Ερώτηση βουλευτών ΚΚΕ για το ΓΕΛ Πάστρας
Από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς στο ΓΕΛ Πάστρας Κεφαλονιάς, όπως συνέβη και την προηγούμενη χρονιά τόσο στο Λύκειο όσο και στο Γυμνάσιο Πάστρας, δεν διδάσκεται το μάθημα των Γερμανικών. Την περσινή χρονιά στο Γυμνάσιο διδάχθηκε μόνο στο τελευταίο - 3ο τρίμηνο και μόνο στη Γ΄ τάξη, παρότι υπήρχαν τμήματα Γερμανικών και σε άλλες τάξεις του σχολείου. Αντίστοιχα, στο Λύκειο διδάχθηκε μόνο στο τελευταίο - 2ο τετράμηνο και μόνο στη Γ΄ Λυκείου, όταν τμήματα Γερμανικών υπήρχαν σε όλες τις τάξεις.
Στο τέλος της περσινής σχολικής χρονιάς για τους μαθητές που είχαν επιλέξει και δεν διδάχθηκαν γερμανικά δηλώθηκε στο σύστημα e-school (για το Γυμνάσιο) ότι «δεν διδάχθηκαν το μάθημα». Αντίστοιχα, για το Λύκειο δηλώθηκε «απαλλαγή» στη σχετική επιλογή του μηχανογραφικού πληροφορικού συστήματος «Νέστορας». Κι αυτά προκειμένου να γίνει εξαγωγή αποτελεσμάτων φοίτησης. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές που έπρεπε να διδαχθούν το συγκεκριμένο μάθημα μπόρεσαν να πάρουν τα ενδεικτικά τους, κατόπιν σχετικών οδηγιών από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Κεφαλονιάς – Ιθάκης και από την εταιρία «Έπαφος – Συστήματα Πληροφορικής». Έτσι οι μαθητές που είχαν δηλώσει Γερμανικά ως υποχρεωτική πρώτη (ή δεύτερη στο Γυμνάσιο) ξένη γλώσσα πήραν ενδεικτικό με ένα μάθημα λιγότερο από τους υπόλοιπους συμμαθητές τους!!!
Φέτος οι μαθητές που έχουν παραμείνει με Γερμανικά ως βασική ξένη γλώσσα είναι δώδεκα στην Α΄ Λυκείου και τρεις στη Β΄ Λυκείου. Τα δύο αυτά τμήματα έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές, από την αρχή της χρονιάς. Σημειώνεται ότι για το σχολικό συγκρότημα προβλεπόταν ολόκληρη οργανική θέση καθηγητή κλάδου ΠΕ07 (Γερμανικών) στο Γυμνάσιο Πάστρας, ώστε να καλύπτονται οι απαραίτητες ώρες διδασκαλίας και για τα δύο σχολεία αλλά και για τα δημοτικά της περιοχής. Η θέση αυτή τα τελευταία χρόνια ήταν (και είναι) κενή και οι μαθητές Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας της περιοχής ουσιαστικά υποχρεώνονται να μην διδαχθούν τις γλώσσες που επιθυμούν. Οι μαθητές του Γυμνασίου που φέτος δήλωσαν κάποια δεύτερη ξένη γλώσσα (Ιταλικά ή Ισπανικά), τελικά, διοχετεύθηκαν στα Γαλλικά. Μαθητές που δήλωσαν Γερμανικά στο Γυμνάσιο δεν υπήρξαν, λόγω των γεγονότων της περσινής χρονιάς. Κυρίως όμως, διότι οι νεοεγγραφόμενοι στο Γυμνάσιο δε διδάσκονται πλέον αυτή τη γλώσσα στα δημοτικά της περιοχής, όπως συνέβαινε παλαιότερα.
Οι μαθητές της Α΄ Λυκείου του ΓΕΛ Πάστρας θα κληθούν φέτος να εξεταστούν στη διδακτέα ύλη των μαθημάτων που έχουν δηλώσει, μέσα από τράπεζα πανελλαδικών θεμάτων. Δηλαδή οι μαθητές της Α΄ Λυκείου θα κληθούν να εξεταστούν και στα Γερμανικά, για τα οποία η κυβέρνηση δε φρόντισε να υπάρξει καθηγητής. Αυτό προβλέπεται για το νέο σχολείο, το οποίο με ζέση προωθεί η κυβέρνηση, από κοινού με την ΕΕ, εφαρμόζοντας τη γενική στρατηγική για χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Αντίστοιχα, μαθητές άλλων τάξεων όσο αφορά τα Γερμανικά, τα Ιταλικά ή τα Ισπανικά είτε έχουν εγκαταλείψει το μάθημα είτε θα φθάσει το τέλος της χρονιάς χωρίς να το έχουν διδαχθεί ούτε ώρα. Το Υπουργείο, ενώ προκλητικά ισχυρίζεται ότι αναπληρώνει τις ώρες των καταλήψεων, τιμωρώντας τους μαθητικούς αγώνες, αφήνει ακάλυπτες πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον, αναδεικνύεται η ανάγκη κατάργησης του νέου σχολείου συνολικά και ειδικά της ρύθμισης που επιβάλλει (με έναρξη τη φετινή Α΄ τάξη) οι μαθητές των Λυκείων να εξετάζονται στη διδακτέα ύλη, ανεξάρτητα αν τη διδάχθηκαν ή όχι.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
• Με ποιο τρόπο θα πάρουν ενδεικτικό οι μαθητές της Α΄ Λυκείου Πάστρας, οι οποίοι δεν έχει διδαχθεί ούτε ώρα από το μάθημα των Γερμανικών.
• Με ποιο τρόπο θα πάρουν ενδεικτικό ή απολυτήριο οι μαθητές της Β΄ τάξης του Λυκείου Πάστρας που έχουν δηλώσει Γερμανικά.
• Θα εξεταστούν όλοι οι μαθητές μόνο στα μαθήματα που έχουν διδαχθεί και στην ύλη που έχουν ολοκληρώσει.
• Θα υπάρξει μέριμνα για κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με πρόσληψη μόνιμων καθηγητών Γερμανικών και άλλων ξένων γλωσσών στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, προκειμένου να καλυφθούν πλήρως οι εκπαιδευτικές ανάγκες στις ξένες γλώσσες.
Οι Βουλευτές
Νίκος Καραθανασόπουλος
Νίκος Μωραΐτης