ΚΙ στη συνεδρίαση του ΔΣ του Κέντρου Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών Νομού Κεφαλληνίας – Ιθάκης «Απόπλους»

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 27 Φεβρουαρίου 2013 08:32

Δήλωση - Τοποθέτηση (για τα πρακτικά) του εκπροσώπου της ΕΛΜΕ-ΚΙ στη συνεδρίαση του ΔΣ του Κέντρου Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών Νομού Κεφαλληνίας – Ιθάκης «Απόπλους»

Δήλωση - Τοποθέτηση (για τα πρακτικά) του εκπροσώπου της ΕΛΜΕ-ΚΙ στη συνεδρίαση του ΔΣ του Κέντρου Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών Νομού Κεφαλληνίας – Ιθάκης «Απόπλους».Σχετικά με το θέμα 2 - απασχόληση μιας Ψυχολόγου, για χρονικό διάστημα 5 μηνών, μέσω ΙΜΕ – ΓΣΕΒΕ για τη δράση Δημιουργική Απασχόληση και ενίσχυση ικανοτήτων και δεξιοτήτων διαφόρων ηλικιακών ομάδων και ειδικών ευπαθών πληθυσμών.

Η θέση μας είναι ότι πρέπει άμεσα να προκηρυχθεί η θέση της Ψυχολόγου, για στελέχωση του Κέντρου με μόνιμη – σταθερή εργασία, όπως προβλέπεται από το οργανόγραμμα λειτουργίας του. Υπάρχει κενή θέση και πρέπει να καλυφθεί με μόνιμο προσωπικό. Τα προγράμματα πεντάμηνης απασχόλησης με 625 ευρώ και στη συνέχεια επτά μήνες αργίας είναι προγράμματα ανακύκλωσης της ανεργίας. Οι δουλέμποροι του ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕ υλοποιούν το εν λόγω πρόγραμμα σε συνεργασία με την Περιφέρεια και παίρνουν μάλιστα και ποσοστό για κάθε «κεφάλι» εργαζομένου. Οι εργαζόμενοι αυτοί είναι απλήρωτοι για δύο μήνες, όπως και σε αρκετά άλλα προγράμματα «κοινωφελούς έργου» που υλοποιούνται. Αυτό είναι απαράδεκτο και είναι ζήτημα διεκδίκησης από το ταξικό κίνημα και το τοπικό Εργατικό Κέντρο. Να υπάρχει πληθώρα επιστημονικού δυναμικού, να υπάρχει μεγάλη ανάγκη (ειδικά σε συνθήκες κρίσης) για παρέμβαση σε διάφορες κατηγορίες πληθυσμού και ταυτόχρονα κυβέρνηση – κεφάλαιο και ΕΕ να οδηγούν το δυναμικό αυτό στην εργασιακή και οικονομική εξαθλίωση και απαξίωση.

Είπε ο Αντιπεριφερειάρχης και μέλος του ΔΣ κ. Κουρής ότι θέλει να σκεφθεί αν πρέπει να γίνει η προκήρυξη, αφού έτσι ενδεχομένως τίθεται θέμα βιωσιμότητας. Εμείς λέμε ότι έτσι βάζει πλάτη στην πολιτική της τρικομματικής. Δε μπορούμε να μιλάμε με όρους βιωσιμότητας ή μη, δηλαδή ανταγωνιστικότητας, για τα κέντρα πρόληψης, όπως δε μπορούμε να μιλάμε με ανάλογο τρόπο για τα σχολεία τα νοσοκομεία κ.λ.π. Υπάρχουν ανάγκες που πρέπει να καλυφθούν πλήρως και με σωστό τρόπο. Η πρόσληψη ψυχολόγου είναι απαραίτητη για το Κέντρο, προκειμένου να κάνει ολοκληρωμένη δουλειά στη νεολαία. Σκέφτεται ενδεχομένως ο κ. Κουρής ότι με τα λεφτά που παρέχονται σήμερα σε λίγο δε θα μπορούν να πληρωθούν ούτε οι υφιστάμενοι εργαζόμενοι. Αλλά αν πας με αυτή τη λογική σε λίγο θα πρέπει να διαλέξουμε ποιος από το υφιστάμενο μόνιμο προσωπικό θα μείνει και ποιος θα απολυθεί. Διάφορα προγράμματα θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιο θα εξασφαλίσει πελατεία. Μπορούμε έτσι να μιλάμε για ουσιαστική και ολοκληρωμένη στήριξη στην πρόληψη από τα ναρκωτικά και τις άλλες εξαρτήσεις; Ασφαλώς όχι. Γι' αυτό εμμένουμε στη θέση μας και ζητάμε να γίνει θέση του ΔΣ.
Για το θέμα 3 – σχετικά με τις δράσεις του Κέντρου.

