Σπύρος Κατσούρης στον Inkefalonia 89,2: «Αναμένουμε αύξηση της τάξεως του 7% των επισκεπτών από την Ολλανδία στο νησί μας το 2023»
Στην εκπομπή “Μέρα Μεσημέρι” στον Inkefalonia 89,2 με τους δημοσιογράφους Γιώργο Χαλαβαζή και Ελευθερία Κουλουριώτου, μίλησε ο τουριστικός πράκτορας και μέλος της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου Σπύρος Κατσούρης.
Ευοίωνες προοικονομούνται οι προοπτικές και για το 2023 στον τομέα του τουρισμού και ο κ. Κατσούρης αναφέρθηκε:
Στην έκθεση της Ουτρέχτης: « Είναι η μεγαλύτερη έκθεση στη Ολλανδία και έχει πάρα πολύ μεγάλη συμμετοχή από επαγγελματίες και κοινό, γιατί αφορά όλες τις γειτονικές χώρες και αφορά και το νησί μας. Μέχρι στιγμής τα μηνύματα που έχουμε είναι ότι θα έχουμε αύξηση της τάξης του 7% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά για την Κεφαλονιά. Αυτό είναι πάρα πολύ ενθαρρυντικό και θωρώ ότι είναι μια αγορά που αν επενδύσουμε σ αυτήν τα επόμενα χρόνια θα έχουμε πολύ μεγάλες προοπτικές, γιατί μπορεί το νησί μας να υποστηρίξει αυτή την αγορά και αυτό το προφίλ του επισκέπτη».
Στο πρόγραμμα των Ολλανδικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Κεφαλονιά για το 2023: « Έως αυτή τη στιγμή η TUI Ολλανδίας , η Transavia και η Easy Jet που δραστηριοποιούνται στο νησί μας ,έχουν ανακοινώσει το ίδιο πτητικό πρόγραμμα με πέρσι. Βλέποντας την αυξητική τάση που υπάρχει αυτή τη στιγμή, θεωρώ ότι ίσως προστεθεί και άλλη μία πτήση».
Στην απήχηση της βράβευσης της Κεφαλονιάς ως «Best Outdoors Destination» και της συμβολής της ένταξης του Γεωπάρκου Κεφαλονιάς στην OUNESCO στην αύξηση του ενδιαφέροντος των τουριστών για την Κεφαλονιά: « Έχουν απήχηση όχι μόνο στην Βρετανική αγορά αλλά και στις άλλες. Να θυμίσω ότι το 2020 όταν υπήρχε η πανδημία και όλοι κοιτάζαμε την επανεκκίνηση του τουρισμού, εμείς είχαμε επενδύσει στο κομμάτι της βιωσιμότητας, των auntor activities και είχαμε πει τότε, ότι τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας θα τα δούμε μελλοντικά και αυτή τη στιγμή τα βλέπουμε να παίρνουν σάρκα και οστά. Όλη αυτή η προσπάθεια ευδοκιμεί τώρα και διδαχθήκαμε ότι δεν πρέπει να έχουμε κάτι ως δεδομένο, αλλά συνεχώς να εξελισσόμαστε».
Στην απόδοση έργου της Τουριστικής Επιτροπής Αργοστολίου: «Στην Ολλανδία αυτό που μου έκανε πολύ μεγάλη εντύπωση και το εισπράττω και σε όλες τις εκθέσεις, είναι ότι παρ όλα όσα ακούγονταν και λέγονταν για τον τουρισμό στην Ζάκυνθο και τα γύρω νησιά, η Κεφαλονιά είναι παράδειγμα για αυτούς τους προορισμούς. Οι Ζακυνθινοί μας θεωρούν τυχερούς που έχουμε τουριστική επιτροπή και είχαμε περίπτερο στην Ολλανδία. Για την Ζάκυνθο η Ολλανδία είναι η 3η αγορά, η Περιφέρεια δεν συμμετείχε και δεν είχαν περίπτερο όπως εμείς. Στο παρελθόν η Περιφέρεια πάντα σ αυτές τις εκθέσεις ήταν αρωγός , με έναν τρόπο προβολής για όλα τα νησιά και λιγότερα κόστη. Εγώ βλέπω ότι μετά το 2020 κάνοντας αλματώδη βήματα προς τα μπροστά με την Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Αργοστολίου, δεν εξαρτιόμαστε από κανέναν . Τα τελευταία δύσκολα χρόνια καλλιεργήθηκε η συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων με τον τουρισμό και καμία φορά , η κρίσεις γεννούν και ευκαιρίες».
