Οι τουρίστες επιστρέφουν στην Ελλάδα, αλλά η τουριστική υποδομή έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές της
Την ώρα που οι αφίξεις από το εξωτερικό ξεπερνούν ακόμη και τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις για φέτος, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης κρούει το καμπανάκι του κινδύνου για την ανάγκη νέων επενδύσεων στο χώρο του τουρισμού προκειμένου να καλυφθεί η ζήτηση. Συγκεκριμένα, σημειώνει ότι τα 20 εκατομμύρια τουρίστες είναι η οροφή σε αυτή τη φάση για την Ελλάδα, καθώς γνώμονας παραμένει η προσφορά ποιοτικών τουριστικών υπηρεσιών.
Ο ΣΕΤΕ υπολογίζει τις αφίξεις φέτος στα 19 εκατομμύρια αφίξεις και σημειώνει ότι η πρόβλεψη παραγόντων του κλάδου για 24 εκατ. αφίξεις τουριστών έως το 2021 θα επιτευχθεί πολύ πιο γρήγορα. Για αυτό το λόγο επισημαίνεται η ανάγκη για υλοποίηση επενδύσεων στις ξενοδοχειακές υποδομές. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, Ανδρέα Ανδρεάδη, η Ελλάδα χρειάζεται 150.000 νέες κλίνες, όπως επίσης και πλέον 100.000 αναβαθμισμένες προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες της ζήτησης με γνώμονα την ποιότητα.
Η σημασία των αερομεταφορών στην περιφέρεια
Τον καταλυτικό ρόλο των αερομεταφορών στην αύξηση της τουριστικής κίνησης της χώρας επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κεφαλονιάς και μέλος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Σπύρος Γαλιατσάτος και μεταφέρει τα λαμβάνοντα στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου.
«Οι αεροπορικές εταιρίες απογείωσαν τον εισερχόμενο τουρισμό σε Κεφαλονιά και Κέρκυρα. Η μεν Κεφαλονιά καρπώθηκε 31% και πλέον αύξηση στην τουριστική της κίνηση πέρυσι, η δε Κέρκυρα, σημείωσε, η έλευση της Rynair έσωσε την παρτίδα των αφίξεων για το νησί του Ιουνίου».
Αφού τόνισε ότι το 85% των τουριστών καταφθάνει στην Ελλάδα από αέρος, στάθηκε στην πολύ σημαντική παράμετρο των δυναμικών πακέτων που αναπτύσσονται παγκοσμίως και δημιουργούν νέα δεδομένα και στις αφίξεις των τουριστών. Όπως τόνισε, με την ανάπτυξη των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους, αλλά και του διαδικτύου, πλέον ο υποψήφιος τουρίστας για τη χώρα μας, μπορεί να πραγματοποιήσει ξεχωριστή κράτηση καταλύματος, αυτοκινήτου και φυσικά αεροπορικού εισιτηρίου, παρακάμπτοντας την παραδοσιακή οδό του διεθνούς Tour Operator. Αυτή η τάση σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνάει το 50% σημειώνει ο κ. Γαλιατσάτος και στην Ελλάδα κινείται με ανοδικούς ρυθμούς.
Από την πλευρά των ξενοδόχων των αστικών περιοχών επισημαίνεται, ότι πράγματι ο υποψήφιος πελάτης επιλέγει μόνος του να κάνει κράτηση σε αεροπλάνο και ξενοδοχείο, ενώ οι ξενοδόχοι της περιφέρειας σημειώνουν ότι η εξάρτηση από τους μεγάλους τουριστικούς πράκτορες παραμένει ζωτική. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι η τάση των δυναμικών πακέτων είναι ακμάζουσα και για την Ελλάδα.
Να τονιστεί ότι από την έρευνα του ΣΕΤΕ, προκύπτει ότι οι τακτικές πτήσεις θα είναι πλέον περισσότερες από τις πτήσεις τσάρτερ (51% τακτικές / 49% τσάρτερ) σηματοδοτώντας στη χώρα μας συνθήκες μεγαλύτερης ισορροπίας στα τουριστικά δίκτυα διανομής, άρα και στη ζήτηση.
Ο κ. Γαλιατσάτος εκτίμησε ότι και φέτος η Κεφαλονιά θα καταγράψει και φέτος διψήφια νούμερα ανόδου του εισερχόμενου τουρισμού, ενώ αισιόδοξα είναι και τα μηνύματα και για την αύξηση του εγχώριου τουρισμού. Οι 2 πτήσεις καθημερινά της Aegean στο νησί από τις 2 Ιουλίου αλλά και η μείωση κατά 50% των ναύλων στις θαλάσσιες μεταφορές δημιουργούν προϋποθέσεις για σημαντική άνοδο του, αναφέρει ο κ. Γαλιατσάτος.
Παραμένοντας στην περιφέρεια, ο πρόεδρος των ξενοδόχων Λακωνίας Δημήτρης Πολλάλης σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ανάγκη χρήσης του στρατιωτικού αεροδρομίου Τρίπολης ως πολιτικού και για πτήσεις χαμηλού κόστους τουριστικού και εμπορικού χαρακτήρα. Μόνο μέσα από τη λειτουργία του εν λόγω αεροδρομίου εκτιμά ότι το τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου θα απογειωθεί συνολικά. Όπως είπε, μπορεί το αεροδρόμιο να στην Καλαμάτα πράγματι να έχει συνεισφέρει στην άνοδο του τουριστικού ρεύματος αλλά μόνο για την περιοχή της Μεσσήνης, σημειώνει.
iefimerida.gr