Ο κώδικας για τα ναρκωτικά ξανάρχεται από πόρτες και παράθυρα. Η κυβέρνηση εμμένει σε μια πολιτική, η οποία έχει τη γενική στήριξη των δυνάμεων του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης. Μια πολιτική που θα γενικεύσει τη χρήση για να χειραγωγηθεί η νεολαία. Και μάλιστα θα ζητήσει προσαρμογές στο σύστημα πρόληψης, ώστε να υπηρετηθεί η γραμμή αυτή.

Έγινε μεγάλη συζήτηση στο ΔΣ για την κατάσταση στα σχολεία και την έξαρση διαφόρων φαινομένων. Εμείς πιστεύουμε ότι υπάρχει μια αντικειμενική πραγματικότητα και μια πολιτική επιλογή. Η κοινωνία της κρίσης θα γεννήσει και θα οξύνει κρισιακά κοινωνικά φαινόμενα. Εμείς δε μιλάμε για «διαχείριση», διότι διαχείριση σημαίνει ότι αποδέχεσαι αυτή την πραγματικότητα και δεν αγωνίζεσαι για τη ριζική αλλαγή της. Η πολιτική επιλογή των αστικών δυνάμεων έχει να κάνει όχι μόνο με την αποδοχή της κοινωνίας της εκμετάλλευσης και της κρίσης αλλά και με την εκμετάλλευση αυτών των φαινόμενων σε βάρος του λαού και της νεολαίας, αλλά και στον κοινωνικό αυτοματισμό. Σε αυτή την κατεύθυνση είναι μια σειρά νομοθετικές ρυθμίσεις και η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών.

Στερούν τους εκπαιδευτικούς από μια ουσιαστική παιδαγωγική επιμόρφωση και τους καλούν να υπηρετήσουν τον ατομικό ανταγωνισμό στο σχολείο, την ίδια στιγμή που θα τους κρίνουν και θα τους απολύουν ως αποκλειστικά υπεύθυνους και αναποτελεσματικούς στην αντιμετώπιση σύνθετων και εκρηκτικών φαινομένων. Καταργούν την ειδική αγωγή και ρίχνουν στον καιάδα μαθητές, στοιβάζουν παιδιά σε αίθουσες με 30 μαθητές και σου λένε κάνε εξατομικευμένη μάθηση. Αφήνουν τους ψυχολόγους και τους κοινωνικούς λειτουργούς χωρίς δουλειά, αντί να οργανώσουν σε ομάδες σχολείων τη σταθερή στήριξη των παιδιών και των εκπαιδευτικών.

Γι' αυτό και οι δράσεις που δεν εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό, με πλήρη και πραγματικά σταθερή, βάσει των αναγκών, κρατική χρηματοδότηση, δε μπορεί να είναι ολοκληρωμένες. Και αυτό βεβαίως δεν είναι ευθύνη ούτε των εκπαιδευτικών ούτε των εργαζομένων στα κέντρα πρόληψης.

