Ζάκυνθος: Στροφή στο delivery λόγω κορωνοϊού | Όλο και περισσότερα καταστήματα προσφέρουν αυτή την υπηρεσία
Από τον περασμένο Μάρτη της καραντίνας μέχρι και σήμερα μια λύση βρέθηκε κυρίως για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, ώστε να επιβιώσουν και να μην βάλουν λουκέτο. Συγκεκριμένα αρκετές επιχειρήσεις πρόσθεσαν ή ενίσχυσαν τις υπηρεσίες delivery που έχουν προκειμένου να εξυπηρετήσουν την πελατεία τους. Λόγω του κορωνοϊού ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των πελατών τους σταμάτησε να πηγαίνει σε εστιατόρια ή ακόμα και στον φούρνο… Για αυτόν τον λόγο, αρκετές επιχειρήσεις επέλεξαν να έχουν delivery και να εξυπηρετήσουν τον κόσμο που προσπαθεί να περιορίσει τις μετακινήσεις του εκτός του σπιτιού του.
Για αυτόν τον λόγο, το επάγγελμα του διανομέα όχι μόνο δεν πέρασε κρίση, αλλά αντιθέτως αυξήθηκε η ζήτηση για προσωπικό. Ακόμα και φούρνοι ξεκίνησαν τις διανομές για να εξυπηρετήσουν κυρίως τους ηλικιωμένους συμπολίτες μας που πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί λόγω της πανδημίας.
Στην πρώτη γραμμή με όλα τα μέτρα
Οι διανομείς είναι αυτοί βέβαια που βρίσκονται ουσιαστικά στην πρώτη γραμμή, καθώς είναι υποχρεωμένοι να τηρούν όλα τα υγειονομικά μέτρα, για να μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες με ασφάλεια. Άλλωστε, η συγκεκριμένη δουλειά πάντα ήταν δύσκολη, καθώς οι διανομείς είναι συνέχεια στον δρόμο και πάνω σε ένα δίκυκλο, οδηγώντας ατέλειωτες διαδρομές. Τους τελευταίους μήνες όμως πρέπει να είναι ακόμα πιο προσεκτικοί λόγω της πανδημίας, αφού μπαίνουν καθημερινά σε δεκάδες διαφορετικά σπίτια και επιχειρήσεις…
Νίκος Μυλωνάς – Ιδιοκτήτης εστιατορίου
«Αυτό ήταν ένα πρώτο μοντέλο, μόλις τελείωσε η καραντίνα. Δουλέψαμε με πακέτο και ντελίβερι μόνο. Είδαμε ότι ο κόσμος προφανώς ήθελε να ξεσπάσει γιατί ήταν τόσο καιρό μέσα στο σπίτι του και ήταν μια λύση, γιατί δεν ερχόταν σε επαφή ο ένας με τον άλλον. Ο διανομέας άφηνε το φαγητό στην πόρτα και δεν έμπαινε μέσα στο σπίτι, ενώ φορούσε μάσκα και γάντια. Αυτό γίνεται και σήμερα. Ο κόσμος φοβάται να βγει ειδικά τις καθημερινές. Ένα «ξέσπασμα» υπάρχει μόνο το Σάββατο που θα βγουν. Το ντελίβερι είναι μια πιο εύκολη και καθαρή λύση. Επίσης πολύ σημαντικό είναι ότι ακόμα και με τα χρήματα, τα POS λειτουργούν με το διαδίκτυο και ο κάθε διανομέας μπορεί να πληρώνεται με κάρτα».
Βόσσος Δασκαλάκης – Ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης
«Η αλήθεια είναι ότι λόγω της κατάστασης ο κόσμος αποφεύγει να μετακινείται πάρα πολύ και το delivery είναι μια εξυπηρέτηση. Είναι σημαντικό γιατί βοηθάει τον πελάτη, είτε είναι κουρασμένος, είτε φοβάται να έρθει σε επαφή με συνανθρώπους του. Εξυπηρετεί και την επιχείρηση και τον πελάτη. Όλο αυτό ξεκίνησε από την καραντίνα. Θέλει προσοχή ιδιαίτερη για τους διανομείς, γιατί ο δρόμος είναι επικίνδυνος. Λίγο υπομονή πρέπει να δείχνουν οι συμπολίτες μας, αλλά και κατανόηση για αυτούς τους ανθρώπους που τρέχουν για να τους εξυπηρετήσουν».
Κώστας Στεργιόπουλος – Υπεύθυνος καταστήματος εστίασης
«Έχει αλλάξει η κατάσταση. Ο κόσμος δεν κυκλοφορεί τόσο πολύ, γιατί φοβάται. Έχουμε πιο πολύ delivery και πακέτο. Προσπαθούν οι περισσότεροι να κρατούν τις αποστάσεις και δεν θέλουν να κάθονται στα τραπέζια των καταστημάτων. Ο κόσμος θέλει να μένει στο σπίτι του. Οι διανομείς τηρούν όλα τα μέτρα και φορούν μάσκα και γάντια. Δεν σταμάτησαν ποτέ να τηρούν τα μετρά γιατί είναι αυτοί που έρχονται σε επαφή με τον πελάτη».
Ελένη Δραμιτινού – Ιδιοκτήτρια αρτοποιείου
«Έχει αλλάξει πάρα πολύ ο τρόπος που δουλεύουμε λόγω του κορωνοϊού, είτε στην εξυπηρέτηση μέσα στο κατάστημα μας, είτε έξω. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε ειδικά την τρίτη ηλικία, παραδίδοντας ψωμί και είδη ανάγκης, γιατί δυσκολεύονται να βγουν έξω. Προσπαθούμε να κάνουμε ότι μπορούμε από την πλευρά μας. Ντελίβερι είχαμε και πριν, αλλά αυξήθηκε πολύ η ζήτηση από την περίοδο της καραντίνας».
ΗΜΕΡΑ