Η αγιογράφος Μαριλένα Φωκά φιλοτεχνεί Κύπριους Αγίους
Η εικαστικός –αγιογράφος Μαριλένα Φωκά έχει αγιογραφήσει αυτή την εποχή μια σειρά από Κύπριους Αγίους ,μεταξύ άλλων την Παναγία του Κύκκου, τον Άγιο Φίλιππο και τον Άγιο Σπυρίδωνα .
Οι συγκεκριμένες αγιογραφίες πρόκειται να εκτεθούν σε προσεχές εικαστικό δρώμενο στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στην Ηλιούπολη και στη συνέχεια θα πλαισιώσουν την επόμενη ατομική έκθεση της σε χώρο τέχνης πρεσβείας στο κέντρο της Αθήνας.
Ο θεωρητικός -ιστορικός τέχνης Λεόντιος Πετμεζάς που έχει μελετήσει τις νέες καταθέσεις της Μαριλένας Φωκά επισημαίνει:
«Οι αγιογραφικές συλλήψεις της Μαριλένας Φωκά αναδίδουν κατανυκτική αρμονία και προσήλωση στο μεγαλείο του ένθεου ιδανικού της θρησκείας.
Ως εικόνες είναι αποτέλεσμα και απόρροια έρευνας που ανασύρουν την απόλυτη αλήθεια της πίστης μέσα από τη προοπτική της λεπτομέρειας, τους εκστατικούς κυματισμούς και την απαλότητα της ευρηματικής θέσης -κίνησης. Εκφράζουν απερίσπαστα τη βιωματική συνομιλία, την εντρύφηση στο αντικείμενο , την ενδόμυχη εσωτερική φωνή που συνειρμικά απορρέει από την τόνωση της αυτογνωσίας. Καλύπτουν ένα ευγενές φάσμα αναζητήσεων που εκτείνεται και εξαντλείται ευρύτατα στο χώρο της ευειδούς εικονογραφικής απόδοσης με μεγαλοπρέπεια και σύνεση. Με όχημα το μεταίχμιο παρουσιάζει το οραματικό μοτίβο, εμπλουτίζοντας το με τον πρέποντα σεβασμό ώστε να κυριαρχεί και να αναδεικνύεται σε κύριο ρυθμιστή της αισθητικής αντίληψης και θέασης . Με επιλεγμένες χρωματώσεις η τεχνική της εκθέτει το μυστήριο της θρησκευτικότητας ,τη λατρευτική οντότητα και τη μοναδικότητα της ευλάβειας των υπάρξεων που απεικονίζει ενώ η γραφή της παραπέμπει ενορχηστρωμένα και καίρια στην άρτια προσεγμένη νομολογικά απόδοση.
Μέσα από την εκλεπτυσμένη δημιουργία της χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα στοιχεία ευπρόσδεκτα και εύληπτα τονίζει διαστάσεις πνευματικής διείσδυσης .
Έντεχνα και καταλυτικά η ύψιστη κλήση της βασίζεται σε ευφρόσυνα ιδεογράμματα ζωής ,σε μια ποικιλία αναφορών που επισημαίνουν ακέραια την αξεπέραστη και ανεξίτηλη στο χρόνο έμπνευση της.