Στους καλούς οιωνούς για το 2023 και τις «απειλές»: «Αυτή τη στιγμή οι προκρατήσεις είναι πάρα πολύ καλές. Το χειρότερο σενάριο βάσει των προγραμματισμών των πτήσεων είναι το να είναι ίδιες με το 2022. Ο καταναλωτής έχει αλλάξει τις συνήθειες που είχε παλιότερα και γι αυτό βλέπουμε ότι πάρα πολλοί επισκέπτες ειδικά από τη Μ. Βρετανία που παραδοσιακά έκλειναν πολύ νωρίς τις διακοπές τους για τον επόμενο χρόνο, τώρα περιμένουν να δουν την εξέλιξη του χειμώνα. Παρ όλα αυτά όμως θεωρώ ότι οι Ολλανδοί όπως και οι Άγγλοι θα ταξιδέψουν. Αυτό που θέλει ο τουρίστας είναι η σταθερότητα σε οικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο, αλλά μέχρι στιγμής βάσει των προκρατήσεων που έχουμε που κινούνται σε πάρα πολύ καλά επίπεδα, δεν βλέπουμε να τους επηρεάζει αυτό. Για μας είναι μια πάρα πολύ κομβική χρονιά το 2023, γιατί το 2022 ήταν μία χρονιά που μετά την πανδημία όλοι ήθελαν να ταξιδέψουν και το 2023 θα δείξει αν πραγματικά όλο αυτό ήταν μια εκτόνωση, η θα συνεχιστεί αυτή η ροή στο νησί μας. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι η Κεφαλονιά έχει πάρει μια αυξητική ροή , είναι πολύ καλό το ότι στο νησί μας υπάρχουν κάποιες επενδύσεις στον τουρισμό και υπάρχουν στοιχεία ανάπτυξης και εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να δουλέψουμε για την εξέλιξη του Branding της Κεφαλονιάς».
Στις νέες τάσεις στον τουρισμό: «Σύμφωνα με μια έρευνα του Alta στην Αγγλία το 60% κοιτάει την βιωσιμότητα ενός προορισμού και πρέπει να στραφούμε και σ αυτό το κομμάτι της αειφόρου ανάπτυξης κλπ. Ένα ενδεικτικό της τάσης που επικρατεί είναι το ότι οι περισσότεροι tour operator , ζητούν από τα ξενοδοχεία πιστοποιήσεις με τα Green Ki ,Travel is, οπότε ο πελάτης πιο εύκολα θα κλείσει ένα πράσινο κατάλυμα. Οι tour operator και οι αεροπορικές εταιρείες επενδύουν πάνω σ αυτό, η Easy Jet φυτεύει κάθε χρόνο 17 εκατομμύρια δέντρα , ως αντιστάθμισμα στο διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπει. Όλα αυτά κάποια στιγμή θα ρθουν και στον προορισμό και αν επενδύσουμε κι εμείς σ αυτό το κομμάτι , θεωρώ ότι θα είμαστε ένα βήμα μπροστά στον ανταγωνισμό. Επενδύοντας σε όλες τις μορφές τουρισμού που η Κεφαλονιά ενδείκνυται γι αυτό, θα είναι το επόμενο βήμα μας ως νησί».
Στα κόστη των εισιτηρίων των εταιρειών για το 2023: «Προσπαθούν οι εταιρείες να κάνουν όσο πιο δελεαστικές προσφορές γίνεται, γιατί επιδιώκουν την πληρότητα των αεροπλάνων τους και να είναι ανταγωνιστικές».
Κλείνοντας ο κ. Κατσούρης ,προέβλεψε για την σεζόν του 2023: « Εύχομαι να μην αντιμετωπίσουμε κάποιες αρνητικές εξελίξεις σε εθνικό επίπεδο , τα ενεργειακά δείχνουν ότι δεν επηρεάζουν τόσο όσο περιμέναμε και θεωρώ ότι λύσεις θα βρεθούν γι αυτό το κομμάτι. Θεωρώ ότι το 2023 θα είναι καλύτερο από το 2022, όμως δεν πρέπει να σταματήσουμε επενδύουμε να επενδύουμε στο νησί μας με νέες μορφές τουρισμού και σίγουρα να συνεχίσουμε την στρατηγική που έχουμε χαράξει , γιατί η Κεφαλονιά έχει ένα πάρα πολύ καλό μέλλον στο τουριστικό τομέα. Μέσα από την συνεργασία μπορούμε να πετύχουμε πολλά πράγματα».
Ακολουθεί το ηχητικό της συνέντευξης
{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-657312903?si=795672d4a7114674a225e5ec0ae0855c&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing}