Η ΕΛΜΕΚΙ για την απαλλαγή πληρωμής σχολείων ΔΕΗ και νερού και για τις αποφάσεις ΔΕΠ
Απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας – εισήγηση για το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Κεφαλονιάς Θέμα: Απαλλαγή πληρωμής σχολείων σε λογαριασμούς ΔΕΗ, νερού. Δωρεάν νερό, ρεύμα, τηλέφωνο / τηλεπικοινωνίες και πετρέλαιο.H Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κεφαλονιάς, ψηφίζει ΟΜΟΦΩΝΑ και εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς τα εξής:
• Οι σχολικές αποδεσμεύονται – απαλλάσσονται από την πληρωμή των λογαριασμών σε νερό, ρεύμα. Τα χρέη τους διαγράφονται αναδρομικά. Ο Δήμος αναλαμβάνει την κάλυψη αυτών των δαπανών των σχολείων, για τις οποίες απαιτείται 100% πλήρης κρατική χρηματοδότηση.
• Δεν δεχόμαστε καμιά στάση πληρωμών από το κράτος για τα σχολεία. Δωρεάν νερό, ρεύμα, τηλέφωνο / τηλεπικοινωνίες και πετρέλαιο στα σχολεία. Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.
• Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών. Κατάργηση του ΦΠΑ για τις σχολικές επιτροπές. Διαφωνούμε με τη λογική της απόδοσης στα σχολεία βάσει των κριτηρίων της αγοράς και των εσόδων που έχουν.
• Να υπάρξει άμεσα έκτακτη επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
«Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014»
H Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κεφαλονιάς, αφού πήρε υπόψη την 121857/Δ4121857/Δ4/09-10-2012 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού με θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2013-2014», καθώς και τις εισηγήσεις των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς, ψηφίζει κατά πλειοψηφία (5-2) υπέρ της πρότασης που κατατέθηκε από τους εκπροσώπους του Εργατικού Κέντρου Κεφαλονιάς – Ιθάκης, της ΕΛΜΕ-ΚΙ και της Ένωσης Γονέων Αργοστολίου και εισηγείται στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς τα εξής:
1. Σχετικά με τις ιδρύσεις σχολείων, θεωρούμε – ως απόλυτη προτεραιότητα - ότι είναι απαραίτητο να δημιουργηθούν οι εξής νέες δομές στην ειδική αγωγή:
- Ειδικό Γυμνάσιο
- Επίσης, πρέπει να πολλαπλασιαστούν και να λειτουργήσουν με ουσιαστικούς όρους και όχι στους διαδρόμους των σχολείων - όπως γίνεται σε κάποιες περιπτώσεις σήμερα - τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη.
2. Να λειτουργήσει ΑΜΕΣΑ η Ενισχυτική και η Φροντιστηριακή Διδασκαλία σε όλα τα Γυμνάσια και η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη σε όλα τα Λύκεια.
3. Άμεση στελέχωση και λειτουργία του Βρεφονηπιακού Σταθμού στο Αργοστόλι – ίδρυση και στελέχωση και άλλων για την εξυπηρέτηση των αναγκών των εργαζόμενων γονιών με την παροχή δωρεάν υπηρεσιών.
4. Διασφάλιση αποκλειστικά δημόσιων και κατάλληλων χώρων για την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία και την ασφάλεια των Νηπιαγωγείων στο νησί. Τήρηση και για τα νήπια της γεωγραφικής κατανομής, σαν πρώτη φάση για τη φοίτησή στη συνέχεια στο κοντινότερο Δημοτικό. Να μη λειτουργήσουν νέα Νηπιαγωγεία στα αστικά κέντρα με όρους που να αποδυναμώνουν προοπτικά τα Δημοτικά Σχολεία των γύρω περιοχών.
5. Ίδρυση και νέου 6θέσιου Δημοτικού Σχολείου στην αναπτυσσόμενη περιοχή της Λειβαθούς (Λακήθρα) με παράλληλη λήψη μέτρων ώστε να μην θιγεί η οργανικότητα στα υπάρχοντα Δημοτικά της περιοχής.
6. Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προτείνουμε να μετατραπούν σε Λύκεια οι Λυκειακές Τάξεις του Γυμνασίου των Μεσοβουνίων και του Εσπερινού Γυμνάσιου.
