Γερ. Τιμοθεάτος στον Inkefalonia 89,2 :«Οι προκρατήσεις για το 2023 πάνε πολύ καλά και ιδίως από την Αγγλική αγορά που αποτελεί το 70% της τουριστικής πελατείας μας»
Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς -Ιθάκης, Ταμίας της ΠΟΞ , μέλος του ΔΣ του ΞΕΕ και μέλος της τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου Γεράσιμος Τιμοθεάτος, ο οποίος αναφέρθηκε:
Στην σεζόν του 2022 και στις κρατήσεις για το 2023: « Η σεζόν του 2022 ήταν η καλύτερη σεζόν τουριστικά που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια. Η Κεφαλονιά από το 2011 και μετά με εξαίρεση τα δύο χρόνια πανδημίας, μετακινεί το σημαιάκι του ρεκόρ στην επόμενη χρονιά. Από το 2019 το μεταφέραμε στο 2022 που ήταν μια χρονιά ρεκόρ αφίξεων, οι ευθύνες μας μεγαλώνουν και θα πρέπει να διατηρηθούμε σ αυτά τα υψηλά επίπεδα και να το εκμεταλλευτούμε και να μεγαλώσουμε το επίπεδο μας. Σε σχέση με τις προκρατήσεις , αυτή τη στιγμή είναι στα ίδια επίπεδα του 2019 και κυρίως οι κρατήσεις που έχουμε είναι απο την Αγγλική αγορά και αυτό είναι καλό για το νησί μας, γιατί αναφερόμαστε στο 65 με 70% της πελατείας μας το καλοκαίρι και αυτό μας κάνει αισιόδοξους. Βέβαια έχουμε μακρύ χειμώνα μπροστά μας και που μπορεί οι ισορροπίες να διαταραχθούν και να αντιστρέψουν το κλίμα. Μπροστά μας έχουμε και την περίοδο των γιορτών , που παραδοσιακά είναι μια δυνατή περίοδος που γίνονται κρατήσεις από τους διάφορους προορισμούς».
Στην πρόσφατη συμφωνία μεταξύ του ΕΟΤ και της Michelin, η οποία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας σε όλο τον κόσμο: «Το πρόγραμμα του ΕΟΤ δεν σταματά την προβολή της χώρας και στις 20 Δεκεμβρίου θα γίνει και η αποτίμηση της τουριστικής σεζόν και οι πρώτες ανακοινώσεις για το 2023 σε εκδήλωση που θα γίνει στην Αθήνα από τον Υπουργό Τουρισμού. Από κει και πέρα το προϊόν μας πρέπει να εμπλουτίζεται συνέχεια με νέες μορφές τουρισμού, έχει δοθεί μεγάλη έμφαση στην γαστρονομία και στις γεύσεις που μπορεί να προσφέρει ο κάθε τόπος. Νομίζω ότι η Κεφαλονιά έχει την δυνατότητα και νομίζω ότι θα συμμετέχουμε και εμείς πολύ δυνατά, γιατί έχουμε προϊόν να δώσουμε. Έχει γίνει κίνηση και από τα ξενοδοχεία και από τα ενοικιαζόμενα δωμάτια για να εμπλουτίσουμε το προϊόν μας με τοπικά προιόντα, τα οποία όλοι ξέρουμε πόσο καλή ποιότητα προσφέρουν, αλλά από κει και πέρα πρέπει να ακολουθήσουν και τα εστιατόρια γιατί αυτά είναι που αντιπροσωπεύουν στην ουσία την τοπική μας κουζίνα. Ο Σύλλογος των Οινοποιών κάνει πολύ καλό έργο, οι αναγνωρίσεις των κρασιών είναι έως σημαντικές και νομίζω ότι η Κεφαλονιά και στο πεδίο της γαστρονομίας έχει πάρα πολλά να δώσει».