Για το θέμα 4 – σχετικά με τα οικονομικά του Κέντρου.
Η θέση μας είναι:

Τα Κέντρα Πρόληψης πρέπει να χρηματοδοτούνται από το κράτος κατά 100% και όχι κατά 50% όπως ισχύει σήμερα. Η κυβέρνηση να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια για τη λειτουργία τους. Να φροντίσει για την υπαγωγή τους στο Υπουργείο Υγείας και τη στράτευση όλου του επιστημονικού και λοιπού προσωπικού μιας σειράς κοινωνικών δομών στην ενιαία στρατηγική μιας αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν πρόληψης, θεραπείας και κοινωνικής επανένταξης. Να δημιουργηθεί στο Νομό «στεγνό» θεραπευτικό κέντρο για τα ναρκωτικά. Να εξαιρεθεί το προσωπικό των Κέντρων από κάθε μορφής εργασιακής εφεδρείας. Καμία υποκατάσταση της μόνιμης σταθερής εργασίας με την ελαστικοποιημένη των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Άμεσα Περιφέρεια και Δήμος Κεφαλονιάς να ανταποκριθούν στις συμβατικές τους υποχρεώσεις.

Ο κ. Κουρής δίνει τα εξής στοιχεία:
Χρήματα μέσω ΚΑΠ για Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
2010: 5.500.000 € μόνο για την Κεφαλονιά.
2011: 9.500.000 € για όλα τα Ιόνια Νησιά

Από αυτά το 20% πήγαινε σε Περιφερειακό ταμείο, όπου χρηματοδοτούσε δομές σαν αυτές του Απόπλου και διάφορες κοινωνικές δράσεις. Τα πράγματα αλλάζουν δραματικά.
2012: 693.000 € για όλα τα Ιόνια Νησιά και περίπου το ίδιο για το 2013.

Η Περιφέρεια αποτελεί σήμερα το μόνο «αυτό»διοικητικό χρηματοδότη, αφού ο Δήμος Κεφαλονιάς δεν πληρώνει τη συνδρομή του. Τα χρήματα στο ταμείο του Απόπλου φθάνουν για δύο μήνες λειτουργίας. Ζητάμε να δεσμευτεί η Περιφέρεια α) ότι θα εκταμιευτούν τα χρήματα που χρωστά, για τα οποία ακούμε αρκετούς μήνες τώρα και δε βλέπουμε και β) ότι δε θα μειωθεί η οικονομική συνδρομή της. Αλλιώς θα επιβεβαιωθεί η εργαζόμενη του Κέντρου που είπε ότι, τελικά, τα συσσίτια που οργανώνει ο κ. Αντιπεριφερειάρχης σε λίγο θα αφορούν όχι μόνο τους άνεργους αλλά και τους έχοντες εργασία. Κυρίως φαίνεται η πολιτική ευθύνη όσων συνέδραμαν στον Καλλικράτη και στην αποκέντρωση των δομών.

Η στάση του Δήμου Κεφαλονιάς αποτελεί πρόκληση. Να ζητήσουμε να συζητηθεί το θέμα των χρεών προς το Κέντρο στο αμέσως επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο και να απαιτήσουμε να εξοφληθούν. Από την ενημέρωση που μας έγινε εδώ, στον προϋπολογισμό του Δήμου δεν υπάρχει εγγραφή και αυτό πρέπει να αλλάξει. Να πάρει πολιτική ευθύνη το Δημοτικό Συμβούλιο για το τι μέλει γενέσθαι με το Κέντρο. Εδώ παραβρίσκεται, μετά από καιρό και η Αντιδήμαρχος κ. Αυγουστάτου. Είναι και μέλος του ΔΣ του Απόπλου. Οφείλει να στηρίξει το αίτημα του ΔΣ του Κέντρου για συζήτηση και λήψη απόφασης αλλά και οφείλει να απολογηθεί για τη μέχρι τώρα στάση του Δήμου.

Για το θέμα 7 – σχετικά με την έγκριση Οικονομικού Απολογισμού 2ου εξαμήνου, 2ου έτους 4ης τριετίας (από 16-03-2012 έως 15-09-2012).
Επαναλαμβάνουμε ότι ψηφίζουμε λευκό για τον οικονομικό απολογισμό. Διευκρινίζουμε ότι αυτό δεν αποτελεί κανενός είδους μομφή για κακή διαχείριση αλλά συνιστά πολιτική πράξη για την ανάγκη αναβάθμισης της παρέμβασης του Κέντρου.

27/02/2013
Γεωργόπουλος Διονύσης,
εκπρόσωπος ΕΛΜΕ-ΚΙ στη ΓΣ και το ΔΣ του «Απόπλου»