7. Στηρίζουμε τη δημιουργία τομέα δομικών στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου και κάθε άλλη ανάλογη πρόταση η οποία δεν θα λειτουργεί ανταγωνιστικά μεταξύ των δύο ΕΠΑΛ. Διαφωνούμε με την ίδρυση και την παράλληλη λειτουργία τομέων που υπάρχουν ήδη στο ένα ή το άλλο ΕΠΑΛ.
8. Καμία δομή κατάρτισης είτε από το Υπουργείο Παιδείας είτε από το Υγείας είτε από άλλο φορέα, κύρια στην τεχνική εκπαίδευση και τη λεγόμενη «δια βίου κατάρτιση» / «εκπαίδευση ενηλίκων», να μην ιδρυθεί και λειτουργήσει παράλληλα - δηλαδή ανταγωνιστικά με τα ΕΠΑΛ, το Εσπερινό Γυμνάσιο αλλά και τα υπόλοιπα σχολεία. Όλο το σύστημα βασικής εκπαίδευσης πρέπει να είναι ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν και να υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας.
9. Να σταματήσει κάθε υπονόμευση της γεωγραφικής κατανομής που αποδυναμώνει στην πράξη τα περιφερειακά σχολεία. Ειδικά το Γυμνάσιο της Αγίας Θέκλης, με κατάλληλη ανακατανομή και τήρησή της, να γίνει το δεύτερο ισότιμο Γυμνάσιο στην Παλλική.
10. Να αρθεί η «ντε φάκτο» κατάργηση του Τμήματος Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) στο Ληξούρι, να ξεκινήσει άμεσα και απρόσκοπτα η λειτουργία του ΤΑΔ στο Αργοστόλι. Να σταματήσει η υπολειτουργία σε Ειδικό Δημοτικό Περατάτων και ΕΕΕΕΚ Φαρακλάτων. Μεταφορά των σχολείων αυτών μέσα στον κοινωνικό ιστό της πόλης.
11. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, ώστε να αρθεί η κατάργηση μαθημάτων που γίνεται στην πράξη σε όλα τα σχολεία (β΄ξένη γλώσσα, αισθητική αγωγή, οικιακή οικονομία κ.λ.π.).
12. Να σταματήσει με βάση όλα τα προηγούμενα κάθε κατάργηση μαθημάτων, τμημάτων, σχολείων που έχει δρομολογηθεί. Να αρθεί η απαράδεκτη εγκύκλιος για τον αριθμό των μαθητών σε τμήματα κατευθύνσεων στα Λύκεια, που θα οδηγήσει μαθηματικά σε κλείσιμο σχολείων. Να σταματήσει κάθε υπονόμευση κλάδων που λειτουργούν στα ΕΠΑΛ. Να υπολογίζονται τα τμήματα των σχολείων με βάση τους 20 το πολύ μαθητές για τη δευτεροβάθμια και τους 15 για την πρωτοβάθμια.
ΕΚΦΡΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΕΤΗ ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ που προωθείται για να διευκολυνθεί η εφαρμογή του σχολείου της αγοράς και του Καλλικράτη στην παιδεία. Εκφράζουμε την κάθετη διαφωνία μας στην εγκύκλιο που καλεί τους Δήμους να προβούν σε ιδρύσεις ή συγχωνεύσεις σχολείων αναλαμβάνοντας οι ίδιοι την ευθύνη της μεταφοράς των μαθητών και τα έξοδα λειτουργίας!!!!
Ειδικότερα:
1. Να μην υποβαθμιστεί κανένα σχολείο της πρωτοβάθμιας. Να υπάρξει απειθαρχία στην εγκύκλιο – στραγγαλιστή των σχολείων που αφορά τον καθορισμό της οργανικότητας. Να σταματήσει κάθε πίεση και εκβιασμός για περαιτέρω υποβάθμιση ή ακόμη και κατάργηση σε Δειλινάτα, Χιονάτα, Σταυρό Ιθάκης κ.ο.κ. Να αναβαθμιστούν τουλάχιστον σε τετραθέσια το τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο των Δειλινάτων και το διθέσιο Δημοτικό Σχολείο των Χιονάτων. Να αναβαθμιστούν σε 6θέσια τα Δημοτικά Σχολεία Μεσοβουνίων και Μακρυώτικων. Να μην θεωρηθούν συστεγαζόμενα το 1ο και 2ο Δημοτικό στο Αργοστόλι και σε καμία περίπτωση να μην κινηθεί διαδικασία συγχώνευσής τους. (Τα σχολεία αυτά είναι ανεξάρτητα).