Στην σημασία του βραβείου «Best Outdoor Destination» που κέρδισε η Κεφαλονιά στην World Travel Market – London στην εκδήλωση της Visit Greece, Greek Travel Awards: « Όλα αυτά τα βραβεία ενισχύουν τον προορισμό και τα προηγούμενα χρόνια είχαμε χαρακτηριστεί ως ασφαλέστερος προορισμός για τον covid, είχαμε και άλλες διακρίσεις και όλα αυτά προσθέτουν αναγνωρίσεις που πιστοποιούν αυτά που προβάλλουμε».
Στο 4ο συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός, μια εθνική υπόθεση! Δυνατότητες και Προοπτικές» που έλαβε χώρα στην Αθήνα 7 Δεκεμβρίου και στην ενότητα -Η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στο Κράτος, τις περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα- : «Πρέπει να υπάρχει συνεργασία και παραπάνω από τους τρείς φορείς που αναφέρονται, αλλά στο κομμάτι της Περιφέρειας, υπάρχει καθίζηση. Και την προηγούμενη εβδομάδα που είχαμε γνωμοδοτική για τον τουρισμό στην Περιφέρεια, ανέφεραν πολλοί τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, ότι δεν υπάρχει καλή επικοινωνία. Δεν γνωρίζω για τι συμβαίνει αυτό, όλοι οι φορείς δεν κοιτάμε πολιτικά το θέμα, πρέπει να είμαστε δίπλα και έχουμε υποχρέωση να βοηθάμε τον κάθε ένα. Είχε συμμετοχή η Περιφέρεια στην έκθεση της Ισπανίας στη Βαρκελώνη την προηγούμενη εβδομάδα και δεν υπήρχε κάποια ενημέρωση, μπορεί να ενδιέφερε την Κεφαλονιά να συμμετέχει και προφανώς μας ενδιέφερε, γιατί η Βαρκελώνη δέχεται πολλούς επισκέπτες από Λατινική Αμερική που τα τελευταία χρόνια είναι αρκετά έντονο το στοιχείο τους στην Κεφαλονιά».
Στο πρόβλημα της Μελισσάνης: « Θα γίνει τις ερχόμενες μέρες συνάντηση με τον Δήμαρχο Σάμης και οφείλουμε όλοι μαζί να συνεργαστούμε για να βρούμε τις κατάλληλες λύσεις για το πάρκινγκ, τις υποδομές, το εισιτήριο. Απο το 1980 δεν έχει αλλάξει τίποτα, πρέπει να αλλάξουμε την φιλοσοφία που λειτουργούμε τον χώρο εκεί, οι υποδομές να αναβαθμιστούν και πρέπει να δούμε τι συμβαίνει και γύρω μας. Αν κάποιος γκουγκλάρει τα σπήλαια του Δυρού, θα καταλάβει. Αυτό που θέλουμε είναι να υπάρχει η απόφαση να αλλάξουνε τα πράγματα, γιατί δεν νομίζω να την θέλει κανείς αυτή την κατάσταση. Σίγουρα πρέπει να υπάρξουν και άλλοι προορισμοί, όμως η Μελισσάνη είναι ένα δυνατό brand και πρέπει να το διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού και να σταματήσουμε να τα θεωρούμε όλα δεδομένα. Αν δεν αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες μας και αυτό αφορά όλους μας, τίποτα δεν είναι δεδομένο».
Για τους «κρυμμένους» προορισμούς που φτάνουν από Αθήνα: «Έχουμε ήδη προσεγγίσει την Aegean, ως μεγάλο αερομεταφορέα της Ελλάδας που έχει τα στοιχεία των επιβατών που έρχονται Ελλάδα και επισκέπτονται αρκετούς προορισμούς και περιμένουμε να μας καθορίσουν μία συνάντηση ώστε να μιλήσουμε για το συγκεκριμένο θέμα. Η αίσθηση η δική μας ως επιχειρηματίες, είναι ότι έρχονται πολλοί από Αμερική, Αυστραλία, από προορισμούς που περνούν μέσα από την Αθήνα, άρα όλοι αυτοί οι πελάτες που έρχονται για 20-30 μέρες, θα επισκεφθούν δύο τρείς τόπους. Πρέπει να κάνουμε κάποιες ενέργειες για να τους προσεγγίσουμε να έρχονται στην Κεφαλονιά. Είναι πολύ σημαντικός αριθμός τουριστών».