2. Να μην καταργηθεί καμία Λυκειακή Τάξη.
3. Να μη συγχωνευτούν το 2ο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου, τα οποία είναι προσωρινά συστεγαζόμενα για πολλά χρόνια. Η θέση του 3ου Γυμνάσιου είναι στο χώρο του παλιού πολυκλαδικού. Να μη νομιμοποιηθεί η μετατροπή ενός χώρου που με το ζόρι μπορεί να καλύψει 150 μαθητές σε ένα «γκέτο» για πάνω από 300. Να μην μονιμοποιηθούν τα 30άρια – 35άρια τμήματα και σχολεία τύπου «γκράβας» στην Κεφαλονιά και το Θιάκι.
4. Στο νέο σχολικό συγκρότημα του Αργοστολίου να στεγαστούν ένα Λύκειο και ένα Γυμνάσιο, από τα ήδη υπάρχοντα.
5. Καμία συγχώνευση – κατάργηση λόγω «μικρών» αποστάσεων που προβλέπει το Υπουργείο Παιδείας, όταν με τις αποστάσεις που θέτει όλα τα σχολεία του Νομού επιβάλλεται να «μετακομίσουν» στο Αργοστόλι. Αντίστοιχα, απορρίπτουμε όλα τα άλλα κριτήρια και συνολικά το διάλογο – παγίδα για τις καταργήσεις σχολείων.
6. Καμία συγχώνευση (στην Κεφαλονιά) ή κατάργηση (στην Ιθάκη) των ΕΠΑΛ ή ειδικοτήτων που λειτουργούν σε αυτά.
7. Αγώνας για μια ανάπτυξη σε όφελος του λαού που θα κρατήσει τους νέους ανθρώπους και θα επιτρέψει να λειτουργήσουν τα σχολεία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση προωθείται, ως μοιραία, η αποδοχή της ερήμωσης των χωριών.
Στηρίζουμε το εξής γενικό πλαίσιο:
1. Ενιαίο 12χρονο Βασικό Υποχρεωτικό Σχολείο για όλους. Σχολείο της δυνατής κι αναγκαίας για την εποχή μας βασικής γενικής μόρφωσης.
2. Άμεση κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου Γενικής - Τεχνικής εκπαίδευσης.
3. Δημιουργία τώρα επαγγελματικών σχολών μετά το Λύκειο, ενταγμένων στο εκπαιδευτικό σύστημα. Σχολές που θα δίνουν πτυχίο με πλήρη επαγγελματική επάρκεια (ειδίκευση), χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη πιστοποίηση ή "κατάρτιση". Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση.
4. Κατάργηση των κατευθύνσεων στο Λύκειο και γενικότερα απεξάρτηση της λειτουργίας του σχολείου από το σύστημα πρόσβασης.
5. Αναδιοργάνωση, ενίσχυση και βελτίωση της νυχτερινής εκπαίδευσης, ώστε να ολοκληρώνεται στα τρία χρόνια με την κατάλληλη αναπροσαρμογή του ωραρίου, των αναλυτικών προγραμμάτων, της ύλης και των βιβλίων, των υποδομών και του προσωπικού για να αποτελεί ουσιαστική και ισότιμη διέξοδο για τους εργαζόμενους που εμποδίζονται να ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους.
6. Υπαγωγή του συνόλου της εκπαίδευσης (γενική και τεχνικοεπαγγελματική) αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΠΘ και ενιαία παροχή της από αυτό.
7. Οικονομική και κοινωνική στήριξη των εργαζομένων μαθητών με υποτροφίες, εκπαιδευτικές άδειες και ειδικό ωράριο εργασίας ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να αφιερωθούν στους εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις. Γενικότερα οικονομική και κοινωνική στήριξη της λαϊκής οικογένειας ώστε να απαλειφθεί το φαινόμενο της παιδικής και εφηβικής εργασίας που συνεπάγεται τη σχολική αποτυχία και διαρροή.
8. Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, με αύξηση των δαπανών στο 15% για την κάλυψη του συνόλου των εκπαιδευτικών αναγκών μέσα από το Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς χορηγούς και άλλα μέσα αυτοχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων, που εκμηδενίζουν κάθε έννοια παιδείας. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και του ιδιωτικού παραεκπαιδευτικού κυκλώματος φροντιστηρίων και κατάρτισης, που υπονομεύει και υποκαθιστά την εκπαίδευση.