Στις νέες αγορές και νέες πτήσεις που μπορεί να προκύψουν το 2023: «Για την Κεφαλονιά ανακοινώθηκε ότι δρομολογεί πτήσεις η Air Italia, το γνωρίζαμε από την έκθεση του Ρίμινι, είναι της Blue panorama Airlines που μετονομάσθηκε, η JET2 έχει αναπτύξει πολύ το πρόγραμμα της τα τελευταία χρόνια και νομίζω ότι και φέτος θα το ενισχύσει με κάποιες επιπλέον πτήσεις και υπάρχει ενδιαφέρον και από τη Σουηδία να δρομολογηθεί άλλη μία πτήση, αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα με τα slots, αλλά μεσολάβησε ο Σπύρος Γαλιατσάτος για να διευθετηθεί το πρόβλημα. Πρέπει να γίνεται πάντρεμα και με τα αεροδρόμια αρχικού προορισμού. Ευτυχώς που προλάβαμε το θέμα με τα slots σε σχέση με την Ζάκυνθο, γιατί δεν θα ήταν κάτι παροδικό , θα ήταν μόνιμο και θα ήταν πολύ δύσκολο μετά να τα ανακτήσουμε».
Στις κινητοποιήσεις των εργαζόμενων στα Μέσα μεταφοράς στην Αγγλία και στο τι μπορούν να επιφέρουν εν όψει της επόμενης σεζόν: « Ο χειμώνας είναι μακρύς και επιφυλάσσει πολλά πράγματα, μέχρι τώρα δεν διαφαίνεται κάτι άσχημο από την Αγγλία. Σύμφωνα και με τα όσα ακούσαμε στην World Travel Market, ο Άγγλος δεν θα σκεφτεί ποτέ να μην πάει τις καλοκαιρινές του διακοπές ανεξάρτητα από την διάρκεια τους. Ελπίζουμε όλη αυτή η κατάσταση να μην επηρεάσει, είναι όμως σοβαρή αυτή η κατάσταση».
Στην έλλειψη εργαζόμενων στον τουριστικό κλάδο: « Σύμφωνα με μελέτη του ινστιτούτου τουριστικών προβλέψεων του ΞΕΕ, υπήρχε έλλειμμα περίπου σε 65.000 θέσεις εργασίας στα ξενοδοχεία, την στιγμή που όλες οι θέσεις εργασίας που χρειαζόμαστε, είναι γύρω στις 270.000. Δεν θα λυθεί το πρόβλημα 100%, αλλά λόγω του ότι είμαστε πιο υποψιασμένοι πλέον θα γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες , ώστε να μην είναι τόσο έντονο το πρόβλημα. Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ομοσπονδίας Ξενοδόχων που έγινε πρόσφατα, είχε περίπου 2.000 θέσεις για να καλυφθούν και σε λίγες μέρες οι αιτήσεις ήταν πάνω από 4.000, άρα είναι τεράστιο το ενδιαφέρον. Είναι ενθαρρυντικό ότι αυτοί που είναι στον κλάδο η θέλουν να ενταχθούν στον κλάδο, ζητούν ευκαιρία για γνώση. Και εμείς ως Ένωση ξενοδόχων είχαμε επικοινωνία με τον ΙΝΣΕΤΕ αν ξεκινήσει το πρόγραμμα του «Σχολείου Τουρισμού» και η Κεφαλονιά είναι προτεραιότητα και θα είμαστε από τις περιοχές που θα διοργανωθεί και είναι κάτι που το θέλουμε. Ήταν επιτυχημένη η διοργάνωση του Μαρτίου του 2019 , που κόπηκε λίγο πρίν το Lock down. Πάντως οι επιχειρηματίες του κλάδου, έχουν ξεκινήσει από τώρα να ψάχνουν προσωπικό».
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης
{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-892-9-12-2022?si=0f7277f314cf408b913d0ebb644d2a